1. #1

    Angry Körkort i stockholm - pissdyrt! hjälp?

    Letar efter ett billigt ställe där jag kan ta AM lämpet.

    Jag googlade snabbt och fick fram denna
    http://www.tuletrafikskola.se/pricelist.php
    längst ner där så står det att de kostar 4750 spänn för ett startpaket, men det står ju inget om proven och så? Jag vet ju hur man åker i trafiken sen vet jag inte ett smack om hur teorin kommer att se ut, och jag tycker 4750 är lite väl att ta i om inte proven ingår osv.. jag är ganska lost helt enkelt

    någon i stockholms området som kan rekommendera ett billigt och enkelt ställe att ta det nya äckel AM Lämpet?
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  2. #2

  3. #3
    men jag tänkte den där var lite otydlig, det står ju inte om proven o allt ingår.. Står ju bara startpaket och att lektioner o böcker ingår
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  4. #4
    Jag betalade liknande pris för mitt. Här uppe i ume då.

  5. #5
    jag gav 3500 för teori och körnings kurs.
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  6. #6
    på den gamla goda tiden tutade och körde vi gratis vid 15 fyllda

  7. #7
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    tror det gick på 3500 med prov o allt för mig.. var något ställe vid globen!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av kr3wie Visa inlägg
    på den gamla goda tiden tutade och körde vi gratis vid 15 fyllda
    på den riktigt gamla tiden behövde man inte ens hjälm

  9. #9
    3500 låter skit nice! det vore schysst om du skulle kunna ta reda på vad stället heter!
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  10. #10
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Det är bara fel, så fel... *suck*

    Är liknade priser här i Jönköping, småland med.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  11. #11
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av rallyrobin Visa inlägg
    på den riktigt gamla tiden behövde man inte ens hjälm
    Men då hade dom ju också ingenting innanför skallen att skydda...

  13. #13
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  14. #14
    Det är därför man ska vara född innan 95 ^^ Jag betala 1800

  15. #15
    Vart tog du lämpet?! minns du det? länkalänkalänka!
    Och när var det.. blir ju dyrare för varje år
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  16. #16
    man märker att dom inte vill att ungdomar ska få skaffa moped genom att höja priser och ändra lagar
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Niklano Visa inlägg
    Det är därför man ska vara född innan 95 ^^ Jag betala 1800
    Inte om man är 94:a och fyller år 28 december som vissa

  18. #18
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    dra åt helvete nästan 5 000 för ett jävla moppe körkort ... skulle aldrig ha betalat det jag tycket det var dyrt när det kosta 1000 kr för "EU" kortet på min tid så sket i att ta det. (ångrar mig som fan).

    Men kanske blir billigare nu när säsongen börjar då det blir lite mer präss för dom typ "billigast i stan" mm.
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  19. #19
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    jag betalade 5600 sammanlagt tror jag! gjorde 3 prov, varje prov kostade 220kr..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #20
    Globens körskola ( Fick broschyren av Stockholms MC Varuhus ) 2900 :- Allt ingår i priset. Lån av utrustning som moppe kläder hjälm etc.
    Det enda som kostar utöver det är en AM körkorts bok för 500 spänn men det är inte så farligt tkr jag då allt ingår. Kolla på www.Forarskolan.se.
    Jag har redan anmält mig

  21. #21
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    jag betala 1k för mitt klass 2 körkort, väldigt värt!
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  22. #22

  23. #23
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Börjar bli dyrt, jag betalade endast 2850 kr för mitt B-kort då jag tog det för ett halvt decenium sedan.
    Fan, du vann. Mitt kostade totalt 3200kr... Däremot endast 2 år sedan.

  25. #25

  26. #26
    tog mitt klass 2 kort för ganska precis ett år sedan , fick då betala ca 2000 kr .

  27. #27

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    där jag ska ta kostar det 3,5

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    där jag ska ta kostar det 3,5
    känns som att dom höjer priset hela tiden

  29. #29
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Hoffen Visa inlägg
    känns som att dom höjer priset hela tiden
    Hos mig kostar det cirka 4500:-

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in