Sidan 11 av 12 Första ... 9101112 Sista
  1. #301

  2. #302
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Tills det kommer en snuthojj...

    Aja har klarat mig sen jag var 13 och hoppas på att klara mig i år också
    Du är väl ändå bara 14 år?

  3. #303
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Edde Visa inlägg
    Du är väl ändå bara 14 år?
    16 fyller 17 i Oktober

    Född 94 vettu
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  4. #304
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Edde, by the way. Dom här nya Civilarna i Tyresö Berra snacka om, det var en av dom vi blev jagade av.

    V70, wv piké, Mc snut och Saaben.

    Så du kanske borde passa dig lite nu innan körkortet, dom existerar på riktigt!

  5. #305
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Aldrig blivit stannad
    Ride on!

  6. #306
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Edde, by the way. Dom här nya Civilarna i Tyresö Berra snacka om, det var en av dom vi blev jagade av.

    V70, wv piké, Mc snut och Saaben.

    Så du kanske borde passa dig lite nu innan körkortet, dom existerar på riktigt!
    Fan visste inte att det var så illa Åkte förövrigt genom tyresö och centrum vid 12 tiden med hyper berra. Ska försöka ta det lugnare nu när körkortet närmar sig som du säger!

  7. #307
    Lägger in den hära posten här också, la den på vad händer tråden innan men jag tror den passar bättre här

    Tjenare. Sitter här och har bestämt mig för att skriva lite då jag ändå sitter uppe, och jag hoppas det är kommer hjälpa någon i framtiden.

    Hursomhelst! Var ute och körde med en kompis här på forumet (Nestianestia @mnf) i juli. Det var flygets dag på Norrbottens Flygflottilj (F21) i Luleå och vi bestämmde oss för att åka dit. Vi åker lite senare efter insläpp för att slippa köer och såklart ev. trafikpoliser osv. Vi åker och parkerar på MC parkeringen och är typ de enda mopederna där. Kul tänkte vi och parkerade mellan en massa sporthojjar. Vi gick in, kikade runt lite. Satt i ett par helikoptrar (kompisen tappar plånkan i en HKP 4, turligt nog var vi de sista in i den så vi hinner gå tillbaka och en tekniker släpper in oss igen så vi får hämta den!). Vi drar ut efter någon timma och går och låser upp mopparna. Ser en polisbil köra förbi och glor rejält på oss när dom passerar. "Skitsamma" tänkte vi och körde upp på vägen som leder tillbaka till staden.

    Vi fuckar runt lite på bakhjulet osv, relativt lite trafik osv. Tittar bak och ser vad jag tror är en tönt på tung mc med reflexväst. Tittar bak igen ca 10 sekunder efteråt och ser samma snubbe, då med polisjacka (reflex versionen) vinka in polaren. Sen kör han fram till mig och vi stannar dirr. Nestianestia blir ganska stressad osv. Jag behåller mitt cool ganska bra. Polisen är trevlig och berättar för mig att min moped går 53. (vilket är en ganska rejäl underdrift då den går 70 mätt med gps). Han frågar om dom är EU mopeder då dom gick fortare än 30. Vi säger att dom är 30 mopeder och vi nyligen börjat köra dom. Han frågar om det är första gången vi blivit stoppade (vi svarar ja då det faktiskt är första gången vi stannat). Han gör en ytlig inspektion på våra hojjar och förklarar att det vi kör är lättvikts mc och att det är lika illa som att ta morsans bil.

    Vi vet redan det men svarar chokat "oj... driver du?" han svarar att han inte driver. Han vill att jag ska byta mitt avgasrör för att det är ett effektrör. Jag svarar (dum blondin varning) "Jahaaa, jag tyckte att det var något som inte var likt på våra mopeder!" (vi båda kör stalkers). Han säger inget om mitt röda luftfilter som sticker ut över variatorn dock. Han säger att vi ska trimma ner hojjarna när vi kommer hem och att det här var en varning. (Första gången jag sett en MC polis förresten). Och sa att om han såg oss nästa gång skulle han ge oss böter. Vi tackar för att han agerat proffesionellt och kör sedan iväg på en cykelbana hem och sen genom stan till villaområdet där min kompis bor. Slutade lyckligt för oss båda turligt nog. Ingen av oss har trimmat ner och vi har efter det inte blivit jagad av MC polis. Kontentan av det hela var: Stanna alltid för MC polis. Bara för att du har 70 cylle betyder inte det att du drar ifrån en polis på ett bostadsområde. Var ärlig (glömde lägga till det, vi sa att vi visste att dom gick för fort men att vi oftast inte gasade på så fort förutom om vi hade trafik bakom oss) till en viss del, bara du inte står och skryter om din 70 cylle. Skaffa ett vattentätt alibi intjötat med dina kompisar och dina föräldrar ifall du skulle hinna iväg från polisen men dom ser mopeden parkerad utanför huset och knackar på. T.ex: Mamma och Pappa har ingen aning om att moppen är trimmad. Sen kan Nisse och Olle intyga att du var med dom på LAN och spelade Call of Duty och drack saft. Och se till att poliserna inte ser ditt ansikte! Kör med spegelglas/tonade brillor!

