1. #1

    Rex (Sport?) 19xx

    Hej!

    Jag har funderat ett tag på att köpa en moped. Ville ha någonting som inte var helt färdigt än, som en roligt projekt. Har dock själv väldigt liten (typ ingen haha) erfarenhet met att meka i någonting alls. Men ska få hjälp av min svärfar som tycker om att meka

    Idag kom en på jobbet till mig med en moped på en släpvagn som han ville sälja. Det blev ett lite snabb impulsköp men än så länge känns det bra haha.
    Det jag vet är att det är en Rex med Victoria motor. Men inte mycket mer en så haha.

    Det är en del delar som fattas (sadel, stödben, tändstift, avgasröret m.m.) men mannen som sålde ska titta och se om han hittar mer delar där han stog (på en vind).

    Jag tar gärna emot tips, tricks och allt ni kan tänka på med att få ordning denna här igen! Ska läsa på lite på forummet nu

    Bifogad fil 14830

    Tack!

    PS, be om ursäkt för eventuella stavfel och sånt, jag är från Nederländerna

  2. #2
    Denna moppe fanns i ett flertal utföranden av olika tillverkare. Mest känd som Monark Monarped med Sachs-motor. Så många slitdelar är nog samma. Victoria-motorn är dock lite udda. Skulle gissa att årsmodellen är mellan 64-70-

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in