Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637

    Reklam? Varför?

    Varför reklam nu i forumet? Var det bara för vi klaga på designen så slängde ni in ful reklam istället?

    Sen vad har ni gjort så Tapatalk appen till iPhone inte fungerar längre?

    Vad har ni gjort med profilerna dessutom? Förstår ju att det inte är färdigt, men just nu är det inte vackert.
    Senast redigerat av Hast den 2011-03-07 klockan 15:27.

  2. #2

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Haha, jag satt också o tänkte på det imorse
    Grymt jävla irriterande och fult. Men antar att det har nåt med vbullentin o göra.

  3. #3
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Haha, jag satt också o tänkte på det imorse
    Grymt jävla irriterande och fult. Men antar att det har nåt med vbullentin o göra.
    Nej det var Yoghurt som satt och lekte förut.

  4. #4
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    aa och kan ni fixa tillbaka den gamla sidan när man är inne med iphone eller? skit störande.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  5. #5

  6. #6
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    aa och kan ni fixa tillbaka den gamla sidan när man är inne med iphone eller? skit störande.
    True shit!

    Skulle logga in på Tapatalk så funka inte det. Lägger till det i topic.

    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Varför reklam? Take a wild guess...
    Jo men då kunde dom lanserat sidan med reklam? Dom har ju överlevt i 1år nu utan dom extra pengarna så.

  7. #7

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Det är skitfult när man går in på en användares profil också. Allt ser helt fuckat ut.
    Trodde först att det va nån bugg på google chrome, men sen testade jag med firefox och då var det fortfarande likadant

  8. #8
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Det är skitfult när man går in på en användares profil också. Allt ser helt fuckat ut.
    Trodde först att det va nån bugg på google chrome, men sen testade jag med firefox och då var det fortfarande likadant
    Haha kollade det nu, det var inte bättre där iaf

  9. #9

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Haha kollade det nu, det var inte bättre där iaf
    Ser helt mobbat ut. Jävla skit det här

  10. #10
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Hahhahaha Moppenet börjar bli som bilddagboken. En massa p12or också. Vad händer med världen?!
    Trötta admins, nya generationer av mopedungdomar som hamnar på TSR direkt bara för deras sida är mer tilltalande utseendemässigt. För inte fan går du till den fulaste tjejen först? Du går ju till den snygga som är bombad i huvudet.

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Trötta admins, nya generationer av mopedungdomar som hamnar på TSR direkt bara för deras sida är mer tilltalande utseendemässigt. För inte fan går du till den fulaste tjejen först? Du går ju till den snygga som är bombad i huvudet.
    Angående trötta admins, vad exakt tänker du på då? Det är väl endå så att det är användarna som gör forumet och inte vilka som sitter bakom spakarna?
    Om du tänker på det förslag som inte jag bl.a har tagit emot så positivt angående en ny design beror på att det handlar om ett 300+ timmar jobb, vilket ingen med kunskapen lägger ner utan ersättning på ett mopedforum...

    Angående reklam så behövs intäkter för att i framtiden kunna hyra en kraftfullare server så att forumet t.ex inte lägger ner under nätterna och då det är många besökare.
    Felet i profilerna beror på att jag uppdaterade forumet idag till 4.1.2 och då verkar det dessvärre ha blivit något fel just där. Jag ska försöka kolla på det så fort som möjligt.

    Hurvida tapatalk kommer tillbaka eller inte har jag inte bestämt ännu, just nu finns dock en webbanpassad sida för iPhone/iPad/Android som kan användas.
    Daniel Öbrink

  13. #13
    Yoghurt håller förmodligen på att ändrar en del, jag håller med - Profilerna ser förjävliga ut. Men det är inte klart ännu och vänta gärna med att klaga tills det färdiga resultatet är framme elller tills det är återställt. Kommer inte vara kvar som det är nu iaf.

    Ang reklamen så kostar det att driva sidan, även om reklamen är störande kan det vara nödvändigt. Jag vet inte i dagsläget hur Yoghurt tänkt sig, om reklamen skall vara kvar eller inte. Men skall den vara det kanske en Poweruser funktion vore på sin plats igen.

  14. #14
    vilken reklam har inte sett någon

    (HAHAHH är jag blind eller?)

  15. #15
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    vilken reklam har inte sett någon

    (HAHAHH är jag blind eller?)
    kolla översta posten, alltså den längst upp
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Angående trötta admins, vad exakt tänker du på då? Det är väl endå så att det är användarna som gör forumet och inte vilka som sitter bakom spakarna?
    Om du tänker på det förslag som inte jag bl.a har tagit emot så positivt angående en ny design beror på att det handlar om ett 300+ timmar jobb, vilket ingen med kunskapen lägger ner utan ersättning på ett mopedforum...

