Sidan 1 av 2 12 Sista

Ämne: Rör?

  1. #1

    Rör?

    funderar på att köpa ett nytt rör men vet inte vilket rör jag ska ha får snart min 70cc mhr mallossi från lennart =)
    vilket rör ska jag ha har c20 nu men det sitter inte bra på moppen :S

  2. #2

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Vad har du för övriga saker på motorn?
    ska stunta med den glömde skriva det
    4g vikter har fårn 2.5g-5.5g och org
    blir ju 70cc mhr racing
    org fögge med guldig platta borttagen
    org luftburk utan plugg och filter
    allt annat org

  4. #4
    Du bör ju satsa på en 21mm förgasare med sportluft, en BRA variator, fly/delta clutch, s6/malossi kopplingsklocka, starkare rem och nytt insug + membran (sista ej nödvändigt åsido)

    En 12mm förgasare på C20 + MHR Racing.. Tror inte ens du kommer komma framåt

  5. #5
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    du kan inte ha en 12mm förgasare till 70cc, skaffa 19 eller högre
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  6. #6

  7. #7

  8. #8
    tack för alla tips bra en sak att stalker har ju 17.5 mm fögge org så det bör funka ett tag tills jag köper en 21mm + insug=)
    kan någon länka MTV tändningen ?
    men problemet är om jag ramlar kommer jag skada röret mycket typ halva ljuddämparen så drf vill jag vet ett rör som funkar bra till stunt =)

  9. #9
    Zätas avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Sunne
    Inlägg
    3 207
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...ha-Information

    Kika in i den tråden. Du bör ha ett C20 till den cylindern eller ännu värre. sätter du på ett vanligt sportrör kan du lika gärna köpa en 70 sport då den inte kommer gå bättre ändå. C20/R1400/Metrakit PR II/C21 exempel. R1400 har jag provat på MHR racing och det funkade riktigt bra!
    MVT Tändningen hittar du på twostroke, om den finns till Stalker men det antar jag väl?
    Signatur raderad p.g.a. brott mot §6.2.
    MNFs regler
    Det var som fasen..

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...ha-Information

    Kika in i den tråden. Du bör ha ett C20 till den cylindern eller ännu värre. sätter du på ett vanligt sportrör kan du lika gärna köpa en 70 sport då den inte kommer gå bättre ändå. C20/R1400/Metrakit PR II/C21 exempel. R1400 har jag provat på MHR racing och det funkade riktigt bra!
    MVT Tändningen hittar du på twostroke, om den finns till Stalker men det antar jag väl?
    köre ju cyllen från lenart så den är blir ju billigare än vad om jag skulle köpt en sport =)
    har dock inte så mycket cash så men kommer gö mitt bästa för att den ska bli grym =)

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg


    Grym på och stava är du inte ialf!
    nää vet har dysselksi elr hur fan det stavas

  13. #13
    skaffa ett zx och kör resten original om du nu ska stunta
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  14. #14

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    skaffa ett zx och kör resten original om du nu ska stunta
    gillar inte zx har haft det :/

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Inget och skämmas över!
    nää vet gör jag inte heller

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Köp en 19 - 24mm förgasare.
    Annat filter, sportfilter exempel.
    Annan koppling, fly/delta.
    Insug beroende på vad för förgasare du köper.
    Stage 6 NBR membran.
    Sedan ett nytt vevparti, 12mm har jag för mig MHR racing har? satsa på motoforce om du inte har så duktigt med pengar.
    Om du vill så köp en MVT tändning också, gör stor skillnad.

    C20 kommer funka fint.

