1. #1

    Question *LÖST* Elschema Rieju Drac?

    God Jul alla moppenetare!

    Jag saknar el/kopplingsschema till min Rieju Drac - 04 Har googlat lite men inte hittat något, så jag undrar om någon har ett på datorn eller hemma och kan scanna det? Eller eventuellt vet var det finns och kan länka? Vore till stor hjälp!
    Tack på förhand!
    Senast redigerat av August den 2010-12-26 klockan 11:37.

  2. #2
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    fanns en gång i tiden på cykelkraft,
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    fanns en gång i tiden på cykelkraft,
    Kollade i "reservdelskatalog original" men hittade inget... Men finns det fortfarande, kan du länka?

  4. #4
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Kollade i "reservdelskatalog original" men hittade inget... Men finns det fortfarande, kan du länka?



    http://www.cykelkraft.se/index.php?c...cheid=70-350-C

    Eller är det fel?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Haha, fail! Hade missat det totalt.
    Den är lite svår att läsa... Får se om det blir bra när jag skriver ut den

  6. #6
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Haha, fail! Hade missat det totalt.
    Den är lite svår att läsa... Får se om det blir bra när jag skriver ut den
    Jag leta faktiskt efter drac 04 när jag såg den.
    Går det inte att zooma in på skitet isf?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag leta faktiskt efter drac 04 när jag såg den.
    Går det inte att zooma in på skitet isf?
    Alltså, problemet är att det inte är några färger och man ser inte vad det står vid kablarna...

  8. #8
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Alltså, problemet är att det inte är några färger och man ser inte vad det står vid kablarna...
    Jaha, tänkte inte så långd. Kommer aldrig mer att pilla på elsystem mer, så jobbigt och sämst.

    Har på aprilian nu, funderar på att dra av hela komplett så man slipper sånt sen istället.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jaha, tänkte inte så långd. Kommer aldrig mer att pilla på elsystem mer, så jobbigt och sämst.

    Har på aprilian nu, funderar på att dra av hela komplett så man slipper sånt sen istället.
    Skulle ha gjort det jag med! Jag vet inte hur cdi:in, voltregulatorn och dyligt ska va?

  10. #10
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Skulle ha gjort det jag med! Jag vet inte hur cdi:in, voltregulatorn och dyligt ska va?
    Awe, jag gillar inte heller elen på moppar.

  11. #11
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    ingen gillar elen på moppar
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    ingen gillar elen på moppar
    Dom kunde ju ha gjort så att man kopplar in samma färg med varandra!

  13. #13
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    sant
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  14. #14
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hahah, måste bara säga att jag personligen tycker elen på en moppe är grymt enkel Lite svårare på bilar, men där är det också sickt lätt
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Hahah, måste bara säga att jag personligen tycker elen på en moppe är grymt enkel Lite svårare på bilar, men där är det också sickt lätt
    Men berätta då hur cdi:n och voltregulatorn ska vara kopplade!

  16. #16
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hahah, du jag kanske har bilder Skulle vara grymt lätt att göra det irl, men svårt att förklara, men vet hur det ska sitta iaf på min moppe

    Till voltregen ska det in 2 gula och en svart från kabelhärvan din! Dom 2 gula ska vara närmast kylarn sen den svarta längst bort!
    Sen i CDI:n ska det in en svart/grön kabel och den ska i kontakten närmast voltrewgulatorn, sen en hel grön bredvid den, en röd brevid den gröna och sen en vit längst bort! Sen ska du jorda 2 kablar mot CDI:n som säts fast mot ramen
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  17. #17
    el på mopeder är ju ingen direkt vetenskap.

    som Gillo sa men ska göra det lite lättare för dig, på cdin står det vilka färger som ska sitta var. tror det är skrivet på italienska men finns även första bokstaven på det engelska namnet. (använd google translate annars)
    på voltregulatorn ska det sitta 2 gula och en svart, ska finnas tecken på regulatorn, 2st "+" (kan vara tecknet för växelström, är inte riktigt säker) och ett med massa sträck. dem gula kablarna sätter du där det står "+" och den svarta sätter du på den som är kvar.
    dem två gula spelar ingen roll var dem sitter så länge dem sitter på något stift som har samma tecken.

    hoppas du förstår

    mvh
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  18. #18
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hahah, du gjorde det lite bättre än vad jag gjorde Men jag tycker elen är enkel på moppar, är ju som sagt ingen vetenskap bakom det hela ^^
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    el på mopeder är ju ingen direkt vetenskap.

    som Gillo sa men ska göra det lite lättare för dig, på cdin står det vilka färger som ska sitta var. tror det är skrivet på italienska men finns även första bokstaven på det engelska namnet. (använd google translate annars)
    på voltregulatorn ska det sitta 2 gula och en svart, ska finnas tecken på regulatorn, 2st "+" (kan vara tecknet för växelström, är inte riktigt säker) och ett med massa sträck. dem gula kablarna sätter du där det står "+" och den svarta sätter du på den som är kvar.
    dem två gula spelar ingen roll var dem sitter så länge dem sitter på något stift som har samma tecken.

    hoppas du förstår

    mvh
    Tack så mycket! Och det är väll inte så svårt igentligen nej, men man måste ju veta vilken sladd som ska sitta var! Min kompis hade inte märkt kablarna ordentligt när han drog ut dom

  20. #20
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Lånar tråden lite, ingen som har elschema till rrx-06 ?
    FD rkan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in