1. #1

    går moppen bättre med ett irdumtändstift?

    går en original aerox bättre men irdum tändstift?

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    går en original aerox bättre men irdum tändstift?
    Självklart! Pröva!

  3. #3
    jag hade de tändsiftet på min orginal speedfight 2 förrut och den blev ca 15 km/h snabbare

    Det är såna här kommentarer som får en att fundera över hur vissa är funtade.. //Sjuan
    Senast redigerat av _Sjuan den 2011-01-16 klockan 21:58.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    jag hade de tändsiftet på min orginal speedfight 2 förrut och den blev ca 15 km/h snabbare
    Ni sänker fan standarden på hela forumet, idioter

  5. #5
    jag har iridium tändstift och nej den har inget bättre effekt på hastigheten. men jag skulle inte rekomendera att sätta på den på orginal. det är nästan ett måste att du har ett rejält trimm i mitt fall MHR. om jag ska vara ärlig så får jag säga jag kallar detta inläget idioti. nästan bud på citat hahahah

  6. #6
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Dubbelpost är inte tillåtet på detta forumet, hitta gärna något annat där det är tillåtet.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Den kommer bli mer lättstartad. Har kört med iridium tändstift på min aerox, fast med 70 cyl o grejjer!
    Kör på Iridium stift i RM250ín o den startar lättare Effektskillnad är nog mest bullshit. En MC mekaniker
    som jag känner som jag köpte stiftet utav sa att det gav 3 hk mer på en RM85 när dom montera ett sådant på den.
    Åh jävlar, stämmer det tror du? Isåfall blir det ett sånt till min

  10. #10

  11. #11

    Reg.datum
    Mar 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    1 599
    Han heter TheJoke, vad fan förväntar ni er?

  12. #12
    kör på det om du har värstning trim bara =).. kör du på ett "vanligt" så finns det risker att den misständer

  13. #13
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Kan ni inte respektera att folk ställer en fråga så ska ni fanimej inte svara spydigt på den heller. Vilka tror ni att ni är? Patetiska besserwissrar... Ni som gång på gång ska verka viktigare än andra kan känna sig träffade.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

  14. #14
    bara för att jag inte är så bra på mopeder så behöver ni inte se ner på mig och spotta och skratta åt mig

  15. #15
    jaa okej sant faktiskt :/ jag är ledsen, men jag skulle faktiskt inte rekomendera att sätta iridium på en orginal aerox det kan feltända och det blir ett helvete då :/ vi alla har varit nybörjare någon gång. börja med att köpa ett effektrör typ Yasuni och sätt på sen kanske en cylle skulle rekomendera något i 70cc och kanske en 17,5 förgasare sen ett iridium. allt detta kanske ligger på 2000kr på blocket om inte minder och du kommer kanske upp i 100/90 km/h om inte mer

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av TheMaN Visa inlägg
    bara för att jag inte är så bra på mopeder så behöver ni inte se ner på mig och spotta och skratta åt mig
    +1, man har ju rätt att fråga vad man vill. Ni kunde väl ha skrivit ett enkelt NEJ?

  17. #17
    tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kålltorp, Göteborg
    Inlägg
    265
    Nerlåtande som fan när folk inte visar respekt man vet ju inte ett skit i början man lär sig med tiden..!

  18. #18
    Mopperejp tråden kan låsas

  19. #19

  20. #20

  21. #21
    va jag vet så gör ju platinium stift så det blir mindre bränsleförbrukning o motorn blir lite piggare fast det märks ju inte någon skillnad direkt. Fördelen då med ett Iridium stift är att elektroden är mindre så de krävs mindre energi för att ge gnista, vilket är fördel ifall du har hög kompression - varvtal då det krävs väldigt lite för o få bra gnista därför brukar Iridium stiften hålla väldigt bra också .

  22. #22

  23. #23
    §6.2 Signaturer: Om du är riktigt snäll så får du en kram!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in