Sidan 22 av 57 Första ... 12202122232432 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #631
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    om det inte finns att få tag på är det väl bara att be om pengarna tillbaka och kolla på andra ställen eller köpa ett annat
    okej tack så mycket.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  2. #632
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    okej tack så mycket.
    Men det roliga då blir att du måste ju ta ett ur samma familj om du ska köra SLI eller crossfire.
    t.ex du kan ju inte ha ett GTX240 och ett GTS260

  3. #633
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Är Asus 23,6" LED en bra skärm? funderar på att köpa^^
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  4. #634
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Är Asus 23,6" LED en bra skärm? funderar på att köpa^^
    vilken? om det är en tn-skärm så är den inte bra-bra, dock duger den att titta på om man inte är kräsen

  5. #635
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    vilken? om det är en tn-skärm så är den inte bra-bra, dock duger den att titta på om man inte är kräsen
    http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=5650390 den
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  6. #636
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    okej, som sagt, den är inte bra-bra men den duger om man inte är kräsen

  7. #637
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    okej, som sagt, den är inte bra-bra men den duger om man inte är kräsen
    Är inte insatt så undrar vad det är som är sämre med den än några andra? Vad är det som påverkar och hur syns det?

    Kan som sagt inget om det (:
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  8. #638
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Är inte insatt så undrar vad det är som är sämre med den än några andra? Vad är det som påverkar och hur syns det?

    Kan som sagt inget om det (:
    tn är den billiga tekniken som i princip alla billiga (<2500 kr) skärmar använder. den har en del brister som dåliga betraktningsvinklar, dålig färgåtergivning, i vissa fall backlight bleeding osv.
    vill man ha en bra skärm ska man köpa en ips eller liknande, ex: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=580584 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=470617 osv.

  9. #639
    Cooolles avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    50
    Sitter här och gör lite slowade filmer i After Effects oså. Tänkte ifall ni ville ge mig lite feedback, eftersom jag tänkte starta en ny kanal med lite edits på CoD, skidfilmer osv osv
    Är inte helt 100 på om detta är rätt ämne men aja, enjoy.

    http://www.youtube.com/watch?v=jTxDRBl5o3U
    http://www.youtube.com/watch?v=8U70wmMLr0w

  10. #640
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Citat Ursprungligen postat av Cooolle Visa inlägg
    Sitter här och gör lite slowade filmer i After Effects oså. Tänkte ifall ni ville ge mig lite feedback, eftersom jag tänkte starta en ny kanal med lite edits på CoD, skidfilmer osv osv
    Är inte helt 100 på om detta är rätt ämne men aja, enjoy.

    http://www.youtube.com/watch?v=jTxDRBl5o3U
    http://www.youtube.com/watch?v=8U70wmMLr0w
    Riktigt najs kvalle !,
    Testat att filma lite på cod4, så här blev kvallen...
    Tyckte den blev hyfsad då jag har en dator med en Athlon x2 4450e och gt210...
    Kolla i 720p !!!

  11. #641
    Cooolles avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Högsäter
    Inlägg
    50
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Riktigt najs kvalle !,
    Testat att filma lite på cod4, så här blev kvallen...
    Tyckte den blev hyfsad då jag har en dator med en Athlon x2 4450e och gt210...
    Kolla i 720p !!!
    Tack, Ja kvaliteten är nice. Men jag vill ha klipp på typ polare som jibbar med skidor oså, men ingen har någon kamera som filmar i 60fps..

  12. #642
    Har kopplat in min gamla skärm så jag har 2st nu, och den gamla står på baslådan över den nya, så jag undrar om man kan göra så att man kan dra muspekaren uppåt istället för åt höger för att komma till den andra skärmen, går det?

  13. #643

  14. #644
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Högerklick->Skärmupplösning, sen är de bara att dra skärmarna som du vill på bilden som kommer fram!
    Tack somfan, nu vart det riktigt skönt!

  15. #645
    varför är texten så in i helvette suddig på firefox 4? har inge alls problem med Chrome eller vanliga Explorer det är bara i firefox det är så för mig

  16. #646
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    varför är texten så in i helvette suddig på firefox 4? har inge alls problem med Chrome eller vanliga Explorer det är bara i firefox det är så för mig
    det är nog fel på skrivaren.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  17. #647
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Rozu Visa inlägg
    råkade stöta på en guide om detta, och tänkte på dig shöwtek, klistrar in det direkt för att du har hjälpt mig med så mycket annat

    Jag vill ändra enhetsbokstav på en partition eller CD-/DVD-enhet.

