1. #1

    moppe Suzuki m12s. Hjälp sökes!!

    Hej, jag har problem med att växlarna/växelaxeln hoppar ur läge på min Suzuki m12s från 1969.

    Uppskattar ifall någon har lust att hjälpa/tipsa mig om vad jag ska göra för att fixa det.

    Letar även efter en "oljenippel".
    Bifogade bilder Bifogade bilder    

  2. #2

  3. #3
    Väldigt fin moped i det hela, men jag har alltid haft problem med växlarna, de hoppar ur läge som sagt.
    Problemet är att när jag försöker lossa på den i mitten så glider bara den silvriga platan runt?

    Vet inte ifall det kallas oljenippel men på den andra bilden ser du vad jag menar, en liten rund sak som man har kopplat till oljeslangen ( något liknande http://www.swebike.se/product_info.p...oducts_id=8689 )

  4. #4

  5. #5
    mm, ska pröva, tack för hjälpen
    Jag skriver när jag löst problemet eller stött på ett nytt

  6. #6
    Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    231
    Om intresset finns så kan jag ta mig tid att scanna in diverse sprängskisser till Suzuki m12. Har sprängskisser över hela mopeden så fråga om du vill ha något
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

  7. #7
    okey tack, ska funderar på det, men jag skriver ifall jag behöver

  8. #8
    Lite uppdates, plockade isär den där runda stora saken som var i vägen för växelaxeln o tittade bakom, kunde inte hitta några problem så jag håller på att sätta ihop allting, har även fixat fram ny oljenippel.

    Självklart så gick en av skruvarna av när jag nästan hade satt ihop allting igen , men det borde inte vara några större problem att hitta en sån skruv, får man väl hoppas

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in