Sidan 98 av 102 Första ... 488896979899100 ... Sista
  1. #2911

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Bygga på underskott... Good luck!

    Varför ska man göra det överhuvudtaget för?

    Till dig som frågar vad du ska äta, fingr eller vad du nu hette. Köp hem storpack med kyckling och sätt dig och ät, lägg där till lite sås och ris så ska du se att du snart lägger på dig några kilon.
    Ja, dock så är problemet att äta så mycket som behövs.. Blir väl nå gainer eller något liknande när jag får lön

    OT, jävlar vad jag har saknat smileysen

  2. #2912
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Att bygga på underskott är ju teoretiskt sett omöjligt, du kan ju omöjligtvis gå upp i vikt om du förbränner mer energi än vad du får i dig. Antar att du menar att det är möjligt att enbart lägga på sig kvalitativ massa under överskott, vilket jag tror är möjligt om man äter enligt "leangains" med periodisk fasta osv.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  3. #2913
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    tjenare, ska beställa kosttillskott nu och jag skulle behöva lite hjälp. jag vill ha denna:http://www.gymvaruhuset.com/whey.html och denna:
    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...ohydrate-500-g
    men gymvaruhuset har inte creatine, och gymgrossisten har inte whey, så vet ni någon sida som har båda delarna?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #2914
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031

    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-80 Där har du whey. Om det är just Whey FX du vill ha så måste du beställa från Gymvaruhuset då det är deras egna märke. Finns annars mängder av andra hemsidor med kosttillskott.

  5. #2915
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-80 Där har du whey. Om det är just Whey FX du vill ha så måste du beställa från Gymvaruhuset då det är deras egna märke. Finns annars mängder av andra hemsidor med kosttillskott.
    okej, tack så mycket.
    smakar denna bra? smaken är inte särskilt viktig, bara den inte smakar så illa att man inte klarar av att dricka det.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #2916
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    okej, tack så mycket.
    smakar denna bra? smaken är inte särskilt viktig, bara den inte smakar så illa att man inte klarar av att dricka det.

    Kör på Aminosyror istället.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  7. #2917
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Kör på Aminosyror istället.
    okej, kan du motivera varför?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #2918
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    okej, kan du motivera varför?

    Protein i renaste form, istället för att bryta ner, som vassleprotein gör så börjar man bygga direkt. Man slipper hela den är processen som vasslet bidrar till.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  9. #2919
    Varför bara aminosyror?
    Speciellt när många slarvar med kosten.

    Muskler är uppbyggda av ex. leucine, isoleucine, å valine(grenade aminosyror)
    Vassle har tillräckligt av dessa redan, varför köpa BCAA/EAA som har dessa separat och som även är dyra.

    Aminosyror enskilt tas upp snabbt men det är inte nå märkvärdigt om man jämför med Vassle som redan tas upp snabbt..
    Man kan kombinera EAA/Bcaa +Vassle om man vet när kroppen kan behöva det, å hur man ska lägga upp det.

  10. #2920
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Protein i renaste form, istället för att bryta ner, som vassleprotein gör så börjar man bygga direkt. Man slipper hela den är processen som vasslet bidrar till.
    Bryta ner som i att bryta ner vassleproteinet till aminosyror hoppas jag du menar, ser ut som att du menar att vassleprotein bryter ner kroppen innan den börjar bygga upp den.
    Rena aminosyror och vassle används till olika saker, rena aminosyror för att få snabb återhämtning kring passet och vassle för att öka det totala intaget av protein. Generellt sett.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  11. #2921

  12. #2922
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    okej, tack så mycket.
    smakar denna bra? smaken är inte särskilt viktig, bara den inte smakar så illa att man inte klarar av att dricka det.
    Köper du vanilj bör du blanda med mjölk, då smakar det riktigt bra faktiskt. Men blandar du med vatten får du mer eller mindre tvinga ner.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #2923
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Ja det är helt klart drickbart (choklad iaf). Hade jag valt mellan endast aminosyror och vassleprotein hade jag valt vasslet. Speciellt om man slarvar med kosten med, som gbgräddglass skrev.
    okej, det verkar ju vara en hel vetskap bakom detta med vad man ska köpa och inte köpa. alla har så olika åsikter! visst har jag slarvat med kosten, men har faktiskt börjat sköta den riktigt bra nu(bortsett från helgerna, blir en hel del onyttigheter på fredag, lördag kväll). jag får helt enkelt prova, blir att beställa creatine samt whey.
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Köper du vanilj bör du blanda med mjölk, då smakar det riktigt bra faktiskt. Men blandar du med vatten får du mer eller mindre tvinga ner.
    okej! jag har tänkt blanda med mjölk ja, men hur ska jag göra när jag ska ta med det till gymmet? brukar du ha en flaska eller något att ha mjölken i?
    för övrigt så känner jag skillnad nu, idag kunde jag öka med 5kg på alla övningarna jag kört i gymmet och det känns riktigt bra!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  14. #2924
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    okej, det verkar ju vara en hel vetskap bakom detta med vad man ska köpa och inte köpa. alla har så olika åsikter! visst har jag slarvat med kosten, men har faktiskt börjat sköta den riktigt bra nu(bortsett från helgerna, blir en hel del onyttigheter på fredag, lördag kväll). jag får helt enkelt prova, blir att beställa creatine samt whey.


