1. #1

    Dåligt lagersäte

    Hej!
    Det är så att lagersätena i bakhjulet på min moped är helt utnötta (kan lägga i lagrena utan att slå i dom). Jag vet att man kan ta plåt i från t.ex en läskburk och kila fast dom med men en del säger att det nöts ur direkt. Så jag undrar om man kan ta en sån plåtbit och loctite gänglåsning, borde det hålla då?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Hej!
    Det är så att lagersätena i bakhjulet på min moped är helt utnötta (kan lägga i lagrena utan att slå i dom). Jag vet att man kan ta plåt i från t.ex en läskburk och kila fast dom med men en del säger att det nöts ur direkt. Så jag undrar om man kan ta en sån plåtbit och loctite gänglåsning, borde det hålla då?

    Tack på förhand!
    prova med större lager^^

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    prova med större lager^^
    Haha, kanske det! Det känns ju som att det är rätt så liten skans att det finns lager som är typ en mm större i ytterdiameter och har samma innerdiameter!

  4. #4
    schimsa eller fräs upp o sätt i andra lager

  5. #5

  6. #6
    Kolla så navet inte har sprucket, och blivit större därför...

    Med ett LITET spel (enstaka hundradelar) kan det gå limma med bra lagerlåsning om navet är friskt i övrigt. Är det större är det lugnast att leta annat hjul.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    schimsa eller fräs upp o sätt i andra lager
    Shimsa, är det att kila fast med något som jag sa? Har varken tillgång eller lust till att göra det
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Beroende på spelet finns det lagerlåsning som är till för just detta. Att fylla upp glapp och tomrum för lager.
    Beroende på spelet finns det lagerlåsning som är till för just detta. Att fylla upp glapp och tomrum för lager.
    Det är ju inte så att det glappar i sidled, man kan lägga i lagrena utan att behöva slå i dom. Jo, jag vet att det finns något sådant liknande gänglåsning men jag har bara gänglåsning hemma så därför undrar jag om det går bra?
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Kolla så navet inte har sprucket, och blivit större därför...

    Med ett LITET spel (enstaka hundradelar) kan det gå limma med bra lagerlåsning om navet är friskt i övrigt. Är det större är det lugnast att leta annat hjul.
    Jag tror inte att navet är sprucket. Som jag sa till Rexxy, det är så att man kan lägga i lagrena. Jag har inte känt att det glappar i sidled.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in