1. #1

    Reservdel Ciao från -91

    Mopedvänner,

    Jag har just köpt en Ciao från -91 som är i ett superfint nyskick förutom ett reglage som styr signalhornet/ljuset där knappen som styr tutan gått sönder. Se bilder.

    Efter att ha talat med två etablerade reservdelsbutiker i Stockholm förstår jag det som om denna del utgått från tillverkarens sortiment och nu vänder jag mig till forumet för att
    få hjälp.

    Är det någon som sitter på denna del och som kan tänka sig att sälja?

    Kan någon tipsa mig om vart jag kan vända mig för att få fatt i denna del?

    Övriga tips & förslag som kan hjälpa mig i reservdelsdjungeln?

    Jag tar tacksamt emot alla förslag som leder letandet framåt...

  2. #2
    Har du kollat med cykelkraft?

    lkraft?
    Kung på Piaggio Ape 50
    behöver du hjälp med reparation eller service av din Ape? Skicka PM!
    Piaggio Ape, Honda MB-5, Aprilia SR 50 Ditec

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av andreasloof Visa inlägg
    Mopedvänner,Jag har just köpt en Ciao från -91 som är i ett superfint nyskick förutom ett reglage som styr signalhornet/ljuset där knappen som styr tutan gått sönder. Se bilder.Efter att ha talat med två etablerade reservdelsbutiker i Stockholm förstår jag det som om denna del utgått från tillverkarens sortiment och nu vänder jag mig till forumet för att få hjälp.Är det någon som sitter på denna del och som kan tänka sig att sälja?Kan någon tipsa mig om vart jag kan vända mig för att få fatt i denna del?Övriga tips & förslag som kan hjälpa mig i reservdelsdjungeln?Jag tar tacksamt emot alla förslag som leder letandet framåt...
    Har det löst sig? Annars hade jag samma problem, men jag lagade det själv. Inte "original-look" men den tutar iaf! Så är det av intresse så kan jag plocka bort och fota om så önskas...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in