    Enklaste svaret; starta diskmgmt.msc så kommer du direkt till diskhantering (disc managment) ELLER den "traditionella vägen":
    Du kan starta datorhantering (computer managment) genom att högerklicka på "Den här datorn" (My Computer) på skrivbordet, välj alternativet "Hantera" (Manage) (kan även startas genom compmgmt.msc). Gå sedan ner till Lagring/Diskhantering (Storage/Disc managment).

    Nu högerklickar du på den enhetsbokstav du vill ändra, väljer "Ändra enhetsbokstav och sökväg" (Change driveletter and path). Tryck på knappen Redigera (change) och ändra nu till en ledig bokstav.
    Man kan även montera partitioner i tomma mappar, du får du en diskikon istället för mappikonen och kan komma åt partitionen på det viset (Detta kräver NTFS som filsystem).

    Du kan INTE ändra sökväg på partitionen som windows ligger på (inte i disk managment, går att göra på annat sätt men skapar bara enorma problem) och har du program installerade på en partition som du vill ändra så kan en del program sluta fungera och behöva ominstalleras, det beror helt på programmen. (partition magic har verktyg som kan hjälpa mot detta)
    Du kan även formatera partitioner här i diskhantering och skapa nya, men har partitionen redan enhetsbokstav är det enklast att i den här datorn eller utforskaren högerklicka på enhet och välj formatera (men fungerar inte att göra på windowspartitionen).
    /Aqualize

    EDIT: Partition är hårddisk, dvd är nästan en typ av hårddisk, så detta borde funka till externa hårddiskar också
    fixade nu, tusen tack till dig!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #648
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Okej,lite hjälp nurå,vet inte vilken skärm jag ska köpa skiljer 100kr bara
    Antingen den här http://www.pricerunner.se/pi/2-25533...uktinformation
    Eller denna: http://www.pricerunner.se/pi/2-12592...uktinformation
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  19. #649
    varför ska du köpa en tv?

  20. #650
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    varför ska du köpa en tv?
    Bra att ha och vill ha en till skärm till datan,funkar inte de?
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  21. #651
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Bra att ha och vill ha en till skärm till datan,funkar inte de?
    I mina ögon verkade 26''arn värdelös. kör på asus isf
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  22. #652
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Bra att ha och vill ha en till skärm till datan,funkar inte de?
    funkar gör det väl men knappast optimalt. den första du länkar har en upplösning om 1366x768 px. det är ungefär som en normal 13-15" laptop. jävligt lite mao.
    den andra har iaf full hd-upplösning dvs 1920x1080 px så den funkar bättre. skulle emellertid ändå rekommendera att du köper en vanlig datorskärm eftersom man kan titta på tv på internet om man vill se något särskilt.

  23. #653
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    funkar gör det väl men knappast optimalt. den första du länkar har en upplösning om 1366x768 px. det är ungefär som en normal 13-15" laptop. jävligt lite mao.
    den andra har iaf full hd-upplösning dvs 1920x1080 px så den funkar bättre. skulle emellertid ändå rekommendera att du köper en vanlig datorskärm eftersom man kan titta på tv på internet om man vill se något särskilt.
    Tack för bra svar
    Har presentkort på siba så om du vill kanske du kan länka en bra som finns där?
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  24. #654
    Citat Ursprungligen postat av Jonthä Visa inlägg
    Tack för bra svar
    Har presentkort på siba så om du vill kanske du kan länka en bra som finns där?
    köp en som du tycker är snygg och inte från något kina-märke. bra märken är typ: benq, samsung, philips osv. en full hd 24" får du för under 2000 kr.

  25. #655

  26. #656
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp en som du tycker är snygg och inte från något kina-märke. bra märken är typ: benq, samsung, philips osv. en full hd 24" får du för under 2000 kr.
    Ok,får se vad det blir sen då
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  27. #657
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    har själv en sån, den duger bra men ska nog skaffa en ips-skärm i framtiden

  28. #658

    Unhappy Spelproblem - Dator

    Hej!

    Jag har en Acer Aspire One. 1.7 ghz processor, 1 gigram och massa annat skit
    Och jag undrar vad är fel på den. Den klarar inte av nästan några spel -.-'
    Jag börjar bli ganska så less =/
    Jag prova ladda ner cs 1.6. Det lega på 30Fps.. alltså inte så bra. Det hacka och massa skit. Counter strike 1.6 kräver väll inte mer än typ 500mhz eller nå sånt?
    Och massa flash spel som jag har spelat på internet har också hackat.
    Vad är fel!? Snälla Hjälp mig!!
    Måste jag uppgradera nå eller nå sånt?

  29. #659
    drivrutiner?

  30. #660
    Nja? Kan det verkligen vara drivrutinerna? För datorn är ju ändå inte så gammal?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in