1. #1

    Hjälp! Aprilia Rally startar inte.

    Tjenare moppe pojkar! Som man själv varit en gång i tiden, det är så att jag har en aprilia rally AC som är extremt svårstartad o detta problem har setat i sig en längre tid nu men först nu fanskapet vägrar starta! O det droppar bensin ur förgasaren...

    Det sitter ett 50cc sport cyllinder på med en fögge som har lite högre storlek än original (hur mkt exakt vette fan för tillfället) sen så är det storlek 85 på mitt munstycke.

    Efter ha läst runt på olika sidor på nätet så har jag fått en hel del tips som jag testat utan nån framgång..
    Detta har jag testat. V
    - kontrollerat tändstiftet så det kommer gnista.
    - plockat isär hela föggen för en snabbare rengöring.
    - testat doppa flottören i vatten och besin o den flyter! Sen så ser själva piggen som e fast på flottören ut o va fräsch alltså icke sliten på orange toppen.
    - och så har jag testat med massa startgas men gör nästan så den får mindre tändning av någon anledning...

    Så det ändå jag kan komma på jag har kvar o göra är att
    - bensin bada hela föggen (isär plockad)
    - eventuellt byta munstycke ???

    Sen så när jag blåser i hålet som bensin slangen sitter i "förgasren" så kommer allting igenom alltså när flottören fast osv, Ska det vara så ??

    Tacksam för minsta lilla idé ! Då jag börjar få slut på tålamod haha!

  2. #2
    Låter som om den får för mycket bränsle. Men om den surar ner sig på startgas till och med så kan det vara så att du har dålig kompression. Mät av den, så du vet vad du har. Efter det kan du börja felsöka djupare
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  3. #3
    Alrights det ska jag testa vid första möjlighet! Tack

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in