1. #1

    Angry SYM Jet problem

    Tjenare!


    Har en kompis som har problem med moppen nu.
    Han har sagt till mig att: han åkte in på en parkering och stannade ett tag (stängde av moppen), när han sedan skulle åka igen så tog det lite tid och starta den, när han fick igång den gick den i 2-3 sekunder och sedan dog och får nu inte igång den igen. Han säger även att det avgassmäller ibland när han försöker kicka igång den.
    Den har gått skapligt innan men utan luftskruven. Föggen har han lagt i bensinbad men tror inte det hjälpte som det lät på han.

    Setup:
    helt avstrypt original

    Jag undrar då om ni har någon aning vad som skulle kunna vara fel, för jag har ingen aning

    MVH Jockee och Olle

  2. #2
    ny tändspole ... hade något liknande

  3. #3
    Min kompis har precis samma problem på sin slider. Avstrypt med zx. Den bara dog och sen starta den i 3 sec o sog igen. Så kan man vänta 10 min så går den i 3 sec o sen dör igen. Får testa med nytt tändstift så får vi se.

  4. #4
    testa tar av svänghjulet det ska sitta en lite sak på venen som håller fast svänghjulet kolla om den sitter kvar eller inte har gått av

  5. #5
    okej tackar ska se till att han provar det ni har sagt

  6. #6
    har kollat på problemet och det är inte tändningen då den har gnista.
    ska nu kolla på cylindern, men har ni några tips på vad vi speciellt ska kolla efter?

  7. #7

  8. #8
    har nu kollat cylindern, kolv osv, och här är bilderna, kommentera gärna och påpeka fel
    vi la även märke till att det var en och en HALV kolvring och en måste då ha gått sönder :/


    bild1


    bild2


    bild3


    bild4


    bild5


    bild6

  9. #9
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Kolven ser sliten och väldigt bränd ut .
    Byt ut och se om det funkar bättre , cyllen ser OK ut
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  10. #10
    tror du att det går att köra med en kolvring? ska vi då ha ringen uppe elr nere?
    vi har nämligen tänkt att testa

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in