1. #1

    Blackbox problem?! Någon som kan ducati tändsystemet?

    Jag har en skum peugeot XPS som inte låter blackboxen fungera.. Jag kopplade allt rätt.. Dock var jag lite osäker på vilken som var pickup kabeln.. Jag utgick från detta franska kopplingsschemat..

    http://www.2stroke-tuning.com/team/A...geot.xps50.jpg

    Och då ska ju den längst ner på cdin gå till sensorn? alltså B på bilden som säger Capteur (google translate) och A är tändningen.. Bilden är ju så sjukt låg upplösning så man kan inte se vad som står när det gäller färger.. Hur som helst så är det så på min CDI att den längst ner går fan inte till svänghjulet, och den sladden var röd eller röd/vit :S testade då en ovanför och då när jag sätter på tändningen så blinkar boxen bara en gång, när den egentligen ska blinka in bromskoden.. Testar även slå in bromskoden utan reaktion.. Sen blev det för sent och jag satte ihop allt som det var och skulle hemåt men då starta inte fanskapet (minns inte vilka som satt i från boxen) så jag koppla ur allt och sen gick det..

    Det är ducati system på min så om någon som vet vilken som är vilken skulle hjälp uppskattas!
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  2. #2

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Danderyd/Bålsta
    Inlägg
    72
    På derbi med ducati tändsystem är det den röda som är pickup. Borde vara samma. ( om texten blir konstig är det p.g.a. att jag skrev från telefonen hoppas det är läsbart iaf

  3. #3
    Vilken är i såfall för tändningen? så att jag VET att jag inte kopplar in den för då grillas ju hela skiten
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in