Sidan 7 av 10 Första ... 56789 ... Sista
  1. #181
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Då har man varit på john bauer's öppet hus då. Verkar som en skön skola Får se hur resten verkar, men just nu leder JB
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  2. #182
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av shöwtek Visa inlägg
    då har man varit på john bauer's öppet hus då. Verkar som en skön skola får se hur resten verkar, men just nu leder jb
    i åb?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #183
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    i åb?
    nejdå, men är typ samma överallt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  4. #184
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    är fan lägre intagningspoäng på samhälle, natur etc. än på bygg. speciellt som inriktning snickare andra året.
    Ja men dock är det inte hur svår kursen är som avgör intagningspoängen. Det styr av hur populär kursen är.

  5. #185
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Då har man varit på john bauer's öppet hus då. Verkar som en skön skola Får se hur resten verkar, men just nu leder JB
    FUCK! missade det, du råkar inte veta om dom har fler öppna hus? Hittar inget förutom idag på internet iaf.

  6. #186
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    FUCK! missade det, du råkar inte veta om dom har fler öppna hus? Hittar inget förutom idag på internet iaf.
    20e + 25e januari så de e lugnt liljeholmen du ska kolla på eller? verkar sjuukt bra där, får bara kolla andra o jämföra
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #187
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    20e + 25e januari så de e lugnt liljeholmen du ska kolla på eller? verkar sjuukt bra där, får bara kolla andra o jämföra
    Puh! Fick lite ångest där. Yes liljeholmen, några kompisar var där och sa att det var najs. Blev riktigt tagg på Jb Ekonomi faktist. Men får ta och gå på riktigt många öppna hus nu så att man får lite bättre insikt. Har ju inte vart på något öppet hus ännu, var ju inte heller på gymnasiemässan. :/

  8. #188
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Någon som idiot förklara för mig hur deriverings regeln funkar? Liksom Deriverings regeln for dummies. En sån förklaring behöver jag just nu
    det beror ju på hur funktionen ser ut, det finns en deriveringsregel för varje sorts funktion (okej inte för varenda en kanske men för de vanligast förekommande).

  9. #189
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det beror ju på hur funktionen ser ut, det finns en deriveringsregel för varje sorts funktion (okej inte för varenda en kanske men för de vanligast förekommande).
    kom på nu när jag är lite mera vaken att jag fel posta förut så flytta över frågan till studietråden

  10. #190
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    vi säger såhär. Det är nog inte riktigt lika tungt på bygg. Men det är fan inte långt ifrån. Eftersom vi som bara har "grundämnen" 2 dagar i veckan måste pressa in allt på just de 2 dagarna. Så vi hinner inte med exakt allt som vi borde hinna med i skolan. MEN teknikare har mer mattelektioner (t.ex.) så dom hinner med det mesta på skolan, men iom att dom har matte A-B-C typ så är det ändå jobbigt trots så mycket matte.


    vet inte om vi ens kommer läsa matte b men matte A kommer vi garanterat läsa på 1 termin. med 1 timme i veckan blir det ganska hårt arbete på de lektioner som finns.
    konstigt. Här i stan är det typ 60 poäng för samhälle och natur, medans bygg är typ 180~

    på tal om högskola, vi på bygg kan läsa till högskola
    Men vad kan ni läsa på högskolan då? Inte fasen kan ni läsa arkitektur, ingenjörsprogram eller något annat tungt högskoleprogram. Bygg är ett yrkesförberedande program som är populärt, men inte särskilt svårt. Det svåraste kurserna på gymnasiet är teoretiska, för i de kurserna finns de inga genvägar annat än att verkligen sätta sig ner och råplugga. För de flesta högskoleprogrammen inom ingenjörsskap behöver man minst Ma C, Fysik A och Kemi A för att bli högskoleingenjör (Ännu högre på t.ex. Chalmers eller KTH) och Ma E, Fysik B och Kemi A för att bli civilingenjör.

    Bygg är inget svårt program, dags att inse detta

    Förövrigt - Studenten är bland de roligaste jag varit med om!


    Senast redigerat av Neverstop den 2010-12-03 klockan 11:15.

  11. #191
    neverstop, håller med, tror fan det är bästa dagen i mitt liv, hittils.

    på morgonen, åker in till stan och dricker skumpa i en park med klassen, iklädd morgonrock och mjukisbyxor.
    åker hem och drar på sig kostymen, åker till skolan, upp i klassrummet (aka andra hemmet, saknar det ) och få betygen och säga hejdå till klassföreståndarna.
    äter lunch i skolan, kyckling och pastasallad, riktigt gott faktiskt! springer ut och får ett underbart mottagande av släkten. åker studentflak, svinar runt och blir lite lagom full.
    åker hem tillsammans med stolt far, äter middag och tårta, får presenter osv med släkten, bara njuter. kvällen avslutas med studentfest i stan tillsammans med runt 1000 andra överlyckliga studenter.
    kommer hem runt 03.00 för att upptäcka att pappa och farfar sitter uppe och väntar och grillar och sippar på en whiskey. sjukt underbart

    klaaaad student:


    flaket (den tomma sidan ):


    student och stolt far:

  12. #192

  13. #193
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Var på Nacka praktiska öppet hus idag, verkade som en riktigt bra skola där alla känner alla. Liten och mysig. Lärarna för bygg såg dock ut att komma direkt från fängelset. Skolan var nog inget för mig ändå, tror att jag har kapacitet till att blir något bättre än så. Men ni som är ute efter något praktiskt eller om det går lite halvtaskigt i skolan så kan Nacka praktiska vara något för er!

