Ämne: Projekten

  1. #1

    Projekten

    Hej!

    Visst, detta är väl individuellt hur man vill lägga upp projekten, men är det bara jag som stör mig på när de nyaste updatesen är längst upp?

    För den som vill kolla in projekten från början blir det ett jäkla scrollande och man får leta efter början, sedan sitta och klicka massor för att kunna läsa av varje. Speciellt ifall det är stora projekt.

    Kan det inte finnas något tips när man skapar projekt på hur man bäst lägger upp det för allas enkelthet?

    Ponera att Kalle, 14, precis köpt en Yamaha Aerox med massa klistermärken, så vill han visa upp sin nya hoj som han ska klistra upp ännu mer. Då klickar han sig in på Mnf och skapar en tråd. När han sedan börjar få en stor tråd, beslutar sig för att köpa ett ZX och efter det göra en seriös konveration till Hyper och tråden eskalerat i storlek så blir det problematiskt med uppdaterandet och att läsa tråden. Då kan det vid start utav tråden komma upp en ruta precis som mallarna i säljesdelen med t.ex:

    • Var tydlig med rubriken
    • Använd ett välvårdat samt korrekt språk
    • Beskriv Setup, Idéer, Historia, Tack-till, Kommande etc. innan bilder samt uppdateringar
    • Lägg nyaste uppdateringarna efter den senaste
    • Var noga med bilder. *Kolla in -Guide för bilduppladdning vid oförståelse-*
    • Vid frågor, kontakta Moderatorerna


    Då blir det enklare att organisera tråden så att den blir enkel, men tydlig samt snygg och därmed underlättar det för alla som ska läsa den från början till slut.

    Är det någon som är med på spåret jag tänker på?

    Hör av er, finns på pm för lite snack

    Hihi, från Busungen <3
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  2. #2
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Låter vettigt

  3. #3
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    tycker de är ett bra förslag. Hade vart bra om de fanns en sån mall för många nykomlingar skriver varken historian bakom projektet eller setup osv.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  4. #4
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Det låter som en bra idé. Har faktiskt också stört mig på det. Bra att du orkar ta dig tid busis.

  5. #5

  6. #6

  7. #7
    Bra förslag!

  8. #8
    +100

  9. #9

  10. #10

  11. #11
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Låter bra som en liten mall som i marknadsdelen tex. Sen lägger man allt i spoilers förutom det senaste så blir det enklare om man följer projektet eller sett innan.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Det är ialf tur att vi inte gör som på garaget där man postar updatsen som ett vanligt "posta snabbsvar" så allt kommer på olika sidor.. det är riktigt jobbigt
    Men jag kan hålla med dig till viss del!
    Är ÄNDA anledningen varför jag inte tittar på projekt @ garaget... Man blir tokig av att bläddra mellan sidorna...


    Men nu till tråden..

    Är nästan en självklarhet att man lägger uppdateringarna längst ner? (ialf för mig ) Men är inte alla som tänker så långt.

    Så bra bus
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  13. #13

  14. #14

  15. #15
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Jag personligen föredrar updates längst upp. För om man verkligen
    blir inspirerad av ett projekt så följer man det från början!
    Och om man hittar något nytt så tycker jag inte det är
    speciellt jobbigt att öppna några spoilers ^^
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Jag personligen föredrar updates längst upp. För om man verkligen
    blir inspirerad av ett projekt så följer man det från början!
    Och om man hittar något nytt så tycker jag inte det är
    speciellt jobbigt att öppna några spoilers ^^
    Därav att jag skrev att det är ett individuellt val. Men som igår. Jag fick för mig att ta en titt i projektdelen och gick då in på ett projekt som verkade vara intressant.

    Då möts jag utav enormt mycket spoilers, hopp hit och dit, nyaste updatesen längst upp, tidigaste längst ner, massa spolisers i spoilern och så vidare. Slutade med att jag helt enkelt inte orkade bläddra och leta massa, vilket för mig blir så med de flesta som inte göra en välorganiserad projekttråd.

    Men vi har väl alla olika åsikter. Men det med att ha nyaste längst upp fungerar inte i praktiken ifall man utgår från det enkla perspektivet och någon nytittande ska gå igenom det. Visst är det inte omöjligt att bläddra igenom allt, men det är som att leta i ett uppslagsverk från antikens Rom.

    Dessutom är det bara jobbigt ifall man ska först gå igenom massa bilder för att hitta vilket datum det är, sedan ska du bläddra ner några bilder igen, för att efter det bläddra upp och leta efter nästa datum och sedan bläddra ner och titta på bilderna, för att upp och leta osv. Då har du ju sett hela projektet i förväg och blir därmed ingen spänning
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  17. #17
    Jag hade förut nyast update längst ner. Men när min projekttråd blev lååååååång tog det tid att ladda alla bilder för att få se senaste updaten. Och då fanns inte spoilers heller. Därav ändrade jag till nyaste updaten längst upp.

    Men jag håller med dig till fullo, det är drygt att kolla igenom trådar med överdrivet många spoilers. Max 2-3st, med kanske 10 updates per spoiler.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Därav att jag skrev att det är ett individuellt val. Men som igår. Jag fick för mig att ta en titt i projektdelen och gick då in på ett projekt som verkade vara intressant.

    Då möts jag utav enormt mycket spoilers, hopp hit och dit, nyaste updatesen längst upp, tidigaste längst ner, massa spolisers i spoilern och så vidare.
    Nämner inga namn... men jag har själv kommit in i en projekt-tråd där det är sådär.

    ont: låter som ett bra förslag.
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    7st avstängda p.g.a internetmobbning. Omogna babianer är var ni är...
    du själv då? du kallar ju folket "omogna babianer".

  19. #19
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Dom som har sina updates längst upp är oftast dom som kommer ifrån TSR eftersom dom inte har spoiler funktionen.

    Jag har ju faktiskt lagt en del tid på att få min moppe tråd att bli bra, rätt nöjd med den faktiskt. Vissa kanske tycker den har lite för många spoilers.
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...n-quot-6-02-11
    Senast redigerat av Hast den 2011-03-14 klockan 20:33.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in