Sidan 1 av 12 12311 ... Sista
  1. #1

    Poliser , Poliskontroller osv

    Är det många som åkt fast för trimning här eller? Eller stött på många poliser i allmänhet? Tala ut!
    Senast redigerat av pstyhre den 2011-03-21 klockan 16:11.

  2. #2
    Skolmopperassior är väl vanlig.. Finns ju en iphone app som varnar för sånt
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  3. #3

  4. #4
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    Är det många som åkt fast för trimning här eller? Eller stött på många poliser i allmänhet? Tala ut!
    Jag tror nog dom flesta åker fast vid skol "razzior" då polisen dycker upp när du precis stängt av moppen... hände min kompis tyvärr dom dök upp bakom en contain och tog han medans en annan polare vände och drog hem haha

    Om du blir stannad av en polis om du bara är ute och glider och stannar löser det sig oftast vad jag har hört om du är trevlig och lyssnar på dom och inte tjasar + att du har med dig ditt körkort osv.
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  5. #5
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Några gånger.
    *1gång var i skolan, det kom två civiliare till skolan och skulle dela ut varningar till dom mopederna som inte följde lagarna. Men jag kom ca 5min före dom kom, sen ca 2min före dom kom, så kom en polare och då fråga jag om han ville provköra min moppe, så då drog han iväg med den. Sedan lyckades vi få tag på han igen innan polisen såg han så drog han och gömde min moppe
    *En annan gång var när jag var ute och körde mitt i natten, typ helt dött. Så jag drog ca 80 på en 50sträcka så mötte jag 3bilar tänkte inte så mycket på de, men den 3de bilen var en polis. Såg att han snabbt vände efter mig och att hans framlampor närma sig grymt snabbt, men jag svängde in vid en skola och kolla på dom när dom körde förbi
    *Sen i somras så var det la inget, men jag mötte en polisbil när jag var påväg hem från en polare på natten. Såg att han börja bromsa till nästan stillastående efter ja mött han, men han släppte på bromsen och fortsatte köra

    Jag har alltid haft tur med polisen och tänker inte ändra på de

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Skolmopperassior är väl vanlig.. Finns ju en iphone app som varnar för sånt
    Synd att man inte har en iphone då! Själv har aldrig sett några på min skola

  7. #7
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    Synd att man inte har en iphone då! Själv har aldrig sett några på min skola
    Dom kommer, har Stenungsund polis tid att komma till Häggvall lär dom ha tid att komma till din skola med

  8. #8

  9. #9
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    dubbelpost

  10. #10
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    har kört moppe sen jag var 13 år nästan varje dag både trimmat och otrimmat har blivit stoppad två grr. Ena va vid en parkering en vinter när jag lekte lite med min gammla mt5:a då fråga dom bara om jag körde lungt i kväll då sa jag bara ja och sa att jag hade satt på org kröken precis å var ute och tästa den då sa dom bara ha det bra kör lungt i kväll å sa inget mer va inte äns 15 då så bara man är trevlig mot dom så brukar dom inte bry sig
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  11. #11
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Ser polisen ganska ofta när jag är ute och kör i byn, fast kör lugnt så bryr dem sig inte.

  12. #12
    Jag minns en gång då jag körde i Stenungsund körde nog ganska mycket för fort på en 50-väg och ca 100m fram ser jag en poliskontroll och sänkte min hastighet febrilt! När jag körde fram (bredvid) kontrollen hade jag oturen att några ungar skulle över gatan och var tvungen att stanna , stog 2m ifrån flera poliser och min moppe stog och brummade på tomgången (låter ganska mkt)Helt otroligt nog stannade dom mig inte och jag körde därifrån försiktigare än nånsin . Ungefär 2-3minuter senare åkte syrran fast i kontrollen när hon körde 11 km/h för fort och fick 2400kr i böter xD

  13. #13
    Florre: det får du fråga hast det va han som tipsa mig

    Hast: Om nån har tur med snuten är det du :o
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  14. #14
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Florre: Jag använder PolisNytt, den ger mig iaf alla updateringar var polisen står och vilka dagar man ska akta sig för dom stora vägarna, står vilka dagarna dom gör kontroller på vilka ställen.

