Ämne: Moped?

  1. #1

    Moped?

    Tjenare, undrar om de är lag att ha backspegel på moped, jag hade för mig det men eftersom jag ser jättemånga mopeder utan backspegel så blir ja lite tveksam.

    thx

  2. #2
    Kass rubrik

    På eu mopeder ska du ha två backspeglar, dock sa inte snuten nått om detta när jag blev stoppad. På 30 moppar är det inte lika tydligt om man behöver det men förmodligen inte!

  3. #3
    Japp på eu moppe är det lag, på 30moppe behövs det inte har jag för mig?
    Är det inte lag på att ha en backspegel? eller måste man ha två?

  4. #4

  5. #5
    2 backspeglar? :o

    Ganska kul, köpte en ny yamaha slider förra veckan och fick bara en med ? :p

  6. #6
    Du måste ha minst en och den ska sitta på vänster sida.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av adamsalo Visa inlägg
    2 backspeglar? :o

    Ganska kul, köpte en ny yamaha slider förra veckan och fick bara en med ? :p
    man behöver bara en på eu moppar.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  8. #8

  9. #9
    Det stämmer med en backspegel på eu mopeder ja! De sa dom iallafall på verkstan här i stan så de stämmer nog Ursäkta mitt tidigare inlägg

  10. #10
    de e lagligt att åka utan backspeglar.

  11. #11

  12. #12
    jag har frågat två poliser och de sa att på moppar,motorcyklar och 4hjulingar så behöver man inte det.

  13. #13
    Tror du mer på 2st poliser än lagboken själv?
    -Sign kommer nog snart -

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Erixoon Visa inlägg
    Tror du mer på 2st poliser än lagboken själv?
    hahaha "gilla"
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  15. #15

  16. #16
    EU-moppar = Klass1 Ja alltid bakspegel ,minst en
    30-moppar/25-mopar = Klass2 Ja om den är registrerad efter Juli 2002 ,Nej ej lagkrav om den är äldre

  17. #17
    Ämne flyttat till "Lag och försäkringsfrågor" //mod
    Citera för svar. Rött som moderator. Svart som vanlig forumit.

  18. #18
    om jag åker fast för att jag kör utan backspeglar så kommer jag att döda dem två poliserna

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    om jag åker fast för att jag kör utan backspeglar så kommer jag att döda dem två poliserna
    Okej

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    om jag åker fast för att jag kör utan backspeglar så kommer jag att döda dem två poliserna
    K, vem bryr sig? Inte jag iallafall.
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  21. #21
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    K, vem bryr sig? Inte jag iallafall.
    ''Gilla''
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  22. #22

  23. Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    om jag åker fast för att jag kör utan backspeglar så kommer jag att döda dem två poliserna
    Stenhård grabb..

  24. #24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in