Visa resultat för omröstning: ska vi ha en samlad sporttråd eller var sport för sig?

Antal röster
40. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Var sport för sig

    21 52,50%
  • nej samla skiten, jag orkar inte sportfånar.

    19 47,50%
Sidan 1 av 12 12311 ... Sista
  1. #1
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158

    Post Allt om Fotboll

    As topic bitches.

    Här snacker vi ALLT som har med fotboll att göra, tänkte testa och se vilket intresse det finns för denna ljuva sport, eller ni tycker vi ska samla alla sporter i en tråd?

    Om ni spelar, skriv då gärna vart ni spelar, position osv. osv. Kan ju vara kul för folk om ni skulle drabbas samman på plan

    CL,Serie A, Premier League, Bundesliga, La Liga, Allsvenskan. You name it.
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  2. #2
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Jag har väntat på den här tråden i över ett halvår Men aja, kommer missa bortapremiären mot Kalmar på grund av körkort (kul..) så min bortapremiär blir GAIS. Sen kanske det är dags att skaffa säsongskort, klockrent att DIF skickar biljetterna till de som bor ute på vischan
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  3. #3
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Gött!
    Själv ska jag överväga ett årskort till mitt kära Halmstad, känns som att detta kan bli ett rolig HBK år med spanjorerna
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  4. #4
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    jag körde fotboll förut som back, men slutade när moppeintresset kom före
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  5. #5
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Du borde ju börja igen!

    Kan tillägga att jag precis bytat klubb. Från en Div. 4 klubb i Halland till "Sveriges tredje sämsta lag" Ysby BK, Halland
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  6. #6
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Lagget Visa inlägg
    Du borde ju börja igen!

    Kan tillägga att jag precis bytat klubb. Från en Div. 4 klubb i Halland till "Sveriges tredje sämsta lag" Ysby BK, Halland
    Nae, alltid kul o titta på fotboll live men har inget intresse för att börja igen, onödig utgift
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #7
    Ja, som ÖIS:are i dagens tider är det rätt tufft...

    Själv har jag spelat några år och alternerade då mellan alla positioner utan målvakt men gjorde mig nog bäst som vänsterytter.

  8. #8
    Hopp, ägare av årskort för Blåvitt och lirar själv i sedan 6 års ålder.
    2674/2

  9. #9
    Borde nog vara en samlingstråd för allt trots allt. Känns inte som att intresset är tillräckligt stort för varje enskild sport, vilket bara gör att trådarna rinner ut i sanden. En tråd för alla olika sporter skulle göra att fler skrev.

  10. #10
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Jo det kanske vore det bästa..Får se om en mod ser tråden och så får dom bestämma
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  11. #11
    Årskort Check! Änglarna ! Själv lirar man Fotboll i Bollebygd, Div 3!

  12. #12
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Har spelat fotboll sen jag var 6(är 16 nu) men tyvärr så fick jag rygg skada så kunde inte fortsätta längre... Saknar det grymt, men om jag börjar igen kan jag bli förlamad! Men klart man hänger med på AIK matcherna
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  13. #13
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    En fråga till er andra som också har säsongskort till erat lag, hur långt måste ni åka för att se hemmamatcherna? Själv är det 13 mil som gäller.

    Men är det bara jag som tyckte att Fotbollstråden i förra forumet var ganska bra? Nu är det dock färre aktiva så den kanske dör trots allt.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  14. #14
    Uhh, är denna tråden bara europeisk fotboll?

  15. #15
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    Uhh, är denna tråden bara europeisk fotboll?
    CL,Serie A, Premier League, Bundesliga, La Liga, Allsvenskan. You name it.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  16. #16
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    Uhh, är denna tråden bara europeisk fotboll?
    Absolut inte som Hence skrev! Men räknade upp de största ligorna och våran egen allsvenska så folk skulle fatta galoppen
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  17. #17
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Älskar att spela fotboll men slutade i somras pga rätt många i mitt lag är egoistiska idioter
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  18. #18
    Lirar fotboll och kollar fotboll, Arsenal är favorit
    F.d. Almsarn

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    En fråga till er andra som också har säsongskort till erat lag, hur långt måste ni åka för att se hemmamatcherna? Själv är det 13 mil som gäller.

