Sidan 1 av 2 12 Sista

Ämne: 125 Tråden

  1. #1

    125 Tråden

    Här kan ni ställa frågor om 125or.
    Senast redigerat av TheMaN den 2010-08-11 klockan 02:47.

  2. #2
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    vilken 125a ska man ha?
    Förlåt för uttrycket men vaf*n är det för fråga?

    Det finns hur många som helst och allt är från person till person?

    Du har inga förslag eller något?

  3. #3
    Gasgas ktm eller wr så är du tuffast i byn, gärna sm
    Nothing puts a smile on your face like ProRace!

  4. #4

  5. #5
    Gasgas 125cc SM
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

  6. #6
    jag skulle köpt en ktm eller likande hoj som också finns som cross variant. En gatraggad 125a får max har 15hk mot cross varianterna som har 30hk. Så är det att strypa av eller trimma lite så har du 30hk hade själv en yamaha yz 125 -03. Jävligt fin och lättkörd hoj

  7. #7
    är yamahan bra? vill bara ha en som håller och går bra

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Förlåt för uttrycket men vaf*n är det för fråga?

    Det finns hur många som helst och allt är från person till person?

    Du har inga förslag eller något?
    jag frågar ju vad ni tycker, tänk lite..

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    är yamahan bra? vill bara ha en som håller och går bra
    det beror på helt du sköter den och hanterar den. Om du ligger och tokvarvar hela tiden och aldrig tvättar luftfiltret m.m så kommer det skära en vacker dag även vilken hoj du har. Jag körde yamaha i tre år och jag tycker den höll väldigt bra hade bara ett problem med vattenpumpen en gång för det gick in små sten igenom ett dräneringshål så till slut skar vatten pumpen. Men min fråga är, ska du ha en cross eller gatreggad 125a ?

  10. #10
    Jag har gat reggad ktm exc 125, funkar prima

  11. #11
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    dt 125 mx
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  12. #12

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    jag skulle köpt en ktm eller likande hoj som också finns som cross variant. En gatraggad 125a får max har 15hk mot cross varianterna som har 30hk. Så är det att strypa av eller trimma lite så har du 30hk hade själv en yamaha yz 125 -03. Jävligt fin och lättkörd hoj
    2t enduro hojar har över 30 hk org. Har för mig ktm exc 125 har 36hk eller nått sånt

  14. #14

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av eldorado74 Visa inlägg
    varför får inte lätt mc ha mer än 15hk ? vad i böter är det om man blir stoppad. eller får man grejja och trimma så mkt man vill när det gäller lätt mc?
    om jag inte har fel så är det olovlig körning för att du inte har A-kort. Men polisen har ett jävla problem med att kolla 125or ute på vägarna för att ingen går ju lika dant som den andra moppar är det ju så att dem får bara gå i en viss hastighet men en lätt mc inte har några krav på sig om hur fprt den får gå bara vad för effekt den får ha

  16. #16
    Vilken som helst bara den är SM ! men om jag skulle fått välja skulle jag valt KTM dirr!!! Yamaha är inte helt fel heller

  17. #17
    om du ska trimma så satsa på en 4-t .. då dom slits mycket mindre .. och drar mycket mindre bensin än en 2 - taktare

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    om du ska trimma så satsa på en 4-t .. då dom slits mycket mindre .. och drar mycket mindre bensin än en 2 - taktare
    jaa men du får byta olja efter 5 timmar, filter efter 10. osv annars har du snart ett ganska dyrt motorras på halsen

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Wirgart Visa inlägg
    jaa men du får byta olja efter 5 timmar, filter efter 10. osv annars har du snart ett ganska dyrt motorras på halsen
    med 4-takt?

  20. #20
    teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    knivsta/uppsala
    Inlägg
    224
    Har man Cash så köper man ju såklart en ktm exc 125 sm.
    Men jag funderar på antingen husqvarna sm125s eller aprilia rs125,
    dom båda är tvåtaktare och går bra avstrypta/trimmade. Och de ligger runt 30k
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Förlåt för uttrycket men vaf*n är det för fråga?

