1. #5491
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Gillar inte e36 så mycket men den här var väldigt snygg, kan den vara något att satsa på?
    http://www.blocket.se/halland/BMW_E3....htm?ca=20&w=2
    Senast redigerat av Tobbe94 den 2011-04-30 klockan 21:04.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #5492
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Gillar inte e36 så mycket men den här var väldigt snygg, kan den vara något att satsa på?
    Tror du glömde länken?

  3. #5493
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Tror du glömde länken?
    http://www.blocket.se/halland/BMW_E3....htm?ca=20&w=2
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  4. #5494

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Min kusin har ingen vidare koll på bilar, men nu är det dags för han att köpa en egen bil. Hans krav är att det ska vara en cab och den ska vara relativt fräsch och han vill ha plåttak.

    Dessa två har han kikat på:

    http://www.blocket.se/lund/Opel_Tigr....htm?ca=12&w=3

    http://www.blocket.se/stockholm/Merc....htm?ca=12&w=3

    Mina åsikter är väl att båda två har lite tjej/frisörbilsvarning över sig, speciellt opeln. Men det spelar ingen större roll för han.

    Jag föredrar SLK:n vad tycker ni är det bästa köpet? Andra förslag? runt 100k, max 120
    Tycker att din kusin ska köpa den här: http://www.blocket.se/stockholm/Merc....htm?ca=18&w=3

  5. #5495
    Hej, behöver hjälp av er kunniga!

    Bakgrund till bilen: Det är en Volvo 945a, en 97a automat som gått ca 28 000 mil tror jag. I princip fullservad, inga problem med den alls under många års ägande, rullar och går i ur och skur, en kanonbil helt enkelt. Inga motormodifikationer.

    Händelsen: Körde, allt som vanligt, till frisören. Klippte mig och skulle åka därifrån. Startar bilen, märker då att den går väldigt ojämnt och konstigt? Bäst att skynda iväg då tänker jag, börjar köra därifrån och märker ganska direkt att bilen inte reagerar på gasen, utan istället bara rullar längst vägen. Ställer bilen i lämplig ficka, och sen dess startar inte bilen mer. Startmotorn går ju osv, men den startar ej.

    Hittills gjort: Kollat säkringarna till bränslepumparna, och dem var hela. Gaswiren verkar vara hel eftersom när man gasar och tittar på den där den går in i motorn så att säga så rör allt på sig som det skall.


    Någon som upplevt något liknande, eller har några idéer? För mig verkar det extra konstigt att felet uppstod efter att man parkerar bilen, den går bra dit och är kass när man skall köra iväg sen?

    Hoppas på tur nu! Mvh Niklas!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  6. #5496
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Några som tjatade på mig om några bra bilder på min. Tog mig äntligen lite tid och gick ut och tog några lite fort. Here you go!

    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...114#post205114
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  7. #5497

  8. #5498
    Var ute med en 744 jag hade, hade tankat 100 och åkt ca 13km, sen börjar bilen rycka och det går inte att gasa. Felet på min bil är idag okänt då jag sålde den men den startade när dom hällde i mer bensin i den trots att jag hade ca 7 liter där i, kolla slangarna till armaturen så ingen har hoppat dän, kolla även relät till pumparna

  9. #5499
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    hyunduai coupe bra/dålig bil?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  10. #5500
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    hyunduai coupe bra/dålig bil?
    Vilken årsmodell pratar vi om?

    RD (96-99)


    RD2 (99-01)


    GK (02-08)

  11. #5501
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    RD Dvs den första Hast.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  12. #5502
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    RD Dvs den första Hast.
    Vad jag kunde hitta:

    Vanliga fel på dessa Hyundai Coupé.

    * Hjullager fram + bak oljud
    * Kärvande bromsar (resulterar ibland att skivorna rostar bak)
    * Krängningshämmar länkar fram + bak glapp (klapprar i frm och bakvagn vid broskarvar eller liknande)

    Kolla att bilen är servad och att kamremmen är utbytt (kamremsbyte varje 6000mil/vart 4:e år).

    * Främre "flexrör" (avgasrör) läckage i flexbiten = byte krävs

    Annars är dessa bilar mycket problemfria.

  13. #5503
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Köpte mig en förstabil för någon vecka sedan, en Saab 900!



    2000kr, riktigt fin, knappt någon rost, nya bromsar och fina däck. Gick riktigt bra fast toppackningen var kass så ska byta den.
    2l motor utan turbo, 8v, 110hk.

    Någon som har något bra och enkelt trimtips? Tänker plana toppen 1.5mm, sätta på sportluftfilter och kanske ta bort katalysatorn.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  14. #5504
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Vad jag kunde hitta:
    Okej, den låter ju ganska bra, kan köpa en som gått 18 k mil med deffekt abs-givare och utan stereo för 11 k.

    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Köpte mig en förstabil för någon vecka sedan, en Saab 900!




    2000kr, riktigt fin, knappt någon rost, nya bromsar och fina däck. Gick riktigt bra fast toppackningen var kass så ska byta den.
    2l motor utan turbo, 8v, 110hk.

    Någon som har något bra och enkelt trimtips? Tänker plana toppen 1.5mm, sätta på sportluftfilter och kanske ta bort katalysatorn.
    Min farfar köpte en sån ny i mitten/slutet av 80-talet Vilken årsmodel är det på din?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #5505
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Nu så...

    Bara lite bränsleledningar kvar att dra


  16. #5506
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej, den låter ju ganska bra, kan köpa en som gått 18 k mil med deffekt abs-givare och utan stereo för 11 k.



