Ämne: Dagens Fail!

  1. #9271

  2. #9272
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det blev mycket mindre tjafs dom här 3 dagarna när dom var borta. Tycker du tjafs är rolig läsning?
    Ja, eller det beror på vad tjafset handlar om såklart.
    Och dom tjafsen som Lennart, Pontus mfl startar handlar ju om banns hit och dit. Och att ni(mods&admins) sen nekar nästan allt. Det kallar jag rolig läsning.
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  3. #9273
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det blev mycket mindre tjafs dom här 3 dagarna när dom var borta. Tycker du tjafs är rolig läsning?
    Visst, mindre tjafs men för i helvete, det blir tjafs eftersom att NI, moderatorerna, inte vill ha något "roligt" på detta forum. Vi får knappt diskutera eller skapa nya trådar utan att få en avstängning

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk


  4. #9274

  5. #9275
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Nu tar du i. Visst får ni starta trådar och diskutera, men vad det innehåller bestämmer vi mods. Och motsätter ni vårt beslut, blir det såklart varning och tillslut avstängning.
    bara det att när ni sätter helt meningslösa förbud (förbud mot roliga bilder t ex) så blir folk irriterade, särskilt när minst lika meningslösa trådar som "vilken låt lyssnar du på nu", "detta köpte jag nyss" osv får vara kvar.

  6. #9276

  7. #9277
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Tråden om dom dumma bilderna ni vill "skriva"... Bilderna ger ingen diskussion, och på ett forum ska man diskutera.

    Nu är vi väldigt mycket of-topic här...
    hur mycket diskussion har vi i "vilken låt lyssnar du på nu" om jag får fråga? ser mest ut som en posthuntertråd i mina ögon. i stort sett samma sak med "detta köpte jag nyss" osv också, inte mycket till diskussion där inte.

  8. #9278
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    bara det att när ni sätter helt meningslösa förbud (förbud mot roliga bilder t ex) så blir folk irriterade, särskilt när minst lika meningslösa trådar som "vilken låt lyssnar du på nu", "detta köpte jag nyss" osv får vara kvar.
    precis som pontus säger ni låter helt onödiga trådar som inte har något med moped lr något annat fordon att göra och som jag fattat ska detta forum göra
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  9. #9279

  10. #9280
    Svaniis bannades på tre dagar tillsammans med några andra medlemmar som startade och postade bilder i en tråd som skapades trots upprepade uttalanden och åtgärder om att någon sådan tråd inte skulle få finnas. So far, so good. Därefter väljer Svaniis att göra ett dubbelkonto som han skriver några inlägg med, jag påpekar att dubbelkonton är mot reglerna och låser det kontot. Ingen större fara på taket så långt, men här väljer Svaniis att försöka regga ytterligare ett par konton, den berömda droppen som får bägaren att rinna över när det gäller hans tydligen obefintliga respekt för de regler vi har här för att hålla ordning och reda.

    Jag har haft en ganska lätt inställning till moderering av forumet ganska länge nu, har låtit det mesta glida och på sin höjd gett en åtsägelse om någon gjort något. Under den tiden har somliga forummedlemmars beteende inte varit riktigt på den nivån som man i allmänhet vill se på ett bra forum, och när nyare ivrigare moderatorer börjat jobba enligt de regler som gällt hela tiden har dessa medlemmar reagerat med vilda protester och andra medlemmar har stämt in i kören som de flockdjur människor under grupptryck kan vara. Det senaste utbrottet härom veckan visade slutgiltigt att det inte fungerar att moderera på det milda sätt som gjorts länge, och därmed modererar jag inte längre så. Små överträdelser mot reglerna är inte mycket att bry sig om, alla gör misstag då och då, men om man gång på gång visar att man inte har några avsikter att följa de regler som finns här så finns det bara en lösning och det är att man inte längre får vara kvar här.

    Angående hur andra fall har hanterats förr så finns det inte mycket mer att säga än att det är nya tider nu. Det som hänt tidigare när det gäller lyfta bans får vara som det är, det går inte ändra retroaktivt, men nu och i framtiden är det annat som gäller. För alla.