  14. #194

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Var på Nacka praktiska öppet hus idag, verkade som en riktigt bra skola där alla känner alla. Liten och mysig. Lärarna för bygg såg dock ut att komma direkt från fängelset. Skolan var nog inget för mig ändå, tror att jag har kapacitet till att blir något bättre än så. Men ni som är ute efter något praktiskt eller om det går lite halvtaskigt i skolan så kan Nacka praktiska vara något för er!
    whyy?

  15. #195
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    neverstop, håller med, tror fan det är bästa dagen i mitt liv, hittils.

    på morgonen, åker in till stan och dricker skumpa i en park med klassen, iklädd morgonrock och mjukisbyxor.
    åker hem och drar på sig kostymen, åker till skolan, upp i klassrummet (aka andra hemmet, saknar det ) och få betygen och säga hejdå till klassföreståndarna.
    äter lunch i skolan, kyckling och pastasallad, riktigt gott faktiskt! springer ut och får ett underbart mottagande av släkten. åker studentflak, svinar runt och blir lite lagom full.
    åker hem tillsammans med stolt far, äter middag och tårta, får presenter osv med släkten, bara njuter. kvällen avslutas med studentfest i stan tillsammans med runt 1000 andra överlyckliga studenter.
    kommer hem runt 03.00 för att upptäcka att pappa och farfar sitter uppe och väntar och grillar och sippar på en whiskey. sjukt underbart

    klaaaad student:

    flaket (den tomma sidan ):


    student och stolt far:
    Hitta mig?

    VOLVO VOLVO VOLVO DOMINERAR!


  16. #196

  17. #197
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ingen annan som går, eller har hört talas om Thoren Business School?
    Joo finns här uppe dock försvinner det ju liksom de flesta andra roliga utbildningarna

  18. #198

  19. #199
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Trevligt! Va varför?
    Ingenaning, men ska bli lika "utbud" i hela landet alltså kommer bara finnas typ samhälls, fordon, natur, teknik, bygg osv. alla frigymnasier eller vad det heter försvinner

  20. #200
    Kan ju säga till er som går yrkesförberedande (fordon,bygg,el bla bla) då är inte betygen de viktigaste ! Utan att ni bevisar det ni kan på praktiken och har skoj och vågar fråga dom ni arbetar med mycket ! Betygen går alltid lösa det är för företagen ni hamnar i ni skall visa framfötterna på.

  21. #201
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    Kan ju säga till er som går yrkesförberedande (fordon,bygg,el bla bla) då är inte betygen de viktigaste ! Utan att ni bevisar det ni kan på praktiken och har skoj och vågar fråga dom ni arbetar med mycket ! Betygen går alltid lösa det är för företagen ni hamnar i ni skall visa framfötterna på.

    Jag går på energiprogrammet och lärarna har sagt tusentals gånger att det enda handledarna frågar innan praktiken är om närvaro och om man kommer i tid, aldrig om man är duktig praktiskt eller liknande. För det är meningen att man ska lära sig Sen så ska man ju självklart lägga manken till och inte slappa, aldrig fråga om nya uppgifter etc
    F.d summertime

  22. #202

  23. #203
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Jag går på energiprogrammet och lärarna har sagt tusentals gånger att det enda handledarna frågar innan praktiken är om närvaro och om man kommer i tid, aldrig om man är duktig praktiskt eller liknande. För det är meningen att man ska lära sig Sen så ska man ju självklart lägga manken till och inte slappa, aldrig fråga om nya uppgifter etc
    Det är ju det ! Visa framfötter på praktiken då menar jag komma i tid, arbeta. ställa frågor, vara social till kunder med mera men jag menade inte att man skall släppa skolan helt !

  24. #204

  25. #205
    nästa år börjar det alltså för 95orna

    googla på nya gymnasiet eller något så hittar du säkert

  26. #206
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    det fordonsprogrammet jag gick ska nog läggas ner, känns jävligt tråkigt ändå. var ju sveriges bästa fordonsutbildning i några år.
    fattar inte vrf folk inte söker till fordon.
    Är väl ganska många totalt som söker fordon? Har ingen aning alls hur många men det borde ju vara en del eller?