    Sen har jag även en fråga vad gäller civilpoliser. Vi har haft med dom och göra ex antal gånger.

    Skriver en av de flera historierna:

    Vi var ute ett gäng och kollade på bio mitt i stan och jag och min kompis var schyssta och skjutsade hem varsin kompis. När vi släppt av den första kör vi tillbaka mot stan (eftersom det är påväg mot den andra kompisens hus) och drar på i runt 60 (då min inte går snabbare när jag skjutsar). En grå saab 9-3 följer oss från staden i cirka 5km och ligger bakom oss hela tiden så vi blinkar för att svänga av vid första infart. Saaben gör detsamma. Vi slutar sedan blinka (då vi gjorde det för att testa och se om han följde oss). Och saaben slutar blinka också. Kompisen på min moped vänder sig om och ser extraljus, antenner och två pers i framsätet. Vi förstår att det är en civvare som förmodligen ringer efter någon endurosnut/förstärkning men eftersom jag redan maxade kunde jag inte göra särskilt mycket. Vi svänger av vid nästa rondell (turligt nog skulle vi åt det hållet). Vid nästa korsning svänger jag vänster in mot en coop affär och min kompis svänger höger. Snuten följer efter mig in på parkeringen men jag drar upp på en cykelbana och han ger upp. Sen drar han efter min kompis som följer honom in på gångstigar osv i 70 knyck. Min kompis kommer undan till slut (vi hade telefonkontakt) och vi alla drar hem.

    Nu till poängen, polisen jagade min kompis inne på gångstigar och inne i bostadsområde i dryga 70kmh UTAN blåljus/indiktation från polisman överhuvudtaget. Inte ens en tutning. Både jag och min kompis vet att vi kör olagligt med trim osv och vi står ju såklart för skiten om vi blir stannade (dvs om vi blir inkallade, vilket vi aldrig blivit hittills med undantag från MC snuten.) Vi har haft flera liknande händelser med diverse volvos/saabs som inte använder blåljus/sirener/tutor/blink med hel/halvljus. Det är rent jävla skamligt imo. Jag har själv inte kört på ställen där jag kan utsätta andra för skador (dvs tomma gator, gångstigar där polis inte kan få igenom bilar) och alltid hållt lungn fart när jag kommit till ställen där det kan finnas folk. Men poliser har bokstavligen driftat kurvor för att komma ikapp oss och varit nära att köra in i baken på oss (senast igår då jag åkte på en kompis moppe). Min förare blir såklart stressad och drar på fullt ös in på ett bostadsområde. DÅ fattar dom vinken och saktar in. Dom inser att dom inte har en chans och vi kör sakta igen, efter ett par minuters zickzackanden mellan hus så ser vi polisen igen och vi drar iväg på en gångstig med cementblock och han slutar följa oss.

    Både jag och Nestia har kört sedan 09 (alltså utan kort) men inte haft någon som helst skymt av polis fram till 2011. Vi har aldrig haft några problem med dom alls, och de poliser jag stött på i andra sammanträffanden har alltid varit trevliga. Vet inte hur jag ska kunna sammanfatta det utan att låta som ett hel-fucko men jag har aldrig haft några onda tankar åt polisen innan, har bestämt mig för att stanna vid kontroller osv, men när dom kör snabbare än oss för att komma ikapp oss och sladdar kurvor på trafikerade vägar utan blåljus/sirener så kan jag ju inget annat än att få lite agg mot civilpoliser. Som sagt, dåligt av oss att gasa på, men det är inte första gången vi blir jagade av ungdomar i bmw's som bara vill jävlas heller. Ser inga anledningar till att dom INTE ska ha på blåljusen om dom vill att vi ska stanna/jagar oss. Men men, vi lär ju ha brutit fler lagar än dom.

    Vad tycker ni? Och nej, jag tänker inte trimma ner moppen/stanna så fort jag ser en volvo/saab.

