Tjabba alla moppe freaks! Idag bytte jag till mig en 05 scooter, CPI oliver city. Och den startar ej, Vilket jag visste när bytet skedde.
Det här är infon jag har fått om den : Nytt batteri och säkring, nytt munstycke, och även Gianelli trimrör. Den har stått orörd hela förra vintern och sommaren. Det fattades även en kick till den men jag satt på en dirtbike kick och kickade lite
med handen och där är kompression och man känner att motorn går runt utan problem. så jag kollade om jag hade ett stift som passade och det hade jag ej. Men plockade av stiftet och jag ska köpa mig ett nytt. gick igenom slangar, kablar osv och allt verkar vara som det ska. Kopplade även in det nya batteriet, Och broms lampan, blinkers och så funkar. Dock ej framlyset, Det fick jag inte tänt genom batteriet. Och tutan har ett svagt ljud. Och el starten verkar inte funka alls, Det kommer inget ljud alls när jag har försökt med el starten. Och jag får blanda soppan/oljan själv då oljetanken var klurig tydligen, Och oljelampan lyser men det antar jag är för att jag får blanda själv?,. Men när jag drog av slangarna från förgasaren så kommer det inget igenom slangarna, De är inte torra eller så där var nån droppe som kom men det var allt. Så är det någon som vet vad det kan bero på? Är där någon dold kran? Jag letade men fann ej någon. Självklart ska jag byta soppan och dränera förgasaren. Dock så vet jag inte hur för det kommer ju inget ut genom slangarna! Här är några bilder jag tog nu på kvällen om det hjälper! Ursäkta min okunnighet, Detta är min första 2 taktare någonsin. Har endast meckat med 4takt. Så all hjälp uppskattas rejält! Det var en Orion AGB37 125 4t jag bytte den mot om nu det är intressant hehe! Även min första moppe nånsin så jag är som en fisk på torra land när det gäller detta! Jag kollade även glassäkringen och den var hel, Och gick igenom de flesta kablar och de satt ordentligt. Så jag är extremt tacksam för all hjälp jag kan få! Ursäkta om jag postade detta i fel ställe!
Ursäkta för de dåliga bilderna, Det kommer bättre imorgon!

Mvh Dan.Namn:  DSCI0267.jpg
Visningar: 2441
Storlek:  117,1 KBNamn:  DSCI0257.jpg
Visningar: 3051
Storlek:  119,2 KBNamn:  DSCI0258.jpg
Visningar: 2590
Storlek:  116,6 KBNamn:  DSCI0259.jpg
Visningar: 2302
Storlek:  120,9 KBNamn:  DSCI0260.jpg
Visningar: 2375
Storlek:  102,9 KBNamn:  DSCI0261.jpg
Visningar: 2158
Storlek:  112,3 KBNamn:  DSCI0262.jpg
Visningar: 2361
Storlek:  118,7 KBNamn:  DSCI0263.jpg
Visningar: 2179
Storlek:  120,1 KBNamn:  DSCI0264.jpg
Visningar: 2267
Storlek:  115,6 KBNamn:  DSCI0265.jpg
Visningar: 2254
Storlek:  113,1 KBNamn:  DSCI0266.jpg
Visningar: 2286
Storlek:  120,0 KB