1. #1

    alla kunniga ta en titt

    varför blir oljan vit som om det kom in vatten i motorn? den nöp för kolven va dålig men va det att kolven va dålig eller va det något annat ? snälla hjälp moppen är en : beta rr (ktm motorn)

  2. #2
    Om det nu är vatten i motorn är det ju antagligen kylarvatten, då är det itne tätt någonstans och kylarvattnet åker ut i motorn och cylidnern kyls inte.
    NiKlAn

  3. #3
    har det något med att cylindern är portad och sånt ?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av andreas_beta Visa inlägg
    har det något med att cylindern är portad och sånt ?
    nej antagligen inte, det har nog med någon packning att göra, antagligen mellan motorblocken, eller vid vatten pumpen, men jag vet inte. kanske någon som kan den motorn kan svara bättre!

  5. #5
    men kan det va därför den nöp också ?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av andreas_beta Visa inlägg
    men kan det va därför den nöp också ?
    Har du olja i vevhuset? isåfall är det nog motorblockspackningen, annars är det nog någon vattenpumpspackning fast jag vet inte borde inte ha med oljan att göra.

    om du har vatten i vevhuset så är det nog topplockspackningen/cylinderfotspackningen

    ja kan kanske vara därför den "nöp" = ingen kylningnig så nyper det.

    kan det vara gammal olja, typ motorn har tagit in vatten under en längre tid och/eller den har blivigt högtryckstvättad och vatten har kommit in då, jag vet inte jag gissar bara.......

  7. #7
    aa det måste nog va så, tack så jätte mkt

  8. #8
    Gissar på att någon packning har spruckit så cyllen inte kylits o den inte varit tät så df den nöp ihop, plocka ner motorn fixa alla packningar, packboxar osv, så ska du nog se den går fint igen !

    (har en cross då jag rivit ner motorn ett par gånger så om du tänker använda dig av vanlig packnings pasta se då till att göra det bra inte för mycket och inte för lite.)
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  9. #9
    mm , för jag har beställt cylinder fotspackning och topplockspackning , kolv, och nållager , sen är det något mer som behövs `?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av andreas_beta Visa inlägg
    mm , för jag har beställt cylinder fotspackning och topplockspackning , kolv, och nållager , sen är det något mer som behövs `?
    har du inte vatten i vevhuset så behövs ju inte ny topp och cylinderpackning, ta reda på felet, så blir det billigare, och köp en komplett packningssats och bytt alla.

  11. #11
    Hmm vet inte hur dessa motorer ser ut men om det är som på AM6 så går ju kylarvattnet genom motorn och är någon utav blockpackningarna trasig så kommer det in vatten i motorn. Sen att den nöp hur får den olja har du en fungerande oljepump, eller blandar du direkt i tanken? Vad för trim har du? Portningen är portarna gradade eller inte? Mvh // Kalle

  12. #12
    jag blandar i tanken , den är urpluggad och cylindern är typ uppfilad i kanterna ja vet inte hur ja sak förklara men :/

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av andreas_beta Visa inlägg
    jag blandar i tanken , den är urpluggad och cylindern är typ uppfilad i kanterna ja vet inte hur ja sak förklara men :/
    släng upp bilder kan hjälpa

  14. #14
    [IMG]file:///C:/Users/Andreas%20Stridhfors/Desktop/46324_1604272397030_1542732611_1510113_2010348_n.j pg[/IMG]

  15. #15

  16. #16

  17. #17
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  18. #18
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Ett väldigt vanligt fel på dessa är att en packbox för axeln till vattenpumpen ger sig så man får in vatten den vägen, det är nog också ditt problem!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  19. #19

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in