    ---

    Funderar fortfarande på att byta till fordon. Går teknik nu och ja då har jag mycket mer möjligheter till olika jobb, högre lön osv men känns som jag alltid kommer tycka fordon är kul. Inte att jag kommer tycka det är tråkigt senare i livet då allt jag gör som jag tycker är kul är praktiskt som att meka tex. Går ju inte heller så bra nu med betygen ligger väl på g överallt men undrar hur det blir senare med svårare kurser (Ma b,c,d,e) och efter när man ska gå på högskola lär det väl bli ännu svårare och mer eget ansvar..

    Gör ju inte så mycket hemma som man borde göra men plugga är verkligen inte min grej om jag inte gillar ämnet det. Kan ju sitta och läsa massa om 2 takt tex som jag gjorde när jag inte visste nåt om det.

    Hur är det med jobb inom fordon om några år? Kommer det behövas eller är det fler som går ut fordon än vad det behövs till jobb?

  27. #207
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Är väl ganska många totalt som söker fordon? Har ingen aning alls hur många men det borde ju vara en del eller?

    ---

    Funderar fortfarande på att byta till fordon. Går teknik nu och ja då har jag mycket mer möjligheter till olika jobb, högre lön osv men känns som jag alltid kommer tycka fordon är kul. Inte att jag kommer tycka det är tråkigt senare i livet då allt jag gör som jag tycker är kul är praktiskt som att meka tex. Går ju inte heller så bra nu med betygen ligger väl på g överallt men undrar hur det blir senare med svårare kurser (Ma b,c,d,e) och efter när man ska gå på högskola lär det väl bli ännu svårare och mer eget ansvar..

    Gör ju inte så mycket hemma som man borde göra men plugga är verkligen inte min grej om jag inte gillar ämnet det. Kan ju sitta och läsa massa om 2 takt tex som jag gjorde när jag inte visste nåt om det.

    Hur är det med jobb inom fordon om några år? Kommer det behövas eller är det fler som går ut fordon än vad det behövs till jobb?
    Ett smart tips är ju att plugga röven av dig på teknik, du får en grym utbildning.
    Som mekaniker kan du ju förfan utbilda dig senare. Jag hade gått teknik, gett mig fan på det gått högskola och fått en riktigt fin utbildning.
    Vill du fortfarande bli mekaniker då, så går det att lösa alla dar i veckan.
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  28. #208
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Är väl ganska många totalt som söker fordon? Har ingen aning alls hur många men det borde ju vara en del eller?

    ---

    Funderar fortfarande på att byta till fordon. Går teknik nu och ja då har jag mycket mer möjligheter till olika jobb, högre lön osv men känns som jag alltid kommer tycka fordon är kul. Inte att jag kommer tycka det är tråkigt senare i livet då allt jag gör som jag tycker är kul är praktiskt som att meka tex. Går ju inte heller så bra nu med betygen ligger väl på g överallt men undrar hur det blir senare med svårare kurser (Ma b,c,d,e) och efter när man ska gå på högskola lär det väl bli ännu svårare och mer eget ansvar..

    Gör ju inte så mycket hemma som man borde göra men plugga är verkligen inte min grej om jag inte gillar ämnet det. Kan ju sitta och läsa massa om 2 takt tex som jag gjorde när jag inte visste nåt om det.

    Hur är det med jobb inom fordon om några år? Kommer det behövas eller är det fler som går ut fordon än vad det behövs till jobb?
    oavsett hur det känns nu kan jag säga att teknik inte är svårt. trodde också att jag hade svårt för matte innan gymnasiet. nu med facit i hand klarade jag alla mattekurser (a-e) med vg i stort sett utan att plugga utanför lektionstid. svårt, nej det släpper efter ett tag.
    sen måste jag såklart säga att det hänger väldigt mycket på hurdana lärare man får, en bra engagerad lärare får ju en intresserad av ämnet och tycka det är kul.

  29. #209
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    oavsett hur det känns nu kan jag säga att teknik inte är svårt. trodde också att jag hade svårt för matte innan gymnasiet. nu med facit i hand klarade jag alla mattekurser (a-e) med vg i stort sett utan att plugga utanför lektionstid. svårt, nej det släpper efter ett tag.
    sen måste jag såklart säga att det hänger väldigt mycket på hurdana lärare man får, en bra engagerad lärare får ju en intresserad av ämnet och tycka det är kul.
    Får se vad jag får för betyg efter lovet. Om vi säger att man går ut fordon och vill göra nåt annat efter ett tag kan man ju gå yrkeshögskola om jag förstått det rätt. Bara att det finns ju inte så mycket att välja på.

  30. #210
    NU ÄR JAG FÖRBANNAD!!! jävla piss engelskalärare!!

    jag har varit på VARENDA jävla lektion i 2an, inte pratat och stört jobbat med det jag ska, klarat prov... OCH VAFAN FÅR JAG FÖR BETYG? jo IG!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in