Sidan 1 av 12 12311 ... Sista
  1. #1

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328

    Fyrverkeritråden!

    Ja, såhär i mellandagarna är det dags att inhandla fyrverkerier inför nyårsafton. Vad ska ni köpa? Tipsa och fråga här!

    Jag vill ha lite tips om några mindre raketer som 35. monster, Big Bertha osv. Vet ni några fina som smäller ordentligt?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  2. #2

  3. #3

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Och finns att köpa var?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  4. #4

  5. #5

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Polen.
    Kan du köpa åt mig?
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  6. #6
    Vi får besök av några som känner dem som äger festival så det blir nog en del fyrverkerier iår! Känns rätt gött med tanke på att jag alltid slösar bort alldeles för mycket pengar på nyår

  7. #7
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Kan du köpa åt mig?
    pma mig om du vill snacka lite...


    Edit: Simon,de där va en zink crackling som är lite klenare
    Där är en äkta
    Senast redigerat av Jonthä den 2010-12-25 klockan 17:26.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  8. #8
    Tips på ställen man kan köpa fyrverkerier på förutom rusta?

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Svea, Plantagen, ÖoB, Coop, Jula, osvosvosv, finns många!
    Okej, tack Men det blir nog att köpa på rusta tror jag, 100 minirakter för 19(!) spänn

  11. #11

  12. #12
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Skriver upp en lista på vad jag har och vad som ev ska köpas nu i mellan dagarna

    Det jag har:
    1st Zink 901 imitate
    ca 20st blandade smällare
    120st Fp3 small
    60st Fp3 large
    60st Color salute
    420st piccolo
    15st tropic achtung
    6st Viking bomber
    2st mindre bomb tårtor
    3st allstar raketer
    ca 20st airbombs
    och massa små raketer och cracklingballs...

    Det som ska köpas är väl
    Sveas poleposition och accelration kampanj paket och små saker för att busa med...
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  13. #13
    Har tröttnat på fyrverkerier. Köper annars oftast bara en låda att tända på så får den göra sitt

  14. #14

  15. #15

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    hur orkar du lägga pengar på sånt??
    Pyroteknik och Kemi är också ett intresse.

    Ont. Är det värt att försöka sig på att tillverka en rörbomb med hemmagjort svartkrut eller är det för mycket risk kontra vad man får utav det?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  17. #17

  18. #18
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Pyroteknik och Kemi är också ett intresse.

    Ont. Är det värt att försöka sig på att tillverka en rörbomb med hemmagjort svartkrut eller är det för mycket risk kontra vad man får utav det?
    Om du inte har någon bra koll så är rörbomber bland det otrevligaste att tillverka. Sen måste man vara noga med att ha ordentligt med skydd vid tändning för det är inte kul att få vassa saker flygande mot sig..

    Sen kan det ju smälla när du håller på med den.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Gört'.

    Så jävla kul när de smäller så att de skakar i alla rutor i huset/en.
    Jag får se ifall jag gör det. Har inte världens bästa erfarenhet och jag vill helst kunna runka med händerna i fortsättningen också!

    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Om du inte har någon bra koll så är rörbomber bland det otrevligaste att tillverka. Sen måste man vara noga med att ha ordentligt med skydd vid tändning för det är inte kul att få vassa saker flygande mot sig..

    Sen kan det ju smälla när du håller på med den.
    Ja, det är ju riskerna som är övervägande. Läst mycket om det och ger ju otroliga jävla smällar.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  20. #20
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av florre Visa inlägg
    hur orkar du lägga pengar på sånt??
    Tycker det är skoj,och jag betalar inte så mkt av det

    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Pyroteknik och Kemi är också ett intresse.

    Ont. Är det värt att försöka sig på att tillverka en rörbomb med hemmagjort svartkrut eller är det för mycket risk kontra vad man får utav det?
    Jag tycker det är SJUKT skoj med rö rbomber Men det är riktigt ostabilt och eget krut kan vara olika.Gör en dubbelsats och lägg hälften av det du tänkt använda i rörbobmen i en plaströr lr liknande för att se hur det beter sig!

