1. #1

    Larmproblem! HALLÅ?

    Jag beställde ett larm från twostroke
    http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=7562
    Utan att tänka på att den hade en tysk bruksanvisning. Men som förpackningen säger "Easy install, only 2 wires" så borde det inte vara så svårt. Så jag gjorde ett försök att översätta skiten på google translate och fick fram detta:


    Översättning från tyska till svenska
    Anslut den tjocka röda sladden mjuk, har en säkringshållare, med den positiva polen på 12V batteri

    Anslut den tjocka svarta kabeln till jord eller den negativa polen på 12V batteri

    Anslut den vita gruppen som innehåller sex kontakt (hona) av de vita kabelnätet till 6 pin anslutning (hane) av kabelnätet

    Anslut den lilla svarta kontakten (hona) för knappen med det lilla svarta uttaget (hane) på larmet

    den gröna kabeln från centralenheten är antennen. Det får inte minskas. Kablarna i otillgängliga platser eventuell övergång vinkelrätt. Inte direkt på ramen eller att inrätta metallföremål.

    Placera alla kablar utan att skrynkla och att de inte skaver.

    Koppla bort den negativa polen på batteriet igen.

    Tryck på den röda knappen för på knappen av kabelnätet till omkopplaren larmsystemet fungerar.

    Den röda kontakten (hane) på selen att koppla in en personsökare tillbehör från m + S.

    Den 9-stifts vita kontakten (hona) används för att ansluta en ljudmodul av tillbehör från M + S. Med ljudet modulen, någon musik eller ljud när tändas och släckas och kommer att spela när överfallslarm


    Det ska alltså inte vara svårare än att fästa dom 2 sladdarna med klor på batteriet right? Varför det stog koppla bort den negativa polen från batteriet fattade jag inte riktigt. Men på "inledningen" av installationen stog det att man skulle koppla bort minuspolen från FORDONETS batteri. Jag har kopplat ur och in plus och minus och testat med att fästa direkt i ramen och på minus utan resultat

    Efter varje gång jag kopplat allt så har jag då tryckt på den där "reset taster" knappen och då piper larmet till.. Men reagerar ändå inte på fjärkontrollen.. Och det funkar bara en gång med reset tastern, för varje "kopplingsförsök" jag gör..

    Är det någon som fått detta jävla tyska larm att funka på sin moppe? eller nån som vet hur jag ska göra?
    Senast redigerat av whatcrowbar den 2011-05-22 klockan 16:59.
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  2. #2
    kul att någon tar sig tid att svara också -.-
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av whatcrowbar Visa inlägg
    kul att någon tar sig tid att svara också -.-
    kanske för att inte särskilt många kan tyska eller kopplar in larm på sina mopeder

  4. #4
    http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=20683

    vet inte om det är till nån hjälp men postar ändå

  5. #5

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in