Sidan 33 av 41 Första ... 233132333435 ... Sista

Ämne: Fototråden

  1. #961
    Citat Ursprungligen postat av Bakke Visa inlägg
    Kul att ni gillar bilderna, tack!

    Haha.. stekar sogat! Visst har jag åkt snabbare.. Det som dock var sjukt här var att det satt på vinterdäck och en sketchy takbox där båda fästena hade pajat.. ; )
    hade inte du ett sigma 18-50 2,8 för ett tag sen eller kommer jag ihåg fel? om du hade ett, vad tycker du om det? värt att köpa?

  2. #962
    Citat Ursprungligen postat av Bakke Visa inlägg
    Haha.. stekar sogat! Visst har jag åkt snabbare.. Det som dock var sjukt här var att det satt på vinterdäck och en sketchy takbox där båda fästena hade pajat.. ; )
    Yrpelle, jag stekar inte. Haha det där berättade du bara för att jävlas va, kommer ner till Sthlm en dag och då är det bäst för dig att du lånat Lamborghinin för att plocka upp mig på Arlanda.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    hade inte du ett sigma 18-50 2,8 för ett tag sen eller kommer jag ihåg fel? om du hade ett, vad tycker du om det? värt att köpa?
    Läste du ens mitt inlägg? Varför måste du höra just hans opinion, läs på fotosidan och kolla på pixelpeeper, minst lika bra.

  3. #963

  4. #964
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Läste du ens mitt inlägg? Varför måste du höra just hans opinion, läs på fotosidan och kolla på pixelpeeper, minst lika bra.
    jo det gjorde jag och f ö är det den första länken som är rätt. visst, jag har läst på fotosidan (och en hög andra sidor) och tror knappast att det är en dålig glugg.
    men nu råkar jag veta att bakke kan sina saker rätt bra så varför inte kolla hans åsikt med :>

  5. #965
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Canon 7D beställd med 18-135mm kit

  6. #966
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jo det gjorde jag och f ö är det den första länken som är rätt. visst, jag har läst på fotosidan (och en hög andra sidor) och tror knappast att det är en dålig glugg.
    men nu råkar jag veta att bakke kan sina saker rätt bra så varför inte kolla hans åsikt med :>
    Aha.

    Riktigt snygg bild.

  7. #967
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Finns det olika pol-filter för olika objektiv? Eller kan man t.ex. använda detta: http://shop.onoff.com/Produkter/Kameror/Tillbehor/Ovrigt/KENKO_Polariseringsfilter_Nikon_(52)/prd1373012.aspx till ALLA nikon/nikkor whatever objektiv?


  8. #968
    det beror på vilken filterdiameter du har på ditt objektiv, valfritt nikon polfilter passar inte på alla nikonobjektiv

  9. #969
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det beror på vilken filterdiameter du har på ditt objektiv, valfritt nikon polfilter passar inte på alla nikonobjektiv
    Skulle det pol-filtret passa på ett Nikkor 18-55/3.5-5.6? Är helt ny inom fotografi :s


  10. #970
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Skulle det pol-filtret passa på ett Nikkor 18-55/3.5-5.6? Är helt ny inom fotografi :s
    Ja det passar.

  11. #971
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Dåligt med action och bilder här, kommer med ett foto jag tog idag:


    Scars by _Hast_, on Flickr

    Någon som har en bra idé om hur jag kan få mer kontrast i bilden? Så ärren syns tydligare vad det föreställer?

  12. #972
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Kurvor eller levels?
    Förstärka röd om ären är det med Camera RAW om du fotar i RAW?

  13. #973
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Kurvor eller levels?
    Förstärka röd om ären är det med Camera RAW om du fotar i RAW?
    Det har jag redan lekt med och blev inte bättre än så här.
    Detta fotot togs tyvärr i jpeg.

  14. #974
    Dodge/burn?

  15. #975
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Dodge/burn?
    Där sa du något!

  16. #976
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Tog ett nytt foto idag, och tack för tipsen förra gången. Ni kan ju kolla om ni tyckte det var bättre idag och vad som kan förbättras ännu mer:


    Skin by _Hast_, on Flickr

  17. #977
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Tog ett nytt foto idag, och tack för tipsen förra gången. Ni kan ju kolla om ni tyckte det var bättre idag och vad som kan förbättras ännu mer:
    Jag skulle nog föredra den i svartvitt, men fint. Gillar kontrasten.

    Jag har kommit vidare i en tävling på dayviews, har chansen att finna fotoprylar för 5000 kronor och jag vore väldigt glad om ni som hänger i den här tråden ville rösta på mig.
    http://dayviews.com/p/contest/73/?user=jenordfoto

    Uppskattar det verkligen.

  18. #978
    röstade lycka till!

  19. #979
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Jag skulle nog föredra den i svartvitt, men fint. Gillar kontrasten.