    P.S. Cred till Luleås polis som annars varit grymma när jag (de få gånger) varit i kontakt med dom!
    Senast redigerat av GolgE den 2011-08-17 klockan 13:57. Anledning: mellanslag åt folket

  8. #308
    Citat Ursprungligen postat av GolgE Visa inlägg
    Lägger in den hära posten här också, la den på vad händer tråden innan men jag tror den passar bättre här

    Tjenare. Sitter här och har bestämt mig för att skriva lite då jag ändå sitter uppe, och jag hoppas det är kommer hjälpa någon i framtiden.

    Hursomhelst! Var ute och körde med en kompis här på forumet (Nestianestia @mnf) i juli. Det var flygets dag på Norrbottens Flygflottilj (F21) i Luleå och vi bestämmde oss för att åka dit. Vi åker lite senare efter insläpp för att slippa köer och såklart ev. trafikpoliser osv. Vi åker och parkerar på MC parkeringen och är typ de enda mopederna där. Kul tänkte vi och parkerade mellan en massa sporthojjar. Vi gick in, kikade runt lite. Satt i ett par helikoptrar (kompisen tappar plånkan i en HKP 4, turligt nog var vi de sista in i den så vi hinner gå tillbaka och en tekniker släpper in oss igen så vi får hämta den!). Vi drar ut efter någon timma och går och låser upp mopparna. Ser en polisbil köra förbi och glor rejält på oss när dom passerar. "Skitsamma" tänkte vi och körde upp på vägen som leder tillbaka till staden. Vi fuckar runt lite på bakhjulet osv, relativt lite trafik osv. Tittar bak och ser vad jag tror är en tönt på tung mc med reflexväst. Tittar bak igen ca 10 sekunder efteråt och ser samma snubbe, då med polisjacka (reflex versionen) vinka in polaren. Sen kör han fram till mig och vi stannar dirr. Nestianestia blir ganska stressad osv. Jag behåller mitt cool ganska bra. Polisen är trevlig och berättar för mig att min moped går 53. (vilket är en ganska rejäl underdrift då den går 70 mätt med gps). Han frågar om dom är EU mopeder då dom gick fortare än 30. Vi säger att dom är 30 mopeder och vi nyligen börjat köra dom. Han frågar om det är första gången vi blivit stoppade (vi svarar ja då det faktiskt är första gången vi stannat). Han gör en ytlig inspektion på våra hojjar och förklarar att det vi kör är lättvikts mc och att det är lika illa som att ta morsans bil. Vi vet redan det men svarar chokat "oj... driver du?" han svarar att han inte driver. Han vill att jag ska byta mitt avgasrör för att det är ett effektrör. Jag svarar (dum blondin varning) "Jahaaa, jag tyckte att det var något som inte var likt på våra mopeder!" (vi båda kör stalkers). Han säger inget om mitt röda luftfilter som sticker ut över variatorn dock. Han säger att vi ska trimma ner hojjarna när vi kommer hem och att det här var en varning. (Första gången jag sett en MC polis förresten). Och sa att om han såg oss nästa gång skulle han ge oss böter. Vi tackar för att han agerat proffesionellt och kör sedan iväg på en cykelbana hem och sen genom stan till villaområdet där min kompis bor. Slutade lyckligt för oss båda turligt nog. Ingen av oss har trimmat ner och vi har efter det inte blivit jagad av MC polis. Kontentan av det hela var: Stanna alltid för MC polis. Bara för att du har 70 cylle betyder inte det att du drar ifrån en polis på ett bostadsområde. Var ärlig (glömde lägga till det, vi sa att vi visste att dom gick för fort men att vi oftast inte gasade på så fort förutom om vi hade trafik bakom oss) till en viss del, bara du inte står och skryter om din 70 cylle. Skaffa ett vattentätt alibi intjötat med dina kompisar och dina föräldrar ifall du skulle hinna iväg från polisen men dom ser mopeden parkerad utanför huset och knackar på. T.ex: Mamma och Pappa har ingen aning om att moppen är trimmad. Sen kan Nisse och Olle intyga att du var med dom på LAN och spelade Call of Duty och drack saft. Och se till att poliserna inte ser ditt ansikte! Kör med spegelglas/tonade brillor!

    Sen har jag även en fråga vad gäller civilpoliser. Vi har haft med dom och göra ex antal gånger.

