1. #1
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637

    Trimning ger mer laglig körning? Och mer bränsle ekonomiskt?

    Tja.

    Satt och tänkte på att när man kör en original moppe, maxar man den som faen för att komma upp i hyfsade hastigheter. Men när man kör trimmat, urpluggat, 70cc, effektrör, vad som helst. Så är det många som cruisar, liksom ligger runt 50 och sånt iaf, med bara vetenskapen om att moppen går bra mycket fortare och gasar iväg ibland. Så gör jag iaf, inte ofta jag ligger och maxar, ligger ofta på en hög växel utan att ligga på max fart. Någon mer som känner igen sig i detta? Eller gör vi sånt bara på landet?

  2. #2
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Tja.

    Satt och tänkte på att när man kör en original moppe, maxar man den som faen för att komma upp i hyfsade hastigheter. Men när man kör trimmat, urpluggat, 70cc, effektrör, vad som helst. Så är det många som cruisar, liksom ligger runt 50 och sånt iaf, med bara vetenskapen om att moppen går bra mycket fortare och gasar iväg ibland. Så gör jag iaf, inte ofta jag ligger och maxar, ligger ofta på en hög växel utan att ligga på max fart. Någon mer som känner igen sig i detta? Eller gör vi sånt bara på landet?
    Känner igen mig exakt^^ ja maxar nästan alltid nu när betan är original ^^ men när den va trimmad låg jag oftast på låga varv o cruisa
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  3. #3
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Tja.

    Satt och tänkte på att när man kör en original moppe, maxar man den som faen för att komma upp i hyfsade hastigheter. Men när man kör trimmat, urpluggat, 70cc, effektrör, vad som helst. Så är det många som cruisar, liksom ligger runt 50 och sånt iaf, med bara vetenskapen om att moppen går bra mycket fortare och gasar iväg ibland. Så gör jag iaf, inte ofta jag ligger och maxar, ligger ofta på en hög växel utan att ligga på max fart. Någon mer som känner igen sig i detta? Eller gör vi sånt bara på landet?
    Exakt så det ska vara när man tänker efter. Sen hänger man även med MYCKET bättre i trafiken och slipper oroa sig över att nån idiot gasar förbi en i hundraåttio.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  4. #4
    Känner igen mig i detta också! Men allt för ofta händer det att man drar på

  5. #5

  6. #6
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Finns ju vettiga personer som fortfarande håller hastigheter men har lättare att hänga med i trafiken. Går ju inte att köra original utan det blir kö och farliga omkörningar.. Dock finns ju dem som så fort dem satt på sitt zx ligger max på 50 vägar och kör om bilar i 60 typ vilket bara ser löjligt ut imo.

  7. #7
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Finns ju vettiga personer som fortfarande håller hastigheter men har lättare att hänga med i trafiken. Går ju inte att köra original utan det blir kö och farliga omkörningar.. Dock finns ju dem som så fort dem satt på sitt zx ligger max på 50 vägar och kör om bilar i 60 typ vilket bara ser löjligt ut imo.
    hehe +1 ^^
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  8. #8
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Och man hänger med mycket bättre i trafiken

    Men det där med bränsleförbrukning flyger i höjd på scooter ifall man trimmar
    +1 på de översta.
    Mjo det är sant, men på växlat är det inte mycke högre

    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Finns ju vettiga personer som fortfarande håller hastigheter men har lättare att hänga med i trafiken. Går ju inte att köra original utan det blir kö och farliga omkörningar.. Dock finns ju dem som så fort dem satt på sitt zx ligger max på 50 vägar och kör om bilar i 60 typ vilket bara ser löjligt ut imo.
    Jo såna finns inne i mitt centrum där det är 50gräns, coola typer med dragen v-ring som kör om bilar i 60, helst ska dom köra mellan 2st bilar.

  9. #9
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Finns ju vettiga personer som fortfarande håller hastigheter men har lättare att hänga med i trafiken. Går ju inte att köra original utan det blir kö och farliga omkörningar.. Dock finns ju dem som så fort dem satt på sitt zx ligger max på 50 vägar och kör om bilar i 60 typ vilket bara ser löjligt ut imo.
    Träffad!!!!

    Förutom att jag inte kör scooter utan kör urpluggad derbi
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  10. #10
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Träffad!!!!

    Förutom att jag inte kör scooter utan kör urpluggad derbi
    okej tönt

  11. #11
    jag är en sån som tar det lugnt i centrum då jag bara har trimmet för stunting. Drar nästan aldrig fullgas. Men det är sant, det finns idioter som kör fullgas 24/7 på sina urpluggade moppar, det är även dom som ger mopedister ett dåligt rykte!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  12. #12

  13. #13
    Isak96
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    okej tönt
    + 1

  14. #14

  15. #15
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Tyst.



    Ont:

    Ger trimning mer laglig körning? Nej, säger ju sig själv. Klart det inte gör.

    Mer bränsleekonomiskt? Ibland ja, ibland nej.
    Nej ja kom på det med senare att det var en dålig formulering.

    Men här var vi stela i svaren

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Tyst.



    Ont:

    Ger trimning mer laglig körning? Nej, säger ju sig själv. Klart det inte gör.

    Mer bränsleekonomiskt? Ibland ja, ibland nej.
    I teorin gör det inte det, men i praktiken stämmer det delvis. Tror du förstår hur han menar. De mogna personerna håller hastigheterna oavsett effekt i motorn och kan flyta på bättre i trafiken, men sen finns det ju alltid stolpskott (typ jag, du och alla andra som gillar att busa ) som inte kan hålla sig från att gasa till och från. Men visst, mestadels så håller man sig lugn och kan följa hastigheterna.

    Scooter och trimmat går dock inte ihop alls med bensinen. I alla fall inte så som jag hade min aerox. Förvisso midrace och rätt högvarvig = över litern per mil.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  17. #17

  18. #18

  19. #19
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    har alltid varit gasglad av mig som fan, när jag körde sport setup på min neos var de rätt lugnt man körde, hände liksom itne SÅ mycket när man drog på... dock i somras när man körde hyper-scoot på gatan blev de liiiite annorlunda (A) dock försökte man att ta det lugnt ändå och inte ligga i 90 när de e mycket folk ute osv

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Dom 15 åringar som är såpass mogna är det nog något fel på.. Alla kommer väl ihåg när man var 15 o började köra trimmat? då var de full gas sen full broms.. Det var ju när man började närma sig 16 man kom på vad man höll på med..
    så dedär med att "jag har alltid kört lungt" tror jag inte stämmer för någon utav er.. Jag var dock ingen som körde full gas genom hela moppelivet om någon stackare nu skulle tro de, körde bara bakhjul på vägarna i stan påväg till skolan.. Dock beror de väl inte på mogenhet eftersom jag fortfranade skulle göra de om jag haft något att åka runt på.
    Precis det jag påpekar om stolpskott. Men sen tycker man ju att Am-teroin borde skärpa sinnet lite till skillnad från hur det var innan.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  21. #21
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Precis det jag påpekar om stolpskott. Men sen tycker man ju att Am-teroin borde skärpa sinnet lite till skillnad från hur det var innan.
    Nej, jag glömde bort det efter 2 månader tror jag..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  22. #22
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Isak96 Visa inlägg
    + 1
    kom tillbaks när du är torr bakom öronen och själv är mogen för moped..

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Nej, jag glömde bort det efter 2 månader tror jag..
    Mjo, kanske.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  24. #24
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    kom tillbaks när du är torr bakom öronen och själv är mogen för moped..
    said it

    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Mjo, kanske.
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in