Fanns på förra forumet om jag inte kommer ihåg fel, så jag tar på mig att skapa en ny

Vad du behöver:
Replay Music (Gratis trial, 25 låtar. Går att fixa på andra sätt PM:a mig)
Spotify
Lite tid över


Funkar även med andra program som är gratis istället för replay music, men jag föredrar det programmet eftersom den gör nya filer för varje låt och namnger låtarna automatiskt.

Lets start:

1. Ladda ner replay music trial från denna länk: Replay Music Trial, installera.

2. Starta programmet och sedan spotify.

3. Du möts av denna skärm:


Nu är det dags att kolla så att alla inställningar är rätt, vilket de inte var för mig. Om ni använder de som jag visar nedanför så bör det funka.

I det första fältet väljer du vart du vill spara din inspelade musik. I det andra kommer en viktig inställning, nämligen vartifrån du ska spela in musiken. Den ska stå på Audio driver. Vissa har inte detta alternativet utan istället står det Stereo-mix, vilket är samma sak, fast med ett annat namn. Funkar också.


Se till att du använder samma inställningar som mig på den här, funkat bra för mig. Om du vet med dig att du ska spela in en låt med en paus på över 0,3 sekunder måste du dock skriva in ett högre tal i fältet där det står 300. 100 millisekunder = 0,1 sekund, 1000ms = 1 sek.


Här finner du ljudinställningar. Spotify spelar upp musik i 160 kbps om jag inte kommer ihåg fel, vilket gör att det bara tar onödigt stor plats att spela in med högre kvalitet än 192kbps. Se till att rutan nere i högra hörnet är bockad.


4. Klicka OK. Stäng av alla övriga ljud från windows, skype, msn och liknande. Du vill inte ha dem mitt i låten

5. Klicka på start recordning, och starta låten du vill spela in i spotify. Du kan spela in hela listor, genom att bara låta den gå, eftersom den splitar låtarna själv


Om någon mod tycker detta är olämpligt, you got the power to delete