    Skriver en av de flera historierna:

    Vi var ute ett gäng och kollade på bio mitt i stan och jag och min kompis var schyssta och skjutsade hem varsin kompis. När vi släppt av den första kör vi tillbaka mot stan (eftersom det är påväg mot den andra kompisens hus) och drar på i runt 60 (då min inte går snabbare när jag skjutsar). En grå saab 9-3 följer oss från staden i cirka 5km och ligger bakom oss hela tiden så vi blinkar för att svänga av vid första infart. Saaben gör detsamma. Vi slutar sedan blinka (då vi gjorde det för att testa och se om han följde oss). Och saaben slutar blinka också. Kompisen på min moped vänder sig om och ser extraljus, antenner och två pers i framsätet. Vi förstår att det är en civvare som förmodligen ringer efter någon endurosnut/förstärkning men eftersom jag redan maxade kunde jag inte göra särskilt mycket. Vi svänger av vid nästa rondell (turligt nog skulle vi åt det hållet). Vid nästa korsning svänger jag vänster in mot en coop affär och min kompis svänger höger. Snuten följer efter mig in på parkeringen men jag drar upp på en cykelbana och han ger upp. Sen drar han efter min kompis som följer honom in på gångstigar osv i 70 knyck. Min kompis kommer undan till slut (vi hade telefonkontakt) och vi alla drar hem.

    Nu till poängen, polisen jagade min kompis inne på gångstigar och inne i bostadsområde i dryga 70kmh UTAN blåljus/indiktation från polisman överhuvudtaget. Inte ens en tutning. Både jag och min kompis vet att vi kör olagligt med trim osv och vi står ju såklart för skiten om vi blir stannade (dvs om vi blir inkallade, vilket vi aldrig blivit hittills med undantag från MC snuten.) Vi har haft flera liknande händelser med diverse volvos/saabs som inte använder blåljus/sirener/tutor/blink med hel/halvljus. Det är rent jävla skamligt imo. Jag har själv inte kört på ställen där jag kan utsätta andra för skador (dvs tomma gator, gångstigar där polis inte kan få igenom bilar) och alltid hållt lungn fart när jag kommit till ställen där det kan finnas folk. Men poliser har bokstavligen driftat kurvor för att komma ikapp oss och varit nära att köra in i baken på oss (senast igår då jag åkte på en kompis moppe). Min förare blir såklart stressad och drar på fullt ös in på ett bostadsområde. DÅ fattar dom vinken och saktar in. Dom inser att dom inte har en chans och vi kör sakta igen, efter ett par minuters zickzackanden mellan hus så ser vi polisen igen och vi drar iväg på en gångstig med cementblock och han slutar följa oss. Både jag och Nestia har kört sedan 09 (alltså utan kort) men inte haft någon som helst skymt av polis fram till 2011. Vi har aldrig haft några problem med dom alls, och de poliser jag stött på i andra sammanträffanden har alltid varit trevliga. Vet inte hur jag ska kunna sammanfatta det utan att låta som ett hel-fucko men jag har aldrig haft några onda tankar åt polisen innan, har bestämt mig för att stanna vid kontroller osv, men när dom kör snabbare än oss för att komma ikapp oss och sladdar kurvor på trafikerade vägar utan blåljus/sirener så kan jag ju inget annat än att få lite agg mot civilpoliser. Som sagt, dåligt av oss att gasa på, men det är inte första gången vi blir jagade av ungdomar i bmw's som bara vill jävlas heller. Ser inga anledningar till att dom INTE ska ha på blåljusen om dom vill att vi ska stanna/jagar oss. Men men, vi lär ju ha brutit fler lagar än dom.

    Vad tycker ni? Och nej, jag tänker inte trimma ner moppen/stanna så fort jag ser en volvo/saab.

    P.S. Cred till Luleås polis som annars varit grymma när jag (de få gånger) varit i kontakt med dom!
    säger bara ett jävel skap att inte tappa bort var man e i texten gö lite mellan rum
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  9. #309

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av SlickePott Visa inlägg
    säger bara ett jävel skap att inte tappa bort var man e i texten gö lite mellan rum
    Bra sagt! Verkligen bra formulerad mening! klanka ner på någon annan som skrivit dåligt när du minst skriver lika dåligt själv

    ont; nära att jag torskade i år, polaren hade kört fiddy till skolan, och när man ska hem vill man självklart "racea" lite med honom, ligger o pressar det som går, jävla zx rör som låter utav bara helvete, så ser man polisen stå med fartkontroll, dom vinkar in mig och jag stannar, gick bra slutade med en varning

  10. #310
    Citat Ursprungligen postat av SlickePott Visa inlägg
    säger bara ett jävel skap att inte tappa bort var man e i texten gö lite mellan rum
    My bad. Mer mellanslag åt folket. (Fixade det)

  11. #311
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Blev jagad av samma civil bil igår natt igen! Drog in på cykelväg sen gömde vi oss i ca 10 min, när vi skulle upp till mitt hus kom det en bil med helljus på mot oss som med stor sannolikhet kan ha vart den. Körde som fan åt andra hållet igen och avvaktade.