    ajonsson: Mjo jag har en del tur

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Dom kommer, har Stenungsund polis tid att komma till Häggvall lär dom ha tid att komma till din skola med
    Lustigt för jag går på Stenungskolan mitt i centrala stenungsund och har aldrig sett eller hört att dom varit där :p

  16. #16
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    Lustigt för jag går på Stenungskolan mitt i centrala stenungsund och har aldrig sett eller hört att dom varit där :p
    dom gör ju självklart inte ständiga besök. Men det klart att dom kommer göra ett besök.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    dom gör ju självklart inte ständiga besök. Men det klart att dom kommer göra ett besök.
    Nej och det är tur det! Lärarna har ju gått fram till mig några gånger och sagt typ "den där behöver du inte göra något mer med hör jag" och sagt till mig att jag aldrig mer får köra på skolgården

  18. #18
    Det är då man ska säga, det är inte ditt problem
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  19. #19
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    Nej och det är tur det! Lärarna har ju gått fram till mig några gånger och sagt typ "den där behöver du inte göra något mer med hör jag" och sagt till mig att jag aldrig mer får köra på skolgården
    Haha Våran rektor visste att alla moppar på häggvall var iprincip trimmade så han varnade eleverna när han visste att dom skulle komma

  20. #20
    Man möter poliser jämt och ständigt men deras förstapriotering är nog inte oss mopedister! Har ni hört om polisen på mc som jagade en trimmad moped och körde in i en buss....

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Haha Våran rektor visste att alla moppar på häggvall var iprincip trimmade så han varnade eleverna när han visste att dom skulle komma
    Haha helskön rektor!

  22. #22
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    här i Alingsås finns de en enduropolis som heter hindebärg i efternamn tror jag de va han är västragötalands bäst crossförare. Blir man jagad av han kan man lika väl stana man kan inte köra i från han. Vet många som försökt å dom har inte lyckats men han jobbar bara som polis på sommarn som tur är
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    här i Alingsås finns de en enduropolis som heter hindebärg i efternamn tror jag de va han är västragötalands bäst crossförare. Blir man jagad av han kan man lika väl stana man kan inte köra i från han. Vet många som försökt å dom har inte lyckats men han jobbar bara som polis på sommarn som tur är
    Aa fyfan , Hur är han som person då? Stenhård och ger böter eller bara varnar han typ? Synd för det är ju på sommaren man ska dra på!

  24. #24
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av pstyhre Visa inlägg
    Aa fyfan , Hur är han som person då? Stenhård och ger böter eller bara varnar han typ? Synd för det är ju på sommaren man ska dra på!


    beror ju helt på om man stannar direkt eller inte han brukar bara varna en om man stanar dirr men försöker man dra han så får man garanterat en böteslapp
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  25. #25
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Jag älskar varje gång att läsa att man drar polisen

    Som du Derbi killen skrev att om man blir jagad utav honom kan man likaväl stanna. För jag menar en V70 T5a går ju som en VW bubbla ifrån 70-talet.

  26. #26
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jag älskar varje gång att läsa att man drar polisen

    Som du Derbi killen skrev att om man blir jagad utav honom kan man likaväl stanna. För jag menar en V70 T5a går ju som en VW bubbla ifrån 70-talet.
    ja men jag snackar om en enduro som körs av västragötalands bästa crossförare inte nån v70
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  27. #27
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg

    ja men jag snackar om en enduro som körs av västragötalands bästa crossförare inte nån v70
    Nej men du fick det att verka som att så länge man inte blir jagad utav honom så är det lugnt

  28. #28
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Nej men du fick det att verka som att så länge man inte blir jagad utav honom så är det lugnt

    aahhaa ne men poliserna i alingsås är inte särskilt smarta osv å de finns massa små vägar som dom inte kan köra med bilarna på så de är ganska lätt att dra dom
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  29. #29
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    aahhaa ne men poliserna i alingsås är inte särskilt smarta osv å de finns massa små vägar som dom inte kan köra med bilarna på så de är ganska lätt att dra dom
    du kanske kan gömma dig ifrån dom, men du kommer aldrig dra en polisbil

    dessa killar kunde inte dra en VW polis buss så

  30. #30
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    du kanske kan gömma dig ifrån dom, men du kommer aldrig dra en polisbil

    dessa killar kunde inte dra en VW polis buss så

    nee men de va på en raksträcka lätt å dra polisen då? i Alingsås finns de inte många racksträckor
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in