1. #1

    Vandaliserad men inte stulen, vad händer?

    Jag hade min XPS ståendes i ett cykelförråd brevid min port, alltså i hyreshuset. Jävligt stort fylld med äckligt folk som kan tänka sig vara den skyldige. Hur som helst så blev min moppe vandaliserad IGEN när den stog där.. Först min gamla mt5a som jag inte brydde mig mycket om men nu min nyköpta XPS

    Iallafall så var sadeln putsväck, bakblinkers bortblåsta, ena hängde dock löst. Hastighetsmätaren hängde löst och var sönder trasad. och bakkåpan var lite sönder (och dom är SVINDYRA)

    Min fråga är om den går på hemförsäkringen, det räknas väl som egendom? Moppen var inte försäkrad alls..
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  2. #2
    Tycker synd om dig,

    (varför var den inte försäkrad)

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    Tycker synd om dig,

    (varför var den inte försäkrad)
    Det ska gå på hemförsäkringen ja. Eftersom att man sällan inte har mopeden försäkrad på vintern då man inte kör!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Det ska gå på hemförsäkringen ja. Eftersom att man sällan inte har mopeden försäkrad på vintern då man inte kör!
    Går INTE på hemförsäkringen tyvärr. Generellt sätt så går inte fordon på hemförsäkring. Man kan ha mopeden försäkrad under vintern, men att man inte kör med den

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Det ska gå på hemförsäkringen ja. Eftersom att man sällan inte har mopeden försäkrad på vintern då man inte kör!
    när min moped är i garaget (avställd så är den försäkrad) dvs om det skulle börja brinna osv kostar typ 80 kr/år

    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Går INTE på hemförsäkringen tyvärr. Generellt sätt så går inte fordon på hemförsäkring. Man kan ha mopeden försäkrad under vintern, men att man inte kör med den
    yes

  6. #6
    hitta han och lär han en läxa! hatar såna som gör sånt!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    hmmm... sen sticker han dig med en kniv och du avlider, dina nära och kära får dras med det resten av livet (tänk på konsekvenserna!!!)

    Man vet aldrig vad tattare håller på med....
    den risken finns därför kan man vara och sparka han i kulorna bakifrån
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  8. #8
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    hmmm... sen sticker han dig med en kniv och du avlider, dina nära och kära får dras med det resten av livet (tänk på konsekvenserna!!!)

    Man vet aldrig vad tattare håller på med....
    Precis!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  9. #9
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Som andra säger, det gäller nog inte på hemförsäkringen. När den är avställd ska man ha garageförsäkring!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  10. #10
    haha skicka en "torped" på honom då kan du inte skada dig
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    du har skrivit 3 helt jävla idiotiska kommentarer!

    sparka han på bollarna o skicka toped o blablabla, han skrev ju precis att han inte visste vem det va????


    tyvärr så går det inte på hemförsäkringen, förstår dock inte varför du sa upp försäkringen helt o hållet? man måste ju alltid ha stöldförsäkring osv.. om man nu e rädd om moppen!

    annars kan du väl försäkra den, o vänta någon månad och sedan anmäla skadan, dock inte så lagligt men wtf vem bryr sig.
    Tar man ju lätt reda på

    Gör som han sa anmäl det när du har istället haha
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    du har skrivit 3 helt jävla idiotiska kommentarer!

    sparka han på bollarna o skicka toped o blablabla, han skrev ju precis att han inte visste vem det va????


    tyvärr så går det inte på hemförsäkringen, förstår dock inte varför du sa upp försäkringen helt o hållet? man måste ju alltid ha stöldförsäkring osv.. om man nu e rädd om moppen!

    annars kan du väl försäkra den, o vänta någon månad och sedan anmäla skadan, dock inte så lagligt men wtf vem bryr sig.
    det kommer gå bra........men om försäkringsbolaget kommer på dig kommer du BOKSTAVLIGT TALAT FÅ *** I RÖVEN SÅ HÅRT ATT MOPPETIDEN KOMMER VARA ÖVER FÖR DIG REDAN NU.......


  15. #15
    Hittade sadeln -,- den var hel också.. Behöver bara fixa nya blinkers och hastighetsmätare den småtrasiga kåpan kan jag leva med no big deal..
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  16. #16
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Fyfan vilka arslen :/ sånna jävlar borde de va skottpengar på. Ang försäkring så tycker jag du ska skaffa halvförsäkring som jag har eftersom de iprinsip bara står i garaget de täcker stöld och brand kostar typ 350 per år . Fast jag vette fan om de täcker vandalism. Hur som helst så hoppas jag du kommer på vem fanskapet är

  17. #17
    skaffa en överbevaknings kamera? fast inte så svart att undvika dom heller nej men det är bara fixa sen hoppas på det bästa annars har du ingen annan stans att ställa moppen då?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in