     



  12. #312

  13. #313
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    vad heter den appen ?
    Bilregistret

  14. #314
    hahha, mötte en snut som körde en fiddy förra veckan Han stirrade ju lagom eftersom jag körde utan kåpor och lampor med 1 avknäckt skruv i avgasfästet så den lät ju fiiint

  15. #315
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Skulle vilja ha lite tips man kan tänka på för att undvika att polisen stoppar en och hur man kommer ifrån en mc polis Även hur man ska agera vid moppe razzia!

  16. #316
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Skulle vilja ha lite tips man kan tänka på för att undvika att polisen stoppar en och hur man kommer ifrån en mc polis Även hur man ska agera vid moppe razzia!
    Var trevlig, var inte nervös, ljug inte. Om de hittar trimm, ta straffet, käfta inte emot som en omogen moppepojke, det blir bara värre.

    EDIT: Inget illa menat, men tror du faktist du kommer undan en MC-Polis med din roxx ? Tips på det är iaf, att köra så mycket skog som bara går, leka omkring, och behålla lugnet. Fungerade för mig med en civilpolis, dock kunde jag köra mitt på vägen då och blocka han lite, då det var mitt i natten, sedan grusväg -> skogstig hem.
    Senast redigerat av davzz den 2011-08-22 klockan 19:56.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  17. #317
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Var trevlig, var inte nervös, ljug inte. Om de hittar trimm, ta straffet, käfta inte emot som en omogen moppepojke, det blir bara värre.
    Det där har jag redan gått igenom en gång, vet hur man beter sig och att dom bara gör sitt jobb. Det jag frågade om är dock hur man kommer undan och undviker detta

  18. #318
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Det där har jag redan gått igenom en gång, vet hur man beter sig och att dom bara gör sitt jobb. Det jag frågade om är dock hur man kommer undan och undviker detta
    Läs min edit, men ta inte illa upp va.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  19. #319
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Läs min edit, men ta inte illa upp va.
    Nej förstår självklart att man inte drar en Mc med en jävla moped, tänker mer på tips som "ta av dig hjälmen så avslutas jakten" vilket jag inte tror på iof, vet att civilare har kameror i bilarna så hålla ansiktet borta kan vara en fördel. Köra i skogsområden osv vet jag redan är bra, tror inte skiten hänger med ner i en grusgrop Ska man försöka preja tillbaks en mc polis? Försöka sparka omkull skiten eller det kanske är en riktigt dålig idé. Men somsagt, vill höra av lite erfarenheter nu!

  20. #320
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Nej förstår självklart att man inte drar en Mc med en jävla moped, tänker mer på tips som "ta av dig hjälmen så avslutas jakten" vilket jag inte tror på iof, vet att civilare har kameror i bilarna så hålla ansiktet borta kan vara en fördel. Köra i skogsområden osv vet jag redan är bra, tror inte skiten hänger med ner i en grusgrop Ska man försöka preja tillbaks en mc polis? Försöka sparka omkull skiten eller det kanske är en riktigt dålig idé. Men somsagt, vill höra av lite erfarenheter nu!
    1. Okej, om du inte gjort det, ta av reg. plåten och kör skogen när det krisar. Och ja om du vill, håll bort ansiktet, men du har endå på hjälmen, så inte så stor skillnad. EDIT: Ha bakspegel, men tänk på: Things in the mirror are closer than they appear!
    2. Stanna när det krisar ?
    3. Ta av trimmet redan nu. (Rekommenderar, inte kul, men bättre än att betala massa cash för ingenting.)

    Ta för allt i världen inte av dig hjälmen! Försök inte heller sparka omkull MC:n, den är endå jävligt stabil, dummer.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  21. #321
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    1. Okej, om du inte gjort det, ta av reg. plåten och kör skogen när det krisar. Och ja om du vill, håll bort ansiktet, men du har endå på hjälmen, så inte så stor skillnad. EDIT: Ha bakspegel!
    2. Stanna när det krisar ?
    3. Ta av trimmet redan nu. (Rekommenderar, inte kul, men bättre än att betala massa cash för ingenting.)

    Ta för allt i världen inte av dig hjälmen! Försök inte heller sparka omkull MC:n, den är endå jävligt stabil, dummer.
    Har ingen reg Vill dock sätta på den eftersom att det är mindre risk att bli jagad då, men vågar inte eftersom att jag blivit jagad två gånger nu av samma civvare och vill inte att dom ska veta vart jag bor.

    Stanna vill jag inte göra för jag varken orkar eller har tid att besiktiga om den, sen vill jag ju inte torska mitt dyrbara trim. Har dock tänkt lite på det innan och köpt en streetrace cylle som det står "49cm" på, tror inte dom tar föggen heller. Röret skiter jag i om dom tar

    Trimmet vill jag inte ta av heller då är det fan inte värt att köra ens, går inte köra bakan med en original moped fan, eller det kanske går men det är inte lika kul.

    En sak jag tänk på är att pusha som fan till man kommer till en sån:


    Som är elastisk eller vad man ska säga, dra upp den och släppa den på honom/henne som kör Mc'n

  22. #322
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Har ingen reg Vill dock sätta på den eftersom att det är mindre risk att bli jagad då, men vågar inte eftersom att jag blivit jagad två gånger nu av samma civvare och vill inte att dom ska veta vart jag bor.

    Stanna vill jag inte göra för jag varken orkar eller har tid att besiktiga om den, sen vill jag ju inte torska mitt dyrbara trim. Har dock tänkt lite på det innan och köpt en streetrace cylle som det står "49cm" på, tror inte dom tar föggen heller. Röret skiter jag i om dom tar

    Trimmet vill jag inte ta av heller då är det fan inte värt att köra ens, går inte köra bakan med en original moped fan, eller det kanske går men det är inte lika kul.

    En sak jag tänk på är att pusha som fan till man kommer till en sån:


    Som är elastisk eller vad man ska säga, dra upp den och släppa den på honom/henne som kör Mc'n
    Beror på hur styv bommen är, kan gå åt helvete det också.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  23. #323
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Beror på hur styv bommen är, kan gå åt helvete det också.

    Mjo, värt ett försök kankse ändå.


    Edit: vore tacksam om någon kan länka vart jag kan skriva ut CE intyg till yasuni Z
    Senast redigerat av ozcaarl den 2011-08-22 klockan 20:34.

  24. #324
    jävligt underhållande läsning så jag bumpar nog denna tråden

    kanske finns nått litet fucko som vill dela med sig av sina historier?

  25. #325
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av erkanz Visa inlägg
    jävligt underhållande läsning så jag bumpar nog denna tråden

    kanske finns nått litet fucko som vill dela med sig av sina historier?
    haha kan ju dra en iallafall som inte är sådär jättespännande men. Jag har en bit till skolan(1 mil ungefär), och en dag i höstas så försov jag mig och vaknade vid lunchtid, så givetvis missade man bussen som går kl 12(började kvart i 1 på tisdagar). så ja, jag hade inget annat val än att ta 450n till skolan.
    vägen till skolan gick fint och jag hann till min lektion i lagom tid. när jag slutar går jag ut till min hoj och låser upp den och börjar åka därifrån, när jag just ser en polisbil nedanför skolan som givetvis tycker att jag ser väldigt attraktiv ut.
    tar det lite lugnt och puttrar en bit när de plötsligt börjar tuta och blinka åt sidan för att jag ska stanna. nu börjar paniken komma då jag redan har indraget lämp och nästa gång jag blir tagen så får jag troligen 2 år(6 månader nu), så ja. jag närmar mig landsvägen och ger allt hojen har.
    här börjar det gå ruskigt fort och efter någon km ser jag dem inte längre, så jag saktar ned för att svänga in på den väg som leder till min väg,(ca 6km lång slingrig väg med endast kurvor). svänger in på den slingriga vägen och väl inne på den vägen hade dom inte en chans. jag skyndade mig hem och ställde in crossen och gick in. ber om ursäkt för ev. stavfel!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #326
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    haha kan ju dra en iallafall som inte är sådär jättespännande men. Jag har en bit till skolan(1 mil ungefär), och en dag i höstas så försov jag mig och vaknade vid lunchtid, så givetvis missade man bussen som går kl 12(började kvart i 1 på tisdagar). så ja, jag hade inget annat val än att ta 450n till skolan.
    vägen till skolan gick fint och jag hann till min lektion i lagom tid. när jag slutar går jag ut till min hoj och låser upp den och börjar åka därifrån, när jag just ser en polisbil nedanför skolan som givetvis tycker att jag ser väldigt attraktiv ut.
    tar det lite lugnt och puttrar en bit när de plötsligt börjar tuta och blinka åt sidan för att jag ska stanna. nu börjar paniken komma då jag redan har indraget lämp och nästa gång jag blir tagen så får jag troligen 2 år(6 månader nu), så ja. jag närmar mig landsvägen och ger allt hojen har.
    här börjar det gå ruskigt fort och efter någon km ser jag dem inte längre, så jag saktar ned för att svänga in på den väg som leder till min väg,(ca 6km lång slingrig väg med endast kurvor). svänger in på den slingriga vägen och väl inne på den vägen hade dom inte en chans. jag skyndade mig hem och ställde in crossen och gick in. ber om ursäkt för ev. stavfel!
    hade ett liknande möte med snuten i somras typ i början av augusti tror jag det var, så nu kör vi igång min historia också!