    Angående reklam så behövs intäkter för att i framtiden kunna hyra en kraftfullare server så att forumet t.ex inte lägger ner under nätterna och då det är många besökare.
    Felet i profilerna beror på att jag uppdaterade forumet idag till 4.1.2 och då verkar det dessvärre ha blivit något fel just där. Jag ska försöka kolla på det så fort som möjligt.

    Hurvida tapatalk kommer tillbaka eller inte har jag inte bestämt ännu, just nu finns dock en webbanpassad sida för iPhone/iPad/Android som kan användas.
    när jag kör med mina omnia hd så ser man ju i originalutseende för mig (symbian)

    men har inte förstått var finns reklamen?

  17. #17
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Angående trötta admins, vad exakt tänker du på då? Det är väl endå så att det är användarna som gör forumet och inte vilka som sitter bakom spakarna?
    Om du tänker på det förslag som inte jag bl.a har tagit emot så positivt angående en ny design beror på att det handlar om ett 300+ timmar jobb, vilket ingen med kunskapen lägger ner utan ersättning på ett mopedforum...

    Angående reklam så behövs intäkter för att i framtiden kunna hyra en kraftfullare server så att forumet t.ex inte lägger ner under nätterna och då det är många besökare.
    Felet i profilerna beror på att jag uppdaterade forumet idag till 4.1.2 och då verkar det dessvärre ha blivit något fel just där. Jag ska försöka kolla på det så fort som möjligt.

    Hurvida tapatalk kommer tillbaka eller inte har jag inte bestämt ännu, just nu finns dock en webbanpassad sida för iPhone/iPad/Android som kan användas.
    Jag skulle gärna sitta på mina webbdesign lektioner i skolan och trycka ihop en design till denna sida utan ersättning.

    Jo men är det verkligen så mycket mer besökare på exakt samma tidpunkt ungefär varje natt?

    Hade ju varit tråkigt ifall ni inte tar tillbaka tapatalk stödet då moppenet var anledningen till att jag köpte appen.

  18. #18
    Jag kan skriva under på att jag också använder forumet via Tapatalk. Skulle vara kul om den fungerade framöver - men såg ditt inlägg.

  19. #19
    Nu ska tapatalk vara aktiverat igen och uppdaterat, så om någon kan prova så att det fungerar vore kanon.
    Daniel Öbrink

  20. #20
    Tycker inte reklamen stör. Den är liten och diskret.

    Känns mest som ni klagar bara för att klaga.
    Och att säga att dom klarat sig såhär långt är ju inget bra argument då pengar försvinner om ni inte visste det.
    Daniel kanske måste öka inkomsten för att förbättra för oss, då skadar det väl ingen?
    "The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
    Steve Jobs

  21. #21
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Nu ska tapatalk vara aktiverat igen och uppdaterat, så om någon kan prova så att det fungerar vore kanon.
    Yes det fungerar igen, tack.

  22. #22
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Citat Ursprungligen postat av Buddha Visa inlägg
    Tycker inte reklamen stör. Den är liten och diskret.

    Känns mest som ni klagar bara för att klaga.
    Och att säga att dom klarat sig såhär långt är ju inget bra argument då pengar försvinner om ni inte visste det.
    Daniel kanske måste öka inkomsten för att förbättra för oss, då skadar det väl ingen?
    Sa någon att vi störde oss på reklamen? Vi/Hast undrade bara varför, även fast det kanske inte är så svårt att förstå.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  23. #23
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Sa någon att vi störde oss på reklamen? Vi/Hast undrade bara varför, även fast det kanske inte är så svårt att förstå.
    Det är väl inte så svårt att förstå ändå? Kostar pengar att driva och Yoghurt går inte plus på det här ska jag säga!

  24. #24
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Om ni tänker på hur mycket tid och kärlek "Yoghurt" (ursäkta, vet inte ditt riktiga namn.)
    lägger ner på forumet varje månad så tycker jag
    verkligen ni inte ska komma och lipa över lite
    reklam. Gå in på t.ex. piratebay! DÄR är det
    massa reklam.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  25. #25

  26. #26
    ehehh ser ingen reklam hmmm

    hm var hittar man skapade trådar, trådar man gjort inlägg i ?

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    ändringarna på forumet var allt annat än bra. spec "visa mina inlägg" funktionen man blir ju snurrig
    Detta är en allmän uppdatering av vBulletin så det är tyvärr inget som vi kan göra något åt.

    ehehh ser ingen reklam hmmm
    Troligtvis har du adBlock installerat i din webläsare, då syns inte reklamen.
    Daniel Öbrink

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Yoghurt Visa inlägg
    Detta är en allmän uppdatering av vBulletin så det är tyvärr inget som vi kan göra något åt.



    Troligtvis har du adBlock installerat i din webläsare, då syns inte reklamen.
    Har du tid att rätta till profilsidan tror du? Den är grymt irriterande nu..

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Har du tid att rätta till profilsidan tror du? Den är grymt irriterande nu..
    frågar igen har mina trådar, hitta alla inlägg försvunnit eller :/

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in