1. #1

    Kungsbacka meet 4 Juni 2011!

    Nu var det dags för Kungsbacka meet 2011! Det har inte hållits sedan 2007, men nu har denna generationens moppepojkar tagit tag i detta och har bestämt datumet till "4 Juni 2011"
    Vi kommer vara på den vanliga raksträckan bakom Freeport klockan 14.00. och kommer börja med att sammanställa allting som vi kommer göra och gå igenom reglerna. Sedan startar vi med lite race och stuntning, och sen avslutar vi klockan 17.30 med cruisning genom Kungsbacka. Vi kanske kan få Redbull bilen att komma dit någon gång under träffen också.
    Det kommer finnas plats att ställa sina moppar och ett flertal bensinmackar och affärer finns i närheten.
    Glöm inte att race och stuntning utanför träff-stället kommer vara på egen risk!

    Regler för Race:
    - Vi kör alltid 2 o 2 om inga kommer överens om flera tillsammans.
    - Klasserna kommer vara:
    50cc där alla med 50cc till 65cc eller original moppar kör.
    70cc där alla med 70cc till 75cc kör.
    FFA (Free For all) Där alla med 80cc + kör (77cc Big Bore räknas också till 80cc), hit hör också crossar, fiddys, motorcyklar, bilar o.s.v...
    Men man får rejsa mot vem man vill också om man har kommit överens med personen.
    - Rejsar man någon annanstans än på rakan bakom Freeport är det på egen risk om polisen kommer.
    - Om snuten kommer så fortsätt lugnt med det ni gör, kör inte därifrån som idioter. Vi arrangörerna tar hand om snuten.

    Regler för stuntning:
    - Det kommer finnas en speciell arrangerad plats för stuntare vid träffen.
    - Ingen får köra runt inne i stunt-ringen så länge det är någon som stuntar.
    - Personer som tittar på måste hålla sig på lagom avstånd för att inte störa stuntarna.

    Regler för cruisning:
    - Arrangörerna kommer köra i täten, ingen får köra före de.
    - Vi kommer att köra i ca 40 km/h så att alla hinner med.
    - Vi kommer köra förbi Freeport och ta huvudvägen förbi Kungsmässan och upp till Tingbergshallen. Där svänger vi vänster i rondellen och fortsätter rakt fram ut från Kungsbacka. Sedan svänger vi vänster ut på Onsalavägen tillbaka till Kungsbacka förbi Bowlinghallen. Sedan kör vi vänster ner mot Mekonomen och Team Sportia och sedan höger mot Tölö. Sedan kör vi genom Tölö och tillbaka till Freeport. Där är dagen slut och alla är förhoppningsvis nöjda

    Kungsbacka ligger ca 25 km nedanför Göteborg och är en ganska central plats i Halland så att fler mopedister ska ha möjlighet att komma.
    För vägbeskrivning eller frågor kontakta oss på denna e-post adress:
    [email protected]
    eller här i tråden.

    Detta ska bli KBAs bästa meet hittills!

    Facebook KBA meet evenemang:
    http://www.facebook.com/event.php?eid=150864674979059

    Gör en lista nu på vilka som kommer!

  2. #2

  3. #3
    1. SickRazer + 8 polare
    2. Topfuel + lite polare
    3
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.

  4. #4

  5. #5
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Kommer troligtvis och kan kanske få med mig NorZkeN här på MNF. Måste dock dubbelkolla datumet först.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #6
    kan ni inte fixa seriösa träffar istället.. känns inte värtatt åka på sånna här träffar

  7. #7
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    kan ni inte fixa seriösa träffar istället.. känns inte värtatt åka på sånna här träffar
    Tyvärr är det inte lätt att fixa träffar i kba då de byggt en mataffär mm precis där de brukade ha träffarna. Sen så finns det knappt några moppepojkar i kba längre.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  8. #8
    Blir det något?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av topfuel Visa inlägg
    Blir det något?
    Jupp, typ 120 pers på facebook som kommer.

  10. #10
    kommer det några med hypers ?

  11. #11
    Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    175
    Jag tittar nog förbi med mc'n för skojj skull

  12. #12
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    Jag tar polaren furia dit kan man vinna några sprints med en furia som toppar 120-130?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  13. #13
    Jag kommer, med min hyper senda

  14. #14
    Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    175
    Blir det något idag eller!?

    Jag tror jag kommer förbi en stund med hojjen.. Ska bara bli körklar först (A)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in