Hej, har fått en spekulant som är intresserad av att byta sin Derbi 08
mot min hyper slider och undrar om dom felen som var på den är speciellt svåra att fixa.
Bifogar hans mail i spoilern.

 
hur som helst, defekterna på min moppe är lättfixad som sagt.

Moppen gör inte över 5-10km/h pga 98 munstycke till en orginal moppe med effekt rör som strypningen i myningen sitter kvar i.

och sen vet jag inte om det har med packningen att göra. ( nybörjare på skruvning forthewin)

Cylindern är nyrenoverad för kanske 80Mil , plus en ny kylare och kolv (precis innan vintras, och sen dess har jag inte kört så mycket alls)

Defekterna är att moppen läcker lite kylarvätska för det är ett pyttepytte litet hål i kylar box saken som man fyller på glykol med. dock om du

inte använder glykol så läcker det inte , det vill säga om du använder vatten, vilket funkar bra på sommaren.

sen så har jag just precis bytt växel axel på moppen för att den förra gick av. men då är det en packning som har gått sönder på ett litet ställe, vilket gör

att ja måste ändå dra bort ungefär 1,400 från moppen när jag ska sälja den.

Köpte den för 18500 förra sommaren och jag är den andra ägaren av den.

har kvitton på nästan allt som hör till moppen, det vill säga som när jag har lämnat in den för cylindern och kylaren och kolv osv.

hur som helst så hade jag tänkt mig sälja moppen för 14000 på blocket men ska ändå köpa en slider/aerox efter.

och om du är intresserad av att byta så är det bara att säga till. isåfall kan jag göra det när som helst i veckan osv.