1. #1
    petrus123s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Hässelby
    Inlägg
    174

    Enduro på landsväg? går det?

    Hej
    Hade nu tänkt att köpa en enduro (125cc) , men jag vill köra på vägen. Om jag har A1 körkort och enduron är enduroreggad , får jag bara köra fram och tillbaka till träningar och dylikt? Kan jag regga om den till landsväg isånnafall?

    Tacksam för svar!
    varför köra moppe om man inte kör trimmat?

  2. #2

  3. #3
    Tror du måste skaffa alla vanliga saker såsom , backspeglar , blinkers ,baklampor och skyltar osv och sen besikta den

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Bromma/Järfälla
    Inlägg
    136
    Du behöver ett A-kort, tävlingslicens(amatörlicens är rätt så billigt) samt försäkring, kan gå att fixa offroad försäkring om du har tur, annars blir det dyrt!
    Är hojen i samma skick som när den E-reggades så är det bara att köra, är den inte det så behöver du fram och baklampa.
    Hastighetsmätare, blinkers osv. behöver man inte vad jag vet, på min kx 250 behövdes det inte iaf

  5. #5
    En enduroreggad hoj får endast köras på väg i samband med arrangerad tävling & träning, så som bruksfordon är den alltså oanvändbar. Det kan gå regga om till "vanlig" MC, men till det behövs intyg på t.ex. avgasutsläpp och såna går inte få tag i till åtskilliga hojar = omöjligt att regga om.

    För övrigt är det väl max 11kW som gäller på A1-kortet, en 125 enduro lär väl ha det dubbla - och att strypa vassa motorer minskar inte behovet av kolvbyte etc. särskilt mycket så den blir dyr i drift...

  6. #6
    petrus123s avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Hässelby
    Inlägg
    174
    fan då e det köört :S
    EDIT: Tack för svaren iallafall
    varför köra moppe om man inte kör trimmat?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in