    det började med att jag hade bestämt men en kompis att vi skulle sova över hos honom. Han bor ju så klart ute på landet, cirka 1 mil ifrån trollhättan beroende på väg (om det nu är intressant att veta sök på slätterna på google maps) Planen var från början att jag skulle ta moppen, men när jag kom hem efter skolan på fredagen så var ju ingen hemma, farsan hade dratt iväg och skulle köpa slippapper eller nått Iaf så tog jag då självklart chansen att ta farsans rm 125 till min kompis istället för derbin. Sagt och gjort packade mina saker och kickade igång åbäket och hej iväg bara!

    Förövrigt så ska ni veta att poliser här i området tar allt som rör sig och har två hjul, framförallt lättare med 15 åringar på moppe än att jaga våldtäktsmän med kniv och grejer.

    Hade kommit cirka halvvägs när jag kom till en stor korsning utanför trollhättan, då mötte jag snuten första gången, men eftersom farsan har e-reg så har man ju självklart lampor och hela köret. Så snuten mest åkte förbi och glodde nått jävulskt ska ni veta!
    resten gick rätt så hyffsat låg väll i cirka 70 kanske (den är rätt drevad så 120-130 är nog inga problem)
    Kom fram till min kompis och allt gick bra, va där och spela lite några timmar.

    Sen kom hans morsa in på hans rum och sa att hon skulle på fest eller nått och att vi kunde dra in till åsaka och köpa pizza. till åsaka är det 5 km från min kompis. Hans brorsa var även med oss vi är 97:or och hans brorsa är 99:a, den minst p12:iga jag någonsin mött faktiskt
    grejjen var att båda hade kört cross sedan de var väldigt små och hade såklart också cross, brorsan har en liten rm 85 och tobbe som han heter har en cr 250.

    Vi tog crossarna in till åsaka och köpte pizza, men innan vi åkte så kom vi överens om att om snuten skulle komma att vi bara skulle dra på full gas och försöka åka över lite gärden och liknande. Vi ställde crossarna bakom pizzerian och gick in å käkade. Men precis när vi skulle åka iväg kommer några andra som spelar i samma fotbollslag som vi gör. Kända för att aldrig kunna vara tysta om något!

    Samtidigt som vi stod där och snackade såg vi en vit volvo komma körandes förbi pizzerian, exakt samtidigt kickar tobbe igång sin cross, å jävlar att inte biljäveln stod på bromsen och kastade runt den jävla volvon och började tuta och ha sig. Vi fatta inte riktigt vad som hände men sen hoppar en person ut ur bilen och skriker STANNA FÖRHELVETE!!
    Då blev det fart, kickade igång dom så fort som bara möjligt och sen full gas iväg bara. Eftersom vi tre spelar fotboll i åsaka kan vi området ganska väl och körde ut genom skogen bakom fotbollsplanerna som ligger i närheten. Jag halkade lite efter när vi körde genom skogen eftersom jag inte har samma vana av cross som dom hade, men vi lyckades köra ifrån civilen som hade blåljus på och allt, resten gick rätt så bra. Fort kan jag säga att det gick på vägen tillbaka sen.

    Som avslutande grej så mötte vi farsans arbetskamrat som är granne med tobbe. Han kände så klart igen mig då han har sett mig utanför mitt garage med jacka och hjälm osv. Så han sa ju detta till farsan sen men han blev inte så arg, mest så skrattade han bara! Men det var nog allt hoppas ni lyckas läsa skiten!

  27. #327

    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Åstorp ,Skåne
    Inlägg
    687
    eftersom alla har så fina historier så får jag väl berätta nån ochså.

