1. #1

    Yamaha Dt. Ger snart upp..

    Någon som kan hjälpa mig?
    Har en Yamaha Dt som jag har haft sedan April. När jag köpte den så hostade den lite och det blev värre hela tiden. Tillslut bestämde jag mig för att inskaffa en ny förgasare för den fick in för lite luft. Denna förgasaren är dock 17,5" och den förra var bara 12". Men nu vägrar kräket att starta.. Den går typ igång men den dödar sig själv när man gasar.
    Jag har provat en massa saker: rengöra tändstift, förlänga tändkabeln så den verkligen skulle få kontakt, försöka ställa in förgasaren m.m. och nu har jag slut på idéer.. Någon som har haft samma problem som mig eller någon som har en tanke om vad det kan vara för fel?
    Tacksam för all hjälp!🙂


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  2. #2

    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    42
    För stor förgasare

  3. #3
    Mopeden är dock rätt så trimmad, borde jag prova att sätta dit den gamla förgasaren igen?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  4. #4

    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    42
    Prova med andra huvudmunstycken istället

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2014
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    42
    Är det oljeblandat så ska den ha 3% högst.original huvudmunstycke 88 ska det vara på dt50mx . Vad har du för trim på den ? Är det trimcyl ,32 m.m trimavgaskrök = värmetal 8-9 .fiberreed ska du undvika .original stålreed är bäst . Annars blir man bara stående nånstans.är det en am-5 eller am-6 ?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in