1. #1

    Stulen plånbok

    Jag hade fest och bjöd en del folk, självklart kände jag alla men när de flesta hade stuckit kom det några idioter o satte sig i köket! Vet inte om dem gick omkring i huset först... Iaf så körde jag ut dem eftersom någon kastade en glasflaska och hela kortleken! Blev grymt arg o skrek som fan på dem.

    Till problemet, min plånbok som jag hade i mitt rum är borta! Ingen av de som jag hade bjudit skulle få för sig att ta den... Har frågat de flesta o det verkar inte som någon har fått med sig den av misstag heller. Vet vilka några av killarna som va här är, kaxiga jävla fittor.
    Min fråga är vad ni skulle gjort? Har ju spärrat kortet o hade inget av värde förutom fritidskortet som går ut om en vecka och ett bio kort värt 100kr... Men när de går in i mitt rum och tar min plånbok kan jag inte släppa det.
    Åka hem till dem jag vet va här o försöka få fram ett namn på vem det va eller ringa? Känns som att ett samtal slutar med hot och att jag aldrig får reda på vem det var.
    Polisanmälan är ju ett alternativ också men kan ju ta hur lång tid som helst då...

    Tips och ideer?

  2. #2

  3. #3

  4. #4
    bajsa i deras brevlåda

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    hmm... ha en till fest ! men va helt nykter o kolla om de skulle komma igen... om de gör de så är det bara att börja fråga dem osv, be nån polare eller fler också vara med då,.
    Det är samma sak som att åka och prata med dem bara att jag slipper städa... Tror inte dem vill komma hit igen ändå.
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    ja du kan ju alltid polisanmäla det, lär nog inte hjälpa meen... Anklaga bara folk inte i onödan..
    Självklart tar jag reda på fakta innan jag säger något dumt

  6. #6
    Så är livet att ha hemmafest. Spårar ut i slutändan för att nån man trodde på inte skulle göra nåt eller ringa dit folk man inte vill ska komma.

    Sen är det inte så mycket att göra åt saken. Du hade ändå inget av värde. Händer bra mycket värre saker.

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    lås alla dörrar som du inte vill att dom ska gå in i. ta bort dörr handtagen om du så kan.
    Men herregud. Det om nåt vore ju det dummaste man kan göra.

    Dom kommer in vilket som sen om det skulle börja brinna så kan man ju tacka hem om man inte ens kommer ut.

    Antingen har man fest och eventuellt räknar med konsekventerna eller så har man inget. Enkelt.

  9. #9

  10. #10
    Grejen va den att jag låste alla rum på övervångingen där mitt bla va, men när nästan alla stuckit så bahövde det inte va låst längre då jag kände resten av personerna väldigt bra
    Självklart räknade jag med att något skulle hända men inte att min plånbok skulle bli stulen...

  11. #11
    baNKAT skiten UR DOM! yeee

  12. #12
    serriöst, du har typ förlorat: en plånbok, Ett fritidskort som bara höll 1 vecka till, och en bio. Vad är det som är så Illa? skillnad om du hade lite mera värde i plånboken.
    Förövrigt är det riktigt dumt att ha värde saker framme, även om dörren är låst...
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av korren Visa inlägg
    serriöst, du har typ förlorat: en plånbok, Ett fritidskort som bara höll 1 vecka till, och en bio. Vad är det som är så Illa? skillnad om du hade lite mera värde i plånboken.
    Förövrigt är det riktigt dumt att ha värde saker framme, även om dörren är låst...
    Seriöst, jag bryr mig inte om plånboken. Vill bara sätta ditt tattarna som tog den!
    Jag kan faktiskt ha saker av värde liggandes när mina kompisar kommer...

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Seriöst, jag bryr mig inte om plånboken. Vill bara sätta ditt tattarna som tog den!
    Jag kan faktiskt ha saker av värde liggandes när mina kompisar kommer...
    Ja men skillnad om man har fest då kompisarna har tagit några kalla...!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av korren Visa inlägg
    Ja men skillnad om man har fest då kompisarna har tagit några kalla...!
    Jag vet inte vad det är för kompisar du har men mina kompisar varken behöver eller skulle få för sig att sno en bekants plånbok!

  16. #16
    Man kan ha kompisar som tar och inte tar saker, De flesta brukar komma från de umgänget/Uppväxten eventullet samhället som påverkar.
    Har du max 7 personer som du känner till 100% så är det Ok med några värde saker framme, har du fest däremot ska du gömma allt.
    Man får aldrig uppfattningen om att nån ska sno, men det finns dom som gör det tyvärr vilket man själv hatar.

    Så mitt tips, eller mer sagt vad du kan göra är typ inget?.
    För en plånbok är inte tillräckligt för att polisen ska dra upp en spaning på vilka som gjort.
    Om du tar saken i gena händer kan det bli värre, är det så kallat" Trukar, eller Folk som har kommer från iran eller så vidare" så brukar det ofta bli sämre konsekvenser då dom alltid har sin släkt bakom sig fats dom bara har problem med 1.

  17. #17
    Jag känner folk som jag inte litar på, men det är inte de jag bjuder på mina fester.. Jag bjuder bara folk jag litar på, ganska självklart!
    De som kom i efterhand va randoms som jag vet bråkar och hänger med andra som har haft en dålig uppväxt, sånna undviker jag att umgås med över huvudtaget.

    Plånboken är återfunnen dessutom, det va någon som hade kastat den bakom mitt skrivbord

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Jag känner folk som jag inte litar på, men det är inte de jag bjuder på mina fester.. Jag bjuder bara folk jag litar på, ganska självklart!
    De som kom i efterhand va randoms som jag vet bråkar och hänger med andra som har haft en dålig uppväxt, sånna undviker jag att umgås med över huvudtaget.

    Plånboken är återfunnen dessutom, det va någon som hade kastat den bakom mitt skrivbord
    HAHAHAHAHAHAHA! Fira med en bio!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  19. #19

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Hade fixar fram 2240in med spetskulorna och knäppt asen.

  20. #20
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    nu äger du ett spärrat kontokort
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

  21. #21
    Fira med en kaffe för mynten jag hade i plånboken!

    Kostar inget att spärra o få nytt kort.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in