Ämne: Dagens Fail!

  1. #5851
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Nja asså vi som går natur eller teknik läser kurser som slutar på c, t.ex. i matte och fysik. Innan var det så att alla linjer hade samma nationella och att matte a var löjligt enkelt men så är det inte längre. Matte 1c som vi läser motsvarar matte b i det gamla systemet. Så för att sammafatta så läser olika linjer olika matte, typ samhäll läser 1b medans teknik 1c.

    Förövrigt så går jag också teknik och vi har inte speciellt mycket plugg.
    aha ok, då är jag med och nej, det är inte mycket plugg på gymnasiet

  2. #5852
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Nja asså vi som går natur eller teknik läser kurser som slutar på c, t.ex. i matte och fysik. Innan var det så att alla linjer hade samma nationella och att matte a var löjligt enkelt men så är det inte längre. Matte 1c som vi läser motsvarar matte b i det gamla systemet. Så för att sammafatta så läser olika linjer olika matte, typ samhäll läser 1b medans teknik 1c.

    Förövrigt så går jag också teknik och vi har inte speciellt mycket plugg.
    Fan va gött att vi inte har samma matte som er då! Jag räknade inte ett tal i princip (i 1an) och fick MVG i matte A. Det är egentligen först nu i matte B som man får börja plugga.

    Hade mycket mer plugg i 1an än vad jag har nu. Kanske för att jag inte har några individuella val nu i 2an men även för att jag läser Italienska steg 1 nu istället för Tyska steg 3.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  3. #5853
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    aha ok, då är jag med och nej, det är inte mycket plugg på gymnasiet
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Fan va gött att vi inte har samma matte som er då! Jag räknade inte ett tal i princip (i 1an) och fick MVG i matte A. Det är egentligen först nu i matte B som man får börja plugga.

    Hade mycket mer plugg i 1an än vad jag har nu. Kanske för att jag inte har några individuella val nu i 2an men även för att jag läser Italienska steg 1 nu istället för Tyska steg 3.
    Sen att vi har betygen A-F gör ju inte saken bättre. Lärarna säger själva att det max är en i varje klass som kan få A i matte. :/

  4. #5854
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Sen att vi har betygen A-F gör ju inte saken bättre. Lärarna säger själva att det max är en i varje klass som kan få A i matte. :/
    Vi har det som i grundskolan och det är ju inte fel. Ligger man "nära" VG eller MVG så brukar man få det betyget om man skött sig på lektionerna men antar att ni istället skulle få ett "B" om ni ligger nära ?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  5. #5855
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Vi har det som i grundskolan och det är ju inte fel. Ligger man "nära" VG eller MVG så brukar man få det betyget om man skött sig på lektionerna men antar att ni istället skulle få ett "B" om ni ligger nära ?
    Jo precis, b är ju typ som vg+, mvg- typ.

  6. #5856

  7. #5857
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Lärarna säger själva att det max är en i varje klass som kan få A i matte. :/
    Det där stämmer inte för fem öre. Når du kundskapskraven för betyget A ska du naturligtvis få det betyget.

  8. #5858

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Sellstedt Visa inlägg
    Det där stämmer inte för fem öre. Når du kundskapskraven för betyget A ska du naturligtvis få det betyget.
    ja, men få kommer troligtvis nå målen för A då det är så pass högt satt. vad jag ahr hört så ska B motsvara ett svagt-medel mvg, och ett A ska vara ett klockrent mvg. och som jag vet det så är det inte många som når till de där klockrena mvg'na i dagsläget heller.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #5859
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    ja, men få kommer troligtvis nå målen för A då det är så pass högt satt. vad jag ahr hört så ska B motsvara ett svagt-medel mvg, och ett A ska vara ett klockrent mvg. och som jag vet det så är det inte många som når till de där klockrena mvg'na i dagsläget heller.
    http://emii.blogg.se/images/2008/betyg_21126555.jpg

    där har du hur det är nu typ
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  10. #5860
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    den är tvärtom äldre än dig
    Jahaja, ny för mig Meeeeen å andra sidan är jag väl en liten plutt Ahaha...
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Each day is a lesson. Kul att du lärde dig något gubben!
    Hehehehe :ninja;
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  11. #5861
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    A = Starkt MVG, nästan alla rätt typ
    B = Standard MVG
    C = VG
    D= G+ / VG-
    E = G
    F = IG
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  12. #5862