    Hade en rieju rrx med tk rör och fel drevad, den gick ändå runt 70-80, men en dag så skulle jag köra hem en kompis till han, ca 2 mil eller så. Hade haft problem med mina blinkers så dem funkade inte och baklampan var sönder, mitt i allt så pajade framlampan ochså men var ändå påväg så körde han ändå men när vi var runt 1000 meter från han så hör man att en bil varvar som fan och den kör upp brevid oss med blåjus, han säger att jag ska svänga in på ett ställe och stannar där, gör som han säger och han hoppar av, så jag ser att det är en väg som man kan köra rakt fram på så håller på att göra det när polisen nästan rammar mig så får göra en u-sväng och så sticker jag, kör raka vägen hem.Ringer han lite senare och frågar hur det gick för han, jo polisen tog och pratade med han istället och försökte få ut lite info men han sa bara mitt förnamn och att det var första gången vi sågs osv,

    Det går några månader senare så pajat moppen , så jag börjar köra en polares istället, han råkade skada foten en gång vi var ute och körde, när alla skulle hem så sa jag, jag kan köra så kan du vila foten lite tills du ska köra hem själv, så vi kör genom byn allt går bra tills vi kommer mot stationen, jag ser en bil köra ut och fick upp det i huvudet direkt att det var en civilare så körde lungt och försiktigt men hade glömt bort att fixa hans baklampa så den lös inte, bara när man bromsade. så blå-ljusen kom igång, jag försökte sticka mellan en skylt som stod på marken, trodde inte bilen skulle komma i mellan men det gjorde den tydligen, fick smått panik, min kompis ville att jag skulle stanna, förstod ju till sist att jag inte skulle komma nånstans eftersom moppen var orginal, stannade , polisen kom och började skrika lite men var vänlig så dem lugnade ner sig.

    Så började förhöret, blev alkoprov, dem trodde att jag hade tagit nåt osv, dem försökte verkligen med att jag hade tagit nåt (håller inte på med sånt ) Fick veta att moppen var avställd, inte ens min kompis visste det.. Körde utan kort, stod där och snackade dem tog personuppgifter osv, morsan fick hämta mig, men det bästa var att jag eller min kompis inte fick ett skit, båda kom undan efter det så höll jag mig undan moppar, men nu så börjar jag bli sugen att köpa nåt och börja köra igen,men morsan vill att jag ska skaffa kort isåfall menmen får se vad som händer, men kom överrens med morsan om jag kommer in på den skolan jag vill så får jag lätt mc kort istället så det är bara att vänta och hoppas

    När man ändå är igång och skriver så kan jag ta en kort till

    Var med några polare, vi skulle dra upp till en kompis mormor som bor ca 2km där ifrån vi stod och snackade, en polare åkte på mig utan hjälm, allt gick fint tills vi kom till en liten raksträcka, vi såg en bil som bara stod stilla med lamporna igång, tänkte vafan ska inte den köra förbi snart men det visade sig att det var två poliser som stod och kollade på oss, fick lite panik , växlade ner men med en tung drevning så gick det inte så snabbt att få upp axxet samt att min kompis som hade värre panik än mig satt och hoppade, han satt och slängde sig rundor på moppen och skrek var jag skulle svänga vilket nästan blev att jag körde i diket, men körde en bit och kollade bak, polisen hade inte hoppat in i bilen och följt efter så tog det lungt och körde hem till min polares mormor där dem andra redan väntade

  28. #328
    Exnars avatar
    Reg.datum
    Oct 2012
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    245
    Har mött polisen två gånger. ena gången vid näl när man skulle till kyrkan i trollhättan, kör ut från cykelvägen och där sitter två poliser i en saab 95 kombi tvärnitar med sladd och drar iväg på cykelbanan. Blev lite sen till kyrkan men men. (inte nån jakt men hjärtat pumpade ordentligt)

    Även en gång när jag körde med slidern och stannade på en parkeringsplats, polisen åkte förbi på den stora vägen fram och tillbaka många gånger men bestämde sig för att åka in på parkeringen.. där satt jag på moppen... trog iväg allt vad jag kunde upp för en cykelväg, polisen följde inte efter men pratade med kompisarna på platsen om vem det var på mopeden som drog och de sa inget om mig

    Inga stora möten men är nöjd ändå för att klarat mig så bra då jag har två snutar som grannar.
    Senast redigerat av Exnar den 2013-01-27 klockan 22:35.

  29. #329
    haha var påväg hem från träningen ute i åsaka, jag min brorsa och en kompis. vi fick för oss att stanna i rondellen vid cheapy. Klart som faan kommer snuten då också. Tur för oss så finns det många cykelvägar där så vi lyckades köra ifrån dom den gången. Kronogården är inget att rekommendera om man inte vill bli tagen!

  30. #330
    haha har kört i kronogården mycket med min xps och har inte ens sett snuten

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in