    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Gört'.

    Så jävla kul när de smäller så att de skakar i alla rutor i huset/en.
    Jaa eftersom du köpte raketer till julia förra året,får hon köpa lite tjutisar till dig för hylsor nu när du inte har så mkt kosing
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  21. #21
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Jag köper alltid Hammargrens till mig,priserna på deras produkter hos ÖoB är inte dåliga
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Perfekt för att göra eget! (Ooops)
    Haha. Joo, de är väl risk för det Får dock se hur mkt ja kan köpa, pappa är ju lite orolig för att jag ska börja mixtra med allting...

  23. #23
    gör en vätebomb istället det vill ja göra i fysiken men läraren va inte lika high på de

    Pluppen: mixtra med allt är de bästa med nyår va nån cm från att träffa en polare med min uber mix
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    gör en vätebomb istället det vill ja göra i fysiken men läraren va inte lika high på de

    Pluppen: mixtra med allt är de bästa med nyår va nån cm från att träffa en polare med min uber mix
    Haha Jag har varit med om precis samma sak... Jag gjorde en fet "cracklingball" av ca 15-20 kulor och vi stog lite väl nära den när den smällde, fifaen vad adrenalinet pumpade efter det Men det är nog inget jag vill göra om, var egentligen ganska klantigt..

  25. #25
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Jag och simon skulle kasta iväg en rörbomb,men när simon hade tänt den så råkade jag tappa den på marken,då fick man en hel del adrenalin
    Tror de va samma dag så kastade simon en rörbomb en bit ifrån mig när ja stog och fiska,fyfan va rädd man vart
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  26. #26

  27. #27
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Hahah, de va ju skitkul!
    Ja de v a de! men lite läskigt när man va helt fokuserad på fisket,sen BAOOOOM max 10m ifrån

    Tkr tråden börjar bli lite ot
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  28. #28
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Pyroteknik och Kemi är också ett intresse.

    Ont. Är det värt att försöka sig på att tillverka en rörbomb med hemmagjort svartkrut eller är det för mycket risk kontra vad man får utav det?
    Inte för att vara moralkärringen, men det är riktigt jävla dumt att göra bomber gjorda av metallrör. Gör du äkta svartkrut med rent kno3 blir det minst lika bra smäll med kartong/plast, flash powder är nog också kul om man har saker till det.

    Film på rörbomb jag gjorde när jag var ung och dum:



    Har gjort en ännu större med dubbelt så mycket svartkrut och 8 liter bensin, filmen blev borttagen dock. Vi låg 10m bort i en liten marksänkning..
    Senast redigerat av Linus den 2010-12-26 klockan 01:02.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  29. #29
    Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Örbyhus
    Inlägg
    1 047
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Inte för att vara moralkärringen, men det är riktigt jävla dumt att göra bomber gjorda av metallrör. Gör du äkta svartkrut med rent kno3 blir det minst lika bra smäll med kartong/plast, flash powder är nog också kul om man har saker till det.

    Film på rörbomb jag gjorde när jag var ung och dum:



    Har gjort en ännu större med dubbelt så mycket svartkrut och 8 liter bensin, filmen blev borttagen dock. Vi låg 10m bort i en liten marksänkning..

    hehe fan va kul synd att man inte brukar få så stora grejjor men jag va över lycklig när jag fick mittförsta smällar paket när jag va 6 älskade vizzelbang när jag va liten

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Stampe71 Visa inlägg
    hehe fan va kul synd att man inte brukar få så stora grejjor men jag va över lycklig när jag fick mittförsta smällar paket när jag va 6 älskade vizzelbang när jag va liten
    Visselbang är fortfarande kul! Och att de är billiga skadar ju inte

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in