1. #1

    Honda X8R Har den fått influensa⁉️ 😱

    HONDA X8R (x)


    Hej jag är en nybliven medlem på detta forum !!
    "Gubbe" som jag klart är kanske jag "dissas" här bland er ungdomar, men jag hoppas i alla fall kunna få lite tips å hjälp på traven!
    Jag har en scooter-moppe, en Honda X8R(x) Jag köpt den för många å sedan. Batteriet blev kasst och moppen åkte in i garaget å där blev den tyvärr stående i över två år. Tog ut den i våras, den startade och gick en liten bit sen tvärdog den och var helt omöjlig att starta, men efter ca två timmar startade den igen och man kunde köra ungefär lika länge sen samma sak. Hade detta varit i min ungdom och felet inträffat med min Puch så hade jag nog tänkt att kondensatorn var kass och måste bytas ut,.,. Men denna scooter har väl ingen kondensator?? Är det någon som tror sig veta hur det står till med min moppe!? Vad skall jag göra?? Jättetacksam för svar / "Moppe-Gubben"

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Har den stått i två år är det sannolikt avlagringar överallt i bränslesystemet.
    Se till att det inte finns sk-t i tanken, att bensinkranen är ok, att ev bränslefilter är ok och att förgasaren är rengjord.
    Sen lär den nog gå, det är ju en Honda!

  3. #3
    Tack för råden 1200cc Detta skall jag göra !! ������

  4. #4

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in