1. #1

    (Yamaha Fs1) Startar inte!

    Hej.
    Jag äger en Yamaha Fs1 som jag haft i några år och som tidigare har fungerat.
    Den har tidigare alltid startat på första kicken men nu går den inte längre att kicka igång.
    För 3 år sedan gick den köra med men när man kom upp på tredje växel så sluta det flöda bensin om jag hade full gas.
    Tänkte att det hade med förgasaren att göra, att den på något sätt inte ger tillräckligt med bränsle.
    Jag är helt med på att det kan vara för att den har blivit stående så länge.

    Så jag köpte helt ny förgasare, bytte bensinslang, nytt bensinfilter men den vill fortfarande inte ge bensin till kolven.
    Har ställt in luftskruven som den ska.
    Jag hällde ner bensin i topplocket, kickade och då starta den....men så fort bränslet jag fyllt på med tog slut så dör den.
    Är den kanske problem med reed-ventilen då eller? För bränsle flödar genom förgasaren utan problem.
    Skruvarna som sitter vid insugningsröret går inte skruva upp så vill verkligen vara säker före jag tar vinkelslipen och gör ett spår i dom så jag kan få loss den.

    Hade vart fint med lite hjälp av någon som är mer kunnig än jag.

  2. #2
    har du kollat membranen så att de släpper igenom bensinen?
    kommer de soppa fram till stiftet eller är de torrt efter att du kickat?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in