Ämne: info övrigt

  1. #1

    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    42

    Thumbs down info övrigt

    Dt50x/r ger numera 3,3nm och 2,82hkr 300rpm tidigare vid 4.950 rpm och 6450 rpm p.g av nål höjning för ca 3-4år sedan och har snart rullat 40.000km.bensin är så drykt i en dt50r.kör deffinitivt ej ens 55km/h.lät yamaha center strypa ner topphastigheten 3km/h för flera år sedan på dt50r 2010:an.det sitter nog ett 76,3,s munstycke där nu + nål höjningen som ger +5- 10% som ger 77,8-79,3 i munstycke.eu-moped dt50r med 30-mopeddrag som acelerar t.o.m i motlut en upp till 45km/h och som gör 45km/h på 5:an,s växel av 6 växlar och kör på ingo bensin bland annat.avgaspluggen behöver jag inte ta bort och tänker jag inte ta bort heller för den breddar registret i motorn.med avgasplugg på blir det varvdrag på dt50r .men.då håller den längre istället ,avgaspluggen spärrar orken i motorn .
    dt50r kan inte göra 90km/h p.g av varvstopp och utväxlingen.visst blir den piggare om jag tar bort avgaspluggen.men.då överstegrar den väl och jag får 112kg över mej.ingen bra ide i teorin eller så far dt50r i väg utan mej,har hänt tidigare en vinter t.o.m.har nog sorgmätare som visar 5km\h för lite enligt varvräknaren.dt50r har nog gjort 62km/h som mest pluggad.dt50r gör nog 59km\h nu.men.går att köra i 45km/h.det finns ju ett gasreglage på den samt en växellåda på dt50r.2 hkr är spärrade av en avgasplugg på dt50r,så 2,82hkr bör ge en brännsleförbrukning på max 2,8ml/km vid full gas,5hkr hade gett 50ml/km i förbrukning.dt50r har hög tyngdpunkt samt högt däckstryck mot vägen.2010:an finns enbart som klass etta = eu-mopedmodell eller 45:a.trimma gör man ej om sedan man åkt fast.i mitt fall för 24år sedan tillbaka i tiden.är bränd på trimning numera. Brott lönar sig ej i längden. Arbetstemp med utspädd bensin 5 % 42 grader eller 390-395 grader celcius i flampunkt på dt50r.på outspädd bensin 400 grader celcius i flampunkt på dt50r.på outspädd bensin arbetstemp 52 grader celcius.när man kör dt50r har man ögonen på sig hela tiden.

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Intresseklubben antecknar...

  3. #3

    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    42

    Lightbulb

    Man får ej högre effekt av att höja trottelnålen . Men.man får ett obeskrivligt brett motorregister istället.avgastesta yamaha dt50r,enkelt lite toapapper och ett gummiband är allt som behövs sedan kör man en vända med dt50r.prövat köra halv tank prem brännsle med 10% utspätt bensin,det enda som hände var att dt50r blev törstigare och piggare än vanligt under körning. Prem bensin är ju rena trimmet med höjd trottelnål på dt50r,går bättre utan att gå snabbare. Det blir ju mindre astma för motorn att köra på 10% utspädd bensin så jag ser fram emot både e10 och 95 et 10 oktan+ att utsläppen blir mindre från 25 gram till 22,5 gram på 100km i utsläpp i trafiken.jag körde och tankade senast i dag prem bensin i dt50r 45:an.gul blinkande lampa på displeyen som lyser konstant när motorn är igång = framlyset på dt50r.annars är det tanklampan som lyser för att man är nära soppatorsk.kör nästan aldrig gasen i botten numera.det som gör att dt50r går 54km/h är körning på för lågt oktantal .dt50r ska ha 98oktan .men.jag kör på 95oktan för det ger hårdare knallar i motorn och brännsle räknas ej som trim enligt lagen.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in