    Jag har kommit vidare i en tävling på dayviews, har chansen att finna fotoprylar för 5000 kronor och jag vore väldigt glad om ni som hänger i den här tråden ville rösta på mig.
    http://dayviews.com/p/contest/73/?user=jenordfoto

    Uppskattar det verkligen.
    Jo jag testade i svartvitt, men tyckte det blev bättre så här. Men tack

    Röstat

  20. #980
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    hade inte du ett sigma 18-50 2,8 för ett tag sen eller kommer jag ihåg fel? om du hade ett, vad tycker du om det? värt att köpa?
    Stämmer bra det! Var inte direkt min favoritglugg.. Så fort det blev något sämre ljus så massa AF.. Och det var inga små missar.. Annars funkade den helt ok.. Då vare kul som fan med närgränsen 2,8.. Men idag ser jag ingen anledning att köpa macro objektiv.. (fota blommor.. wtf??) Och en upptäckte man att det går att få tag på relativt billiga 1,8 primes.. Mmmmm..
    Nu har ja också börjat dissa sigma.. För många gluggar med kass AF.. tyvärr =/

    Rykterna börjar gå om en D4 i Augusti.. Visst kommer den bara presenteras då men fy fan va sugen ja e.. Har länge väntat på uppföljaren till d700 men då är det 2012 som gäller (säger rykterna..).. D4 lär svida en del i plånboken men tror ändå att den kommer betala av sig snabbt.. Vete fan om ja orkar vänta.. Nu när ja köp på med fotograferandet till 100% räcker inte d300 hela vägen.. eller såklart den gör.. men efter ha lånat en D3s under gumball är jag skadad.. haha.. men jag måste faktiskt ha en kamera med filmfunktion snarast.. jobbigt...

    Btw.. fixa en page på fb för ett tag sen.. http://www.facebook.com/oskarbakkephotography

  21. #981
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    röstade lycka till!
    Tack.
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Jo jag testade i svartvitt, men tyckte det blev bättre så här. Men tack

    Röstat
    Okej, men tack.

  22. #982
    Citat Ursprungligen postat av Bakke Visa inlägg
    Stämmer bra det! Var inte direkt min favoritglugg.. Så fort det blev något sämre ljus så massa AF.. Och det var inga små missar.. Annars funkade den helt ok.. Då vare kul som fan med närgränsen 2,8.. Men idag ser jag ingen anledning att köpa macro objektiv.. (fota blommor.. wtf??) Och en upptäckte man att det går att få tag på relativt billiga 1,8 primes.. Mmmmm..
    Nu har ja också börjat dissa sigma.. För många gluggar med kass AF.. tyvärr =/

    Rykterna börjar gå om en D4 i Augusti.. Visst kommer den bara presenteras då men fy fan va sugen ja e.. Har länge väntat på uppföljaren till d700 men då är det 2012 som gäller (säger rykterna..).. D4 lär svida en del i plånboken men tror ändå att den kommer betala av sig snabbt.. Vete fan om ja orkar vänta.. Nu när ja köp på med fotograferandet till 100% räcker inte d300 hela vägen.. eller såklart den gör.. men efter ha lånat en D3s under gumball är jag skadad.. haha.. men jag måste faktiskt ha en kamera med filmfunktion snarast.. jobbigt...

    Btw.. fixa en page på fb för ett tag sen.. http://www.facebook.com/oskarbakkephotography
    Haha. Vill också kunna filma..dessvärre är det ett problem när kamerorna saknar bildstabilisering, är man seriös så ska man ju helst ha en riktig stabiliserare som minskar skakningarna, då blir det riktigt snyggt.

  23. #983

  24. #984
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Jag skulle nog föredra den i svartvitt, men fint. Gillar kontrasten.

    Jag har kommit vidare i en tävling på dayviews, har chansen att finna fotoprylar för 5000 kronor och jag vore väldigt glad om ni som hänger i den här tråden ville rösta på mig.
    http://dayviews.com/p/contest/73/?user=jenordfoto

    Uppskattar det verkligen.
    Röstade! Din bild var lätt bäst imo


  25. #985
    Citat Ursprungligen postat av Fin saab Visa inlägg
    Jurmo
    Om man plockar bort båtarna och bara tog en bild på solnedgången så hade det nog passat mig bättre i smaken.
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Röstade! Din bild var lätt bäst imo
    Tack, jättekul att höra!

    Var på mittsverigebanan igår och fotade när gubbarna körde hoj, lägger i nuläget upp bilderna på den här länken.
    http://www.sporthoj.com/forum/showth...22#post5258322




    Kan lika gärna säga nu att jag inte kommer vinna..hästtjejerna på den där äckliga sidan är för svåra.
    Senast redigerat av sogat den 2011-07-03 klockan 19:51.

  26. #986

    depth by J.alm, on Flickr

    Fin bild längre upp sogat, anar att det inte är du som tagit den då du skriver fin bild?
    F.d. Almsarn

  27. #987
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Ja de är ju egentligen en bild på min moppe, men det är ju inte riktigt så heller. Jag blev nöjd med bilden iaf, vad tycker ni?


  28. #988
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    För 279kr ersatte min iPad datan på ännu sak för resor. Ska testa denna lösning under några dagar i Norge


  29. #989
    så den där sladden gör att du kan föra över bilderna direkt till paddan eller vad?

  30. #990
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    så den där sladden gör att du kan föra över bilderna direkt till paddan eller vad?
    Yes mycket riktigt.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in