    Gällande "spamtråden" som var starten till detta så vill vi inte tillåta sånt av mycket goda skäl. Det som får finnas på en begränsad plats har en tendens att sprida sig till alla tänkbara trådar över hela forumet - några av er var säkert här och minns när något oskyldigt började med att posta bilder av hamburgare och skriva "hamburgare" i någon tråd snart spred sig tills det skrevs överallt. Det är inte kul att försöka ställa en seriös fråga när hälften av svaren är inlägg med enbart ordet "hamburgare"... eller katter.

  11. #9281
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    hur mkt diskution är de i skitsnacks trådarna? de är ju posthunting rakt igenom.
    Exakt. Samma med nattråden, dagens win/fail, detta lyssnar jag på just nu-tråden eller vafan den heter, detta köpte jag nyss.. finns säkert fler trådar men jag kan inte dom i huvudet

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk


  12. #9282
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Gällande "spamtråden" som var starten till detta så vill vi inte tillåta sånt av mycket goda skäl. Det som får finnas på en begränsad plats har en tendens att sprida sig till alla tänkbara trådar över hela forumet - några av er var säkert här och minns när något oskyldigt började med att posta bilder av hamburgare och skriva "hamburgare" i någon tråd snart spred sig tills det skrevs överallt. Det är inte kul att försöka ställa en seriös fråga när hälften av svaren är inlägg med enbart ordet "hamburgare"... eller katter.
    jaså, det beror inte på att hamburgar-medlemmarna gick in för att spamma hela forumet som det blev så då?
    nattråden och skitsnackstråden funkar bra om du frågar mig, inte direkt så att forumet översvämmas med off topic bara för att de trådarna finns. hur vet ni att forumet skulle översvämmas med katt-bilder om vi hade en tråd som gick ut på att posta katt-bilder? har ni provat?

  13. #9283

  14. #9284
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jaså, det beror inte på att hamburgar-medlemmarna gick in för att spamma hela forumet som det blev så då?
    nattråden och skitsnackstråden funkar bra om du frågar mig, inte direkt så att forumet översvämmas med off topic bara för att de trådarna finns. hur vet ni att forumet skulle översvämmas med katt-bilder om vi hade en tråd som gick ut på att posta katt-bilder? har ni provat?
    Vet inte varför det blev så, men vet att det inte kommer ges möjligheten att hända igen så länge jag kan göra något åt det. Ett fint exempel på när medlemmar utom kontroll förstört för andra medlemmar.

    Forumet var renare före natt/skitsnackstråden. När vi diskuterade om dom skulle få finnas var jag emot det. Jag är emot att dom finns idag, det som räddar dom är andra moderatorer som tycker att det är värt att lägga jobb på att hålla en städad nivå där inne. Med tanke på hur somliga medlemmar verkar gilla att skita där dom äter är det inte otänkbart att även dom moderatorerna ger upp förr eller senare - det är helt upp till medlemmarna.

    Vi vet inte att forumet skulle översvämmas av kattbilder. Vi vet däremot att ett gäng ~15-åringar inte klarar av att sköta sig när dom ges frihet under eget ansvar, det har bevisats om och om igen. De flesta klarar det kanske, men sedan har vi alltid några få som inte klarar det, och då rasar det för alla...

    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    +111111
    Skärp dig. Kan du inte bemöda dig att formulera ett riktigt svar får du låta bli att skriva alls.

  15. #9285
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Vi vet däremot att ett gäng ~15-åringar inte klarar av att sköta sig när dom ges frihet under eget ansvar, det har bevisats om och om igen. De flesta klarar det kanske, men sedan har vi alltid några få som inte klarar det, och då rasar det för alla...
    varför inte bara permbanna dem som skitar ner och låta oss andra som sköter oss sköta oss?

  16. #9286

  17. #9287
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Vet inte varför det blev så, men vet att det inte kommer ges möjligheten att hända igen så länge jag kan göra något åt det. Ett fint exempel på när medlemmar utom kontroll förstört för andra medlemmar.