    Min farfar köpte en sån ny i mitten/slutet av 80-talet Vilken årsmodel är det på din?
    1988
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  17. #5507
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej, den låter ju ganska bra, kan köpa en som gått 18 k mil med deffekt abs-givare och utan stereo för 11 k.
    Du borde kolla upp kostnaderna på dom sakerna ifall du känner dig intresserad.
    Men själv skulle jag aldrig köpa en gammal Koreanare.


    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Köpte mig en förstabil för någon vecka sedan, en Saab 900!



    2000kr, riktigt fin, knappt någon rost, nya bromsar och fina däck. Gick riktigt bra fast toppackningen var kass så ska byta den.
    2l motor utan turbo, 8v, 110hk.

    Någon som har något bra och enkelt trimtips? Tänker plana toppen 1.5mm, sätta på sportluftfilter och kanske ta bort katalysatorn.
    Ett turbo grenrör borde få fart på skiten och ett 16v kit

  18. #5508
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg



    Ett turbo grenrör borde få fart på skiten och ett 16v kit
    Jodå, men det är en del jobb med att få på 16v toppen!
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  19. #5509
    Någon vill byta min risiga super 9 mot:

    en fin Audi 80 1.8s -88
    Avställd
    Låter i drivknuten
    Ny vattenpump
    Går och startar bra
    19000mil

    Vad tycker ni?

  20. #5510
    låter väl ganska värt för dig?

  21. #5511
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    RD Dvs den första Hast.
    Skärp dej förfan.. Satsa på något vettigt, typ 330i E46 som du hade tänkt från början.

    Drog på mina AC-Schnitzer 17" x 8.5" (225 bak och 245 fram) på 540in
    Dålig bild... men iaf

  22. #5512
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    låter väl ganska värt för dig?
    Tycker jag med

  23. #5513
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    [QUOTE=Hast;205623]Du borde kolla upp kostnaderna på dom sakerna ifall du känner dig intresserad.
    Men själv skulle jag aldrig köpa en gammal Koreanare.QUOTE]
    Kollade på bilen och insåg att den inte var värd 5 k rostig och en massa jävla fusklagningar

    [QUOTE=alleexs;205677]Skärp dej förfan.. Satsa på något vettigt, typ 330i E46 som du hade tänkt från början. [QUOTE]

    Blir nog så dock en 328 då den blir billigare i försäkring. Farsan vill dock att jag köper en volvo då han har fått för sig att service kostnaderna för en Bmw är skyhöga. Stämmer det?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #5514
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    En Volvo är ju ett säkert kort, man blir aldrig överraskad utav en Volvo och kostnaderna är låga. Men det är ju också Volvo.

  25. #5515

  26. #5516
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En Volvo är ju ett säkert kort, man blir aldrig överraskad utav en Volvo och kostnaderna är låga. Men det är ju också Volvo.
    det där är ju löjligt. jag har blivit förvånad flera gånger när jag hade min 940 och det va bara under några månader. klart den går sönder precis som vilken bil som helst.

    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Det mesta med bmw är dyrt. Men både du och alla andra här på forumet vet att du inte komma köpa någon bil detta året? Känns ganska orellevant att du kommer med olika bilar varje vecka.
    enligt min erfarenhet så är BMW delar inte dyrt alls. vissa delar är dyrare, men har hittat en hel del delar som är billigare än Volvos delar med. att BMW är svindyrt att äga är en gammal skröna soms tämde på typ 90 talet.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  27. #5517
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    det där är ju löjligt. jag har blivit förvånad flera gånger när jag hade min 940 och det va bara under några månader. klart den går sönder precis som vilken bil som helst.
    Vad gjorde du mot den för att en Volvo motor ska gå sönder?
    Och vad jag menar med att man inte blir överraskad är att den är könslös, alla Volvos saknar kön.

  28. #5518
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    Vad gjorde du mot den för att en Volvo motor ska gå sönder?
    Och vad jag menar med att man inte blir överraskad är att den är könslös, alla Volvos saknar kön.
    jag köpte den billigt för att fixa iordning den. så jag körde den knappt. att bromsar och så va dåligt det visste jag. men det blev så mycket annat fel runt om. jag anser inte att den gick sönder mindre än vad min bmw gjort. så att det var en bil gud sände till folket som man aldrig mer behövde laga är ju en stor myt.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  29. #5519

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    det där är ju löjligt. jag har blivit förvånad flera gånger när jag hade min 940 och det va bara under några månader. klart den går sönder precis som vilken bil som helst.


    enligt min erfarenhet så är BMW delar inte dyrt alls. vissa delar är dyrare, men har hittat en hel del delar som är billigare än Volvos delar med. att BMW är svindyrt att äga är en gammal skröna soms tämde på typ 90 talet.
    Att säga att BMW inte är dyra alls att äga är ju också att ta i. Dyr försäkring och dyra reservdelar gör ju sin del av kakan. Är ingen Micra direkt.

  30. #5520
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Att säga att BMW inte är dyra alls att äga är ju också att ta i. Dyr försäkring och dyra reservdelar gör ju sin del av kakan. Är ingen Micra direkt.
    det beror ju på vilken man köper. dom flesta här köper ju dom lite mer högprestanda bilarna 325 328 osv så de e klart dom går upp i försäkring. köper man en 318 (som har typ samma effekt som en 940) så har du ju en helt annan försäkring. och reservdelar svindyra? vissa delar (en del) är dyrare men det skiljer ju sig inte enormt mot en annan bil. speciellt inte på dom äldre som dom flesta i våran ålder köper.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in