    Ska du bara smacka på C20 och MHR racing 70 på allt annat övrigt original är det lika bra du
    bara satsar på ett vanligt effektrör då den inte kommer gå nå speciellt mkt bättre. Och det duger även till stunt

    +1


    Piaggio har dock 12mm original så ett byte är inte nödvändigt, ramlager kan vara bra att byta dock, beroende på skicket på dina nuvarande lager. Piaggio har stabila vevpartin

    Som sagt, finns folk som tävlat med MHR på org vevparti och fått det att hålla ett bra tag.
    En miljon nollor kan aldrig bli mer än en

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    nää vet har dysselksi elr hur fan det stavas
    det är skit jobbigt polaren har det han stavar också fel hela tiden eller frågar mig

    men OT;
    19mm fögge och filter sen C20 så blir det bra
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av MJK Visa inlägg
    +1


    Piaggio har dock 12mm original så ett byte är inte nödvändigt, ramlager kan vara bra att byta dock, beroende på skicket på dina nuvarande lager. Piaggio har stabila vevpartin

    Som sagt, finns folk som tävlat med MHR på org vevparti och fått det att hålla ett bra tag.
    har nya ramlager c3 lager =)

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    det är skit jobbigt polaren har det han stavar också fel hela tiden eller frågar mig

    men OT;
    19mm fögge och filter sen C20 så blir det bra
    jo det är hur jobbigt som helst spicellt i skolan

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    jo det är hur jobbigt som helst spicellt i skolan
    japp förstår det asså jag ska själv på undersökning kanske om prima går med på det...
    vet inte om jag har add eller adhd skulle mest gissa på adhd om det var någon av det
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    jo det är hur jobbigt som helst spicellt i skolan
    japp förstår det asså jag ska själv på undersökning kanske om prima går med på det...
    vet inte om jag har add eller adhd skulle mest gissa på adhd om det var någon av det
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    japp förstår det asså jag ska själv på undersökning kanske om prima går med på det...
    vet inte om jag har add eller adhd skulle mest gissa på adhd om det var någon av det
    mm har jag säkert också men orkar inte kolla mig

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    mm har jag säkert också men orkar inte kolla mig
    nee håller med hört att det ska vara skit jobbigt

    men skaffa 19mm och filter så kommer du ha en bra setup
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    har nya ramlager c3 lager =)
    Dåså, då bör det hålla ett bra tag. Om du i framtiden får en peng över så kan ett nytt vevparti vara bra att köpa, det du har nu med nya ramlager kommer antagligen hålla ett bra tag, du använder hojjen på gata bara va? Då är det ju inte lika mkt fullgas som på bana/stripp så då håller det än längre, det är som sagt varvtalen som dödar lagren
    En miljon nollor kan aldrig bli mer än en

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av MJK Visa inlägg
    Dåså, då bör det hålla ett bra tag. Om du i framtiden får en peng över så kan ett nytt vevparti vara bra att köpa, det du har nu med nya ramlager kommer antagligen hålla ett bra tag, du använder hojjen på gata bara va? Då är det ju inte lika mkt fullgas som på bana/stripp så då håller det än längre, det är som sagt varvtalen som dödar lagren
    aa det borde ju hålla ett tag men får pengar till sommaren och då bilr det nice trim elr något


    Citat Ursprungligen postat av Roxx_man95 Visa inlägg
    nee håller med hört att det ska vara skit jobbigt

    men skaffa 19mm och filter så kommer du ha en bra setup
    aa har ett filter hemma men vet inte om jag ska sätta på det dra så mycket bensin då :S


    Någon som vill byta c20 mot ett lågvarvigt rör?

  27. #27

  28. #28
    Nä det är ju upp till var och en hur dom vill gasa, jag skiter i vilket sålänge jag slipper betalar delarna.

    Det bör ju dock vara underförstått att man inte ska köra med fullgas längre sträckor, men vad vet jag, det är ju en ny generationer nötter på G så.
    En miljon nollor kan aldrig bli mer än en

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Förstår inte varför man vill sätta på ett lågvarvit rör på en lättare hyper cylinder?
    Är som att skaffa större förgasare men sen sätter man gasstop vid 50% gas!
    Totalt värdelöst tyvärr.. menmen är du inte ute efter speciellt mycket effekt så

    MJK: Gata skulle jag nästan säga är värre än köra på en race raka. Finns långa gatu raksträckor som är mycket längre än 150/201m och vissa är inte så smarta så dom ligger på fullgas hela tiden
    men jag ska ju inte stunta med 70cc så vill ha ett låg varvigt rör till stunt:p

  30. #30
    hur är ett Doppler rör?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in