    Forumet var renare före natt/skitsnackstråden. När vi diskuterade om dom skulle få finnas var jag emot det. Jag är emot att dom finns idag, det som räddar dom är andra moderatorer som tycker att det är värt att lägga jobb på att hålla en städad nivå där inne. Med tanke på hur somliga medlemmar verkar gilla att skita där dom äter är det inte otänkbart att även dom moderatorerna ger upp förr eller senare - det är helt upp till medlemmarna.

    Vi vet inte att forumet skulle översvämmas av kattbilder. Vi vet däremot att ett gäng ~15-åringar inte klarar av att sköta sig när dom ges frihet under eget ansvar, det har bevisats om och om igen. De flesta klarar det kanske, men sedan har vi alltid några få som inte klarar det, och då rasar det för alla...


    Skärp dig. Kan du inte bemöda dig att formulera ett riktigt svar får du låta bli att skriva alls.
    Har du ens funderat på hur dött det skulle bli om dom trådarna försvann?

  18. #9288
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    vi är ju dom första som åker fattar du väl xD
    tycker jag inte, jag är saklig och spammar inte sönder forumet med hamburgare osv. annat är det med t ex ralley som visserligen är permbannad men vars argumentationsteknik består i att replikera "du är en nazist och en idiot"...

  19. #9289
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    vi är ju dom första som åker fattar du väl xD
    Du ja, Pontus nej.

  20. #9290
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    varför inte bara permbanna dem som skitar ner och låta oss andra som sköter oss sköta oss?
    Permbanna dom som inte sköter sig är just vad vi håller på med nu, tackar för att du tycker att det är så man ska hantera folk som inte sköter sig. Angående alla andra så verkar det till stor del vara som uttrycket "tillfället gör tjuven", när någon har börjat något hänger ett gäng andra ofta med. Jag ser hellre att ingen blir bannad för att ingen börjar göra dumheter, än att tio blir bannade för att dom hänger på en som gör det.

  21. #9291
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Permbanna dom som inte sköter sig är just vad vi håller på med nu, tackar för att du tycker att det är så man ska hantera folk som inte sköter sig. Angående alla andra så verkar det till stor del vara som uttrycket "tillfället gör tjuven", när någon har börjat något hänger ett gäng andra ofta med. Jag ser hellre att ingen blir bannad för att ingen börjar göra dumheter, än att tio blir bannade för att dom hänger på en som gör det.
    så bra då, då kan ju vi få ha vår katt-tråd och de som spammar forumet med katter bannas utan pardon. eller?

  22. #9292
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Hur kan de va en fail?
    Oj, trodde vi skrev i "Dagens-win"...
    Nu andas du manuellt!

    Don't drive faster than your guardian angle can fly!

  23. #9293
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Lutnaes^ Visa inlägg
    Oj, trodde vi skrev i "Dagens-win"...
    Haha
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  24. #9294
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    så bra då, då kan ju vi få ha vår katt-tråd och de som spammar forumet med katter bannas utan pardon. eller?
    I nuläget, nej, folk har skött sig för dåligt på sistone för det. Om alla tar sig i kragen framöver och visar att det går hålla en bra nivå kan vi börja fundera på det.

  25. #9295
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Fyfan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14324374.ab Vilken idiot knivhugger ett tioårigt barn i halsen? Hoppas verkligen att flicka överlever!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  26. #9296
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Fyfan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14324374.ab Vilken idiot knivhugger ett tioårigt barn i halsen? Hoppas verkligen att flicka överlever!

    Sjukt
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  27. #9297
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  28. #9298

  29. #9299
    Sorligt vart hockeyn och Fotbollen är påväg.

  30. #9300
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Fyfan http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14324374.ab Vilken idiot knivhugger ett tioårigt barn i halsen? Hoppas verkligen att flicka överlever!
    antingen en psykopatisk nordbo eller normal turk.

    OnT: Perrys tråd, 18 inlägg, 10 av dom är bilder på katter

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in