Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Eu till 30 moppe med strypning?

Question Eu till 30 moppe med strypning?

Jag undrar om det är möjligt att kunna göra en EU moppe till en 30 på något vis?
    Alltså om jag kör utan skylt med blackbox till 35 km/h och blir stoppad, kan då snuten kolla upp på ramnumret att det den är reggad som EU?

Fyller år i maj och då ska jag få ta lämpet men jag kan köpa moppe innan vilket jag gärna vill och då vill jag gärna kunna köra den också ^^

BTW hur sent tillverkas Derbi Senda SM X-Treme som 30 moppe? (senaste årsmodellen)
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

Moderator webbes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Det finns inga 30-moppar tillverkade efter 2003. Dock finns det EU-25.

Du kan inte ens göra om en EU till 30 och tvärtom nu för tiden. Jag har läst detta här på forumet så använd sökfunktionen.

Alla EU-mopeder har ramnummer inlagt i registret. Så ja polisen kan kolla upp ramnumret.

Medlem Viking^s avatar
    Reg.datum
    jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Det finns inga 30-moppar tillverkade efter 2003. Dock finns det EU-25.

Du kan inte ens göra om en EU till 30 och tvärtom nu för tiden. Jag har läst detta här på forumet så använd sökfunktionen.

Alla EU-mopeder har ramnummer inlagt i registret. Så ja polisen kan kolla upp ramnumret.
    Jo man kan göra 30 moppar till eu iallafall
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

Wanna be stuntare Huttis avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    tror du kan göra eu till klass 2 moppe, men inte 30 moppe då dom slutades göra 2003!
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Moderator webbes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Har läst att man inte kan? Måste ha läst fel isåfall.

Dock går det inte att göra om EU till 30-moped. Precis som "Hutti säger.

Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Tyvärr, där sprack isen och du föll igenom. Du kan inte göra en 30-moped till en EU45 och du kan inte göra tvärtom heller.

Som Webbe skriver försvann de sista 30-mopederna 2003, men faktum är att de såldes ut en bit in på 2004 (de kvarvarande modellerna) då de var reggade som -03.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Det går att typa om em eu moped till en eu 25km/h har nämligen själv varit i kontakt med vägverket men dom sa att kostnaden skulle bli ganska stor för att du kommer vara tvungen att lämna in den hos din svenskabilbesiktnings firma ett antal gånger och priset skulle sluta på ungefär 4-8 tusen varierat firma till firma hoppas det hjälpte

alltså moppen måste du lämna in ett antal gånger glömde att skriva det

Att göra om en eu25 till 45 är en som lite ovan nämnt både kostsamt och en mindre byråkratisk mardröm Bättre att ta ett vanligt AM körkort

Medlem Drenners avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    så här gjorde min polare när han skulle försäkra sin moppe en gång (30-moppe neos). när han ringde försäkringsbolaget så bad dom om ram/reg-nr, han hittade inte ramnr sa han till dom och då bad dom han att rista in ett nummer i ramen bara... och nu är den försäkrad detta borde man ju kunna testa och då borde man kunna göra eu -> 30 iaf sen hur lagligt detta är vetifan..

Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    så här gjorde min polare när han skulle försäkra sin moppe en gång (30-moppe neos). när han ringde försäkringsbolaget så bad dom om ram/reg-nr, han hittade inte ramnr sa han till dom och då bad dom han att rista in ett nummer i ramen bara... och nu är den försäkrad detta borde man ju kunna testa och då borde man kunna göra eu -> 30 iaf sen hur lagligt detta är vetifan..
    hahahahahahhahahahaahhahahahahhaahhahahahahahahhah ahhaahahahhahahahahaahhaahahah, fett

Den enda som förlorar är din vän. Han betalar nämligen för en försäkring som inte är giltig.
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

Medlem Drenners avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Den enda som förlorar är din vän. Han betalar nämligen för en försäkring som inte är giltig.
    vi har också funderat över det, undra vad som händer om han skulle krocka liksom...

Medlem sogats avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    vi har också funderat över det, undra vad som händer om han skulle krocka liksom...
    Ja, vad tror du? Idiotiskt, men med tanke på hur han valt att göra så måste han käka 500-lappar till frukost, för det blir inte billigt den dagen han kör in i en bil.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

Medlem Drenners avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Ja, vad tror du? Idiotiskt, men med tanke på hur han valt att göra så måste han käka 500-lappar till frukost, för det blir inte billigt den dagen han kör in i en bil.
    nej men liksom när jag försäkrade min DT så sa vi de va 30-moppe och då fråga dom bara vilken färg den va inget snack om ramnr där...

småpojkar, håll er till topic nu va !

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •