1. #1

    Speedfight 2 Dör vid gaspådrag.. ungefär

    Tjenare!

    Det är så att jag försöker konfiguera en speedfight 2 LC att gå som den ska.

    setupen på är:

    Hebo Manston 70cc
    Dellorto PHVA 17.5mm
    Gianelli-rör av okänd typ

    Det är såhär, att mopeden går & håller sig på tomgång som vanligt, inga problem.

    Kan dra på max och mopeden går som ett jävla spjut - stiftet är oboybrunt

    Men efter c:a 5 sekunders max pådrag så dör moppen tvärt, och jag får slänga in bensin direkt i cyllen för att sedan få igång den - och går exakt likadant igen då. Annars startar den inte hur länge jag än kickar, inte ens med startgas. Men så fort jag fått igång den igen så går den som den ska.

    Och nu undrar jag om ni skulle kunna ha några tips på vad det skulle kunna vara?

    Det jag skulle kunna tänka mig är att soppaslangen inte hänger med, att filtret i tanken skulle vara kasst eller dylikt. När jag suger i vakuum-slangen så forsar det ut soppa, men det vakuum som insuget "genererar" kanske inte är tillräckligt för att suga ur ett igensatt filter? Innan jag ger mig på att kolla det så tar jag all notis på dem tips ni har att komma med, då detta börjar gå mig på nerverna.

    Tack på förhand!

    /Keff

    edit: Kör på munstycke 98, öppet filter, trottelnål näst längst ner på clips, BR9ES (tror det heter så, nått med 9 iaf) tändstift, original-tändning, blandar egen olja i tanken, 3%
    Senast redigerat av Keffmode den 2011-05-08 klockan 17:39.

  2. #2

    Grattis du har nog upptäckt speedfights varvtalsspärr som slår till vid 8000rpm
    Kolla klippet vid 54 sek

    Har en sådan här till salu http://www.twostroke.se/product.asp?product=14160
    Du får den för 200kr med frakt
    Mejla mig skickar pm

  3. #3
    Grattis, men du hittade tyvärr inte felet på min moped då CDI:n ska vara avstrypt och mopeden stendör av annan orsak. För CDI:n gör väl inte så att mopeden stendör heller?

  4. #4
    komp? skiten fögge? flotören hänger sig? byt till manuel bensinkran 100ggr bättre och smidigare

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    komp? skiten fögge? flotören hänger sig? byt till manuel bensinkran 100ggr bättre och smidigare
    Allting är helt nytt. Är nästan 100 på att soppan inte rinner tillräckligt bra från tanken, så att förgasaren töms då flottörhuset blir tomt vid fullt gaspådrag, då denna moped slukar som ett jävla djur.
    Blir troligtvis att koppla från vakuum-klockan och köra dit en manuell kran istället, samt sätta dit grövre slang. Tror detta problem löser sig då.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in