    Men är det bara jag som tyckte att Fotbollstråden i förra forumet var ganska bra? Nu är det dock färre aktiva så den kanske dör trots allt.
    Jag har 4-5 mil in till Göteborg.

  20. #20
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Jag har 4-5 mil in till Göteborg.
    Hur blir det med Örgryte? Ärligt talat är det lite synd att det blev som det blev, inte kul när anrika klubbar konkar. Vissa klubbar vill man gärna få bort dock men du fattar poängen..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  21. #21
    Detta lär bli ganska långt, men om du orkar läsa så gör det, annars skit i det.

    Qviding har ju kommit med ett förslag om att slå ihop Qviding FIF och Örgryte IS och då gå under namnet ÖIS, ha samma klubbmärke, samma färger, etc, något som ÖIS nappade på. Q:s medlemmar skall dock rösta om förslaget, och om majoriteten vill det så blir det så.

    De som gick i konkurs var ÖFAB (Örgryte Fotboll AB), ett aktiebolag som fanns för att utveckla föreningen osv (vilket har gått käpprätt å h-vete, Bajen körde ju på samma grej och det har ju gått kasst där med), och har därför ingenting med Örgryte Idrottssällskap i sig att göra. Det enda som händer när ÖFAB går i konkurs är att alla spelares kontrakt löses och man måste skriva nya, annars går spelarna gratis till vilken klubb som helst.

    I och med konkursen tappar vi också våran plats i Superettan, och de som är först på tur att få den platsen är ju Q. Så vi kommer ju att spela i Superettan ändå, om sammanslagningen blir ett faktum. Saken är bara den att förbundet lär inte godkänna att vi använder ett namn som redan funnits (Örgryte Idrottssällskap) första säsongen utan det får isåfall blir säsongen efter. Därför planeras det att vi under kommande säsong ska gå under namnet Örgryte Fotboll som ska ligga som en undersektion till Örgryte Idrottssällskap. Sen, efter en säsong, byter vi således tillbaka till ÖIS igen.

    Det är en jäkla sörja alltihop tycker jag, och det bästa är väl bara att vänta och se vad som händer framöver. Något som är klart är iallafall att Örgryte Idrottssällskap (ÖIS) består, så allt snack om att våran historia är ett minne blott och att vi inte längre än landets äldsta fotbollsklubb (bildad 1887) är rent skitsnack.

  22. #22
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Ah, okej. Så det verkar lösa sig trots allt
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Ah, okej. Så det verkar lösa sig trots allt
    Japp, tack vare denna sammanslagningen så blir det ju som att inget har hänt. Istället får vi en bättre ungdomssektion, ett damlag i division 2 och även ta del av betydligt fler anläggningar och även ett möjligt arenabygge som ligger som framtidsvision. Viktigt att poängtera dock är ju att det helt och hållet var Q:s initiativ från första början, så folk inte tror att det är ett sätt som Ranäng & Co kör med för att kunna skingra sig ur allt som skett. Men visst, jag förstår er om ni tycker det är dåligt att vi kan ha skulder på 20 m.kr, gå i konkurs och ändå ligga kvar i samma serie och det mer stärkta än tidigare.

  24. #24
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Låter videon tala
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  25. #25
    Det där är klass. Riktig världsklass.

  26. #26
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    Får väl förlåta honom för att han höll på att tjafsa i början av säsongen..
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  27. #27
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Älskar att spela fotboll men slutade i somras pga rätt många i mitt lag är egoistiska idioter
    Ja, Ljungskile är ju inget toppenlag direkt
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  28. #28
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Ja, Ljungskile är ju inget toppenlag direkt
    Ljungskile? Jag spelade i herrestads aif o tränat med IFK uddevalla några gånger
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  29. #29
    Vilka här på forumet har säsongskort till DIF?

  30. #30
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av engert Visa inlägg
    Vilka här på forumet har säsongskort till DIF?
    Snart.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in