tjena alla små moppepojkar !

har en beta rr 50 som är dragen plugg o lite smått o gott, har alltid gått som en klocka, men innan vinterförvaringen så gav kolvringarna upp, så det var dax för ett kolvbyte och det gjorde jag, inget mer med de under inkörningen så ligger ja o en polare o jag ligger o små gasar sakta lite snabbare aa lite sådär, helt plötsligt så möar den ihop helt totalt o dör, sedan dess har den inte varit igång mer än 30 sek...

jag har plockat ner allt som finns på mopeden hehe, men jag har inte hittat ngt fel, kollade kolven på nytt ifall det hade hänt något där men icke, allt såg bra ut, satte på allting och hoppsan, den startade blev väldigt förvånad (glad) så lät den gå på tomgång i ca 30 sek, och så dog den, kickade 1 gång till gick igång ca 10 sek, sen dör den... och där är vi nu den vägrar att starta.


så jag pratade med flera, och dom sa bara att det var förgasaren att flotörren hänger sig eller ngt, för när jag delade på kröken så "pissade" de ur bensin när jag kickade, så då tog jag o beställde en ny förgasare, det är bättre rinner inte , och den små startar lite.

så min fråga till er : vad kan vara felet på denna going ?

Ha de gött !