  13. #5863
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    A = Starkt MVG, nästan alla rätt typ
    B = Standard MVG
    C = VG
    D= G+ / VG-
    E = G
    F = IG
    A= Mer än alla rätt. Tänk MVG+++, i princip omöjligt att uppnå enligt våra lärare...


    ---
    - Sent from my iPad using Tapatalk

  14. #5864
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    A = Starkt MVG, nästan alla rätt typ
    B = Standard MVG
    C = VG
    D= G+ / VG-
    E = G
    F = IG
    Jag hade A- på en historiauppgift...

  15. #5865
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Jag hade A- på en historiauppgift...
    Är du 95a?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  16. #5866
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Är du 95a?
    Nej.

  17. #5867

  18. #5868
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Nej.
    Har du gått om/linje då eller varför har ni det nya betygssystemet?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  19. #5869
    är det bara för mig eller har dom flyttat på hela forumet?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  20. #5870
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Vad går du? Teknik på kagg?

    Förövrigt verkar det nya systemet mycket mer rättvist. Tråkigt om man ligger precis under vg och får g istället, tappar liksom 5p för det, bättre om man får 12.5, som man förtjänar då.
    Yes, teknik kagg. Jo helt klart mer rättvist. Brukade ligga på VG+, och det var ju inte så kul. Däremot de som låg precis på VG, tappar ju poäng. Men fortfarande mer rättvist.

  21. #5871
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    är det bara för mig eller har dom flyttat på hela forumet?
    Yoghurt håller på att pröva lite saker

    Titta i Allt om Moppenet delen

    Dagens fail är helt klart vädret..
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  22. #5872
    Citat Ursprungligen postat av Sellstedt Visa inlägg
    Det där stämmer inte för fem öre. Når du kundskapskraven för betyget A ska du naturligtvis få det betyget.
    Jo, såklart. Dock så menar dem precis som många andra här i tråden har att A nästan är ett omöjligt betyg...

  23. #5873
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Har du gått om/linje då eller varför har ni det nya betygssystemet?
    Japp. Det har jag.

  24. #5874
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Någon/några fittor gick runt på skolan och knippsade folks lås och stal datorer,bilnycklar osv.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  25. #5875

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    min brud är starkare än mig -.-'
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  26. #5876
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    min brud är starkare än mig -.-'
    Fo real?

  27. #5877
    Jävla fan, har omprov i Genetik imorn och jag kan fan inte ett PISS!
    Citat Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
    Livet som snygg är alltid svårt. Så jag brukar säga till folk att jag har en svår uppväxt
    Självgod?


  28. #5878
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Någon/några fittor gick runt på skolan och knippsade folks lås och stal datorer,bilnycklar osv.
    Ofta ingen märkte det?

    Sjukt tråkigt för de som blivit utsatta, finns ju ingen försäkring som täcker det. Hoppas nån får tag på tjuvarna och slår dom riktigt hårt

  29. #5879
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Ofta ingen märkte det?

    Sjukt tråkigt för de som blivit utsatta, finns ju ingen försäkring som täcker det. Hoppas nån får tag på tjuvarna och slår dom riktigt hårt
    Troligtvis är den/de som stjäl elever och vet när ingen är i den aktuella korridoren. Finns "hål" på runt 10 minuter när ingen är i korridoren och de passade väl på då. Jo det är ju inte särskit diskret att gå runt med en bultsax så de lär bli ertappade, hoppas de blir outade och polisanmälda om de blir tagna. Blev som tur är inte av med något, kanske för att jag har ett stort och kraftigt abuslås.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  30. #5880

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in