    Du gör rätt i att köpa vassle, för även om du sköter kosten bättre så tvivlar jag på att du får i dig tillräckligt med protein. Väldigt kostsamt att få i sig optimalt med protein varje dag genom bara mat.
    F.d summertime

  15. #2925
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    okej, det verkar ju vara en hel vetskap bakom detta med vad man ska köpa och inte köpa. alla har så olika åsikter! visst har jag slarvat med kosten, men har faktiskt börjat sköta den riktigt bra nu(bortsett från helgerna, blir en hel del onyttigheter på fredag, lördag kväll). jag får helt enkelt prova, blir att beställa creatine samt whey.

    okej! jag har tänkt blanda med mjölk ja, men hur ska jag göra när jag ska ta med det till gymmet? brukar du ha en flaska eller något att ha mjölken i?
    för övrigt så känner jag skillnad nu, idag kunde jag öka med 5kg på alla övningarna jag kört i gymmet och det känns riktigt bra!
    Jag hade en extremt liten kylväska som jag la ner en 50cl flaska med mjölk + en "kylklaff" i, passade perfekt i träningsväskan! Förresten ha pulvret i en tillräckligt tät behållare tex shakern! För det är nog så förjävligt att få pulver i väskan (hände mig några gånger när man körde moppe till gymmet).
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #2926
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Du gör rätt i att köpa vassle, för även om du sköter kosten bättre så tvivlar jag på att du får i dig tillräckligt med protein. Väldigt kostsamt att få i sig optimalt med protein varje dag genom bara mat.
    okej, tack så mycket. skönt att ni grabbar hjälper mig då jag inte kört med kosttillskott förut.
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jag hade en extremt liten kylväska som jag la ner en 50cl flaska med mjölk + en "kylklaff" i, passade perfekt i träningsväskan! Förresten ha pulvret i en tillräckligt tät behållare tex shakern! För det är nog så förjävligt att få pulver i väskan (hände mig några gånger när man körde moppe till gymmet).
    okej, tack för tipset!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  17. #2927
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Bryta ner som i att bryta ner vassleproteinet till aminosyror hoppas jag du menar, ser ut som att du menar att vassleprotein bryter ner kroppen innan den börjar bygga upp den.
    Rena aminosyror och vassle används till olika saker, rena aminosyror för att få snabb återhämtning kring passet och vassle för att öka det totala intaget av protein. Generellt sett.
    Absolut.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  18. #2928
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    I och med att jag har börjat arbeta heltid så har jag lagt upp mitt schema så här.

    Måndag, Tisdag, Onsdag och Torsdag tränar jag.
    På helgen super jag. Hoppas det gör lite skillnad i alla fall...
    Hade ett uppehåll från Februari > 25 Maj utan alkohol.
    Så nu sitter jag i festträsket igen, jag lider inte. Men känns tråkigt att träningen kommer till skada.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  19. #2929

  20. #2930
    Jag sprang 7 km idag. Så jävla tråkigt att jag ALLTID är antingen snuvig eller har ont i halsen. Nu, efter dagens löpträning, fick jag halsont. Tröttsamt så in i helvete.

  21. #2931
    Till alla er som ger alla tipsen till folk om hur de ska äta och träna samt vad för kosttillskott man ska använda... Hur ser ni själva ut?

    Själv går jag lite efter "Never trust a skinny PT", så vore intressant att se.

  22. #2932

  23. #2933
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Till alla er som ger alla tipsen till folk om hur de ska äta och träna samt vad för kosttillskott man ska använda... Hur ser ni själva ut?

    Själv går jag lite efter "Never trust a skinny PT", så vore intressant att se.


    Well, såhär ser jag ut i alla fall.









    Rätt gamla bilder dock
    F.d summertime

  24. #2934
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Till alla er som ger alla tipsen till folk om hur de ska äta och träna samt vad för kosttillskott man ska använda... Hur ser ni själva ut?

    Själv går jag lite efter "Never trust a skinny PT", så vore intressant att se.
    Har inte tränat på en månad pga halsfluss så stats nu har jag ingen aning om, innan jag blev sjuk vägde jag 78kg på mina 177cm. Tog 110kg i bänken och typ 5x350kg benpress, kör varken böj eller mark tyvärr.

    Ditt motto är ganska dåligt imo, de som vet mest om kost/träning är troligtvis tunna labbnördar som aldrig satt sin fot på ett gym.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  25. #2935
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Har inte tränat på en månad pga halsfluss så stats nu har jag ingen aning om, innan jag blev sjuk vägde jag 78kg på mina 177cm. Tog 110kg i bänken och typ 5x350kg benpress, kör varken böj eller mark tyvärr.

    Ditt motto är ganska dåligt imo, de som vet mest om kost/träning är troligtvis tunna labbnördar som aldrig satt sin fot på ett gym.
    Forskning för all del, men personligen så har jag väldigt lite förtroende till de som endast forskat om något men aldrig själva praktiskt testat det. Sen får självklart du ha den åsikt du vill om det, men forskarna har ju kommit med diverse kul påståenden om kost och liknande senaste åren med hemskt lite sanning i verkligheten...

  26. #2936
    Ska börja bulka imorgon så jag behöver lite tips angående mat. Tänkte äta risgrynsgröt till lunch och till middag på vardagarna blir det restaurangmat då jag jobbar på en, men tips mottages mer än gärna. Har även införskaffat mig en gainer från body science.

  27. #2937
    nötter

  28. #2938
    kvarg.


    såhär skinny är jag. rolig pose

  29. #2939

  30. #2940
    Citat Ursprungligen postat av whak Visa inlägg
    Shit vad ådrorna syns mycket ovanför bröstet.
    Snygg nederdel av magen, lite bättre rutor och kör mer bröstövningar så blir det kanon.
    tacktack.
    ådrorna syns ständigt, genetiskt ;DDD
    absolut, både magen, brösten,axlar, vader, osv släpar, haha. allt släpar. tack iaf!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in