Sidan 1 av 12 12311 ... Sista
  1. #1

    Blivit lurad nån gång? Köp säkrare!

    Tjenare, har länge tänkt att man kan göra ett säkrare system då man köper delar här på forumet. Är ganska säker på att det inte bara är jag som blivit lurad då man ska köpa delar mm. Så ni som köper delar/säljer delar här på forumet kan man väl skriva vem man köper ifrån/skickar till, Så vet man vem som är en bra säljare/köpare osv? Kan bli ett säkrare sätt . Om till exempel Jag köper delar av "kalle" och får mina delar och allt är bra går jag in på sidan och skriver att "kalle är en säker och bra säljare, fått mina delar och allt är bra". Detta kan leda till ett säkrare sälj/köpsystem. Är det tvärtom skriver man självfallet att det inte är säkert att köpa delar av "Eric" så att folk vet om vilka som kan vara tattare eller sluga fanskap . Var bara en tanke jag tänkt ett tag på, hoppas nån får användning av den så ni köper säkrare framöver! God Jul på er alla önskar TarZan!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av TarZan Visa inlägg
    Tjenare, har länge tänkt att man kan göra ett säkrare system då man köper delar här på forumet. Är ganska säker på att det inte bara är jag som blivit lurad då man ska köpa delar mm. Så ni som köper delar/säljer delar här på forumet kan man väl skriva vem man köper ifrån/skickar till, Så vet man vem som är en bra säljare/köpare osv? Kan bli ett säkrare sätt . Om till exempel Jag köper delar av "kalle" och får mina delar och allt är bra går jag in på sidan och skriver att "kalle är en säker och bra säljare, fått mina delar och allt är bra". Detta kan leda till ett säkrare sälj/köpsystem. Är det tvärtom skriver man självfallet att det inte är säkert att köpa delar av "Eric" så att folk vet om vilka som kan vara tattare eller sluga fanskap . Var bara en tanke jag tänkt ett tag på, hoppas nån får användning av den så ni köper säkrare framöver! God Jul på er alla önskar TarZan!
    Detta förslaget kom jag med 2007 om jag minns rätt, vilket inte gick igenom och tråd låstes.

  3. #3
    Visst hade det varit en bra grej, men ärligt talat får man ibland skylla sig själv om man blir blåst. Betala aldrig pengar innan du fått varan, osv osv.

  4. #4
    Du kan fortfarande bli blåst via Postförskott också. Så där får man se sig för också!

  5. #5
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Visst kan det funka bra om alla är ärliga etc, men jag tror att om tex jag köper delar av "kalle" så får jag något som jag inte är nöjd med och har blivit ett missförstånd så tror jag det är många som blir så förbannade och typ skriver "kalle är dum i havet köp aldrig något av han etc.. Så jag tror inte på iden då det är för mycket omogna personer här..
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Du kan fortfarande bli blåst via Postförskott också. Så där får man se sig för också!
    Klart du kan, men risken är betydligt mindre. Sen känner du väl på paketet om det ligger en tegelsten i eller det du köpt. ;-)

  7. #7
    var bara en tanke, kan fungera om man bara vill

  8. #8
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Visst hade det varit en bra grej, men ärligt talat får man ibland skylla sig själv om man blir blåst. Betala aldrig pengar innan du fått varan, osv osv.
    Så det är bättre att skicka ngt och inte få betalt?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Så det är bättre att skicka ngt och inte få betalt?
    Postförskott.

  10. #10
    Kan ju börja med att säga att pAd105 är en trevlig och bra köpare, en kille man kan lita på till 100 %!

  11. #11

  12. #12

  13. #13

  14. #14

  15. #15
    Tråd flyttad till "Förslag och Feedback"
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

  16. #16
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Hyperperra : riktigt bra säljare .
    Lita på han till 110%!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  17. #17

  18. #18
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Mig med
    nä du ligger på 120
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  19. #19

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Några säljare som är kanon försäljare...
    siiimooon,fabbbe,hyperperra och Lennart

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    blev lurad på ett dödmansgrepp av någon ante på förra forumet, inga stora pengar direkt. sen har posten slarvat bort en mikuni förgasare som jag köpte av wirgart.
    hoppas ingen förknippar det med mig
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  21. #21

  22. #22
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av TarZan Visa inlägg
    Kan ju börja med att säga att pAd105 är en trevlig och bra köpare, en kille man kan lita på till 100 %!
    +1

    Bra förslag, men postförskott har fungerat i alla år
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  23. #23
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Några säljare som är kanon försäljare...
    siiimooon,fabbbe,hyperperra och Lennart
    Haha
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  24. #24
    tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kålltorp, Göteborg
    Inlägg
    265
    lennart är en bra säljare kan lita på honom till 110%!

  25. #25
    Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    5 324
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

  26. #26

  27. #27
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Kan tillägga att Kent Fast även är en 100% säker "källa", kanske lite över priser men man får vad man betalar för.

  28. #28
    nån som handlat av moberg_senda här på mnf ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  29. #29
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    nån som handlat av moberg_senda här på mnf ?
    Jag håller koll på honom.

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in