    Det finns hur många som helst och allt är från person till person?

    Du har inga förslag eller något?
    Menart tycker också det är en konstig fråga och sen att du skriver "ska man ha?" det beror ju helt på... aldrig ägt en 125a men Ktm och gasgas är ju fett snygga

  22. #22
    teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    knivsta/uppsala
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Menart tycker också det är en konstig fråga och sen att du skriver "ska man ha?" det beror ju helt på... aldrig ägt en 125a men Ktm och gasgas är ju fett snygga
    dom flesta 125or e rätt snygga tycker jag, men det som är viktigast är ju hur den går
    Sen kan man ju fråga sig om man vill ha "racing" eller crossmodell
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

  23. #23
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Först och främst, bestäm dig om du ska ha 2t eller 4t.

    Nästan alla 4t-hojar går snäppet vassare än effektrörsmoppar fast dom har en motorkaraktär som får det att kännas som att dom är sjukt slöa, fast då är dom i princip odödliga och man slipper lukta blårök efter varje tur.

    På tvåtaktssidan finns det större utbud, framförallt bland äldre hojar. Det finns renodlade crossar som kräver en hel del underhåll och lite mer gatanpassade cyklar som tex DT 125 som är nästan lika pålitliga som fyrtaktarna fast med mera effekt.

    Tvåtakt är i mina ögon bara leksaker som man ska ha jävligt skoj på, inte något man pendlar med till skolan osv. Fyrtaktare i den här storleken är perfekta transportfordon, går att leka med dessa med men fun factorn är mycket lägre än tvåtaktarna.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  24. #24
    teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    knivsta/uppsala
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Först och främst, bestäm dig om du ska ha 2t eller 4t.

    Nästan alla 4t-hojar går snäppet vassare än effektrörsmoppar fast dom har en motorkaraktär som får det att kännas som att dom är sjukt slöa, fast då är dom i princip odödliga och man slipper lukta blårök efter varje tur.

    På tvåtaktssidan finns det större utbud, framförallt bland äldre hojar. Det finns renodlade crossar som kräver en hel del underhåll och lite mer gatanpassade cyklar som tex DT 125 som är nästan lika pålitliga som fyrtaktarna fast med mera effekt.

    Tvåtakt är i mina ögon bara leksaker som man ska ha jävligt skoj på, inte något man pendlar med till skolan osv. Fyrtaktare i den här storleken är perfekta transportfordon, går att leka med dessa med men fun factorn är mycket lägre än tvåtaktarna.
    jag har spanat runt lite på husqvarna sm125s och aprilia rs. Har du någon erfarenhet av någon av dom?
    Sen så är ju båda tvåtaktare. Ungefär hur mycket underhåll blir det på dom såsom att byta olja och kolv osv?
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

  25. #25
    för mig blir det nog dtn 125 fyrtaktaren, vad tror ni att den gör?

  26. #26

  27. #27
    teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    knivsta/uppsala
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    för mig blir det nog dtn 125 fyrtaktaren, vad tror ni att den gör?
    vet en kille som har en sån. han vart dragen av en effektrörs senda
    tror dock att yamaha yzf-r125 går bättre Den e snyggare också
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

  28. #28
    tror ni att 125 2taktarna slits hårt till bruks körning?

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    tror ni att 125 2taktarna slits hårt till bruks körning?
    Klart de slits men de slits mycket långsammare om du kör tillexpemel lugnt och anständigt!
    Men klart måste de ju servas oftare...

  30. #30
    teaspoons avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    knivsta/uppsala
    Inlägg
    224
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    tror ni att 125 2taktarna slits hårt till bruks körning?
    beror väl lite på hur man kör. Men ja de slits och det blir rätt mycket underhåll.
    don't trust someone who can bleed for four days without dying!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in