1. #1

    Svårstartad Yamaha fs1

    Hej! Har precis köpt en Yamaha fs1 men nyrenoverad motor med nya lager packningar mm har fått kvitto på allt. Gick superfint när jag hämtade den och även när jag fick hem den. Sista gången jag körde den så efter 500m tvärströp den och fick inte igång den igen. Tog av stiftet och det va helsurt och svart, så jag har bytat stift. Plockat ner och rengjort förgasare bytat nålventil och packningar eftersom det flödade ur den (kan ha varit flottören) men nu verkar förgasaren gå rätt. Har ställt trotteln på mittenläget (om det är rätt vet jag inte än) och luftskruven är urskruvad 1,5 varv.

    Där är ny tändspole och har kollat avståndet på brytarspetsen 0.4mm.

    Har kollat reedsventilen och den sluter inte tätt så en ny sådan är på gång. Men jag har försökt bocka till bläcken och dom sluter tätare nu. Provade springa igång den och får igång den och varvar ut men efter 100m hackar den och stryper och sen dör den. Kollade stiftet och det är lite fuktigt och sotigt.

    Ska tillägga att den inte vill starta med startgas när jag kickar.

    Någon här som har mer erfarenhet än mig som kanske kan ge mig tips på vad jag kan göra? Tacksam för svar

  2. #2
    låter som att cyllen skar? tagit loss cylindern och kollat?
    som du säger så va den ny renoverad och förmodligen då ny kolv,ringar och cylinder?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in