1. #5281

  2. #5282
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Vill gärna åka den så sett, men det är 55k om året i bensin bara till och från jobbet. Sen snittar Jag lätt 5-7mil om dagen privat vilket blir 25k till. Dvs bensin+försäkring+skatt+slitage blir typ 90k om året. För något som känns omodernt visst får Jag milersättning av jobbet så kanske egentlig kostnad är 50k men..
    har tänkt köpa småbil flera gånger men ändå slutat med stor motor.. dvs, kommer Jag över en m-paket välutrustad e61 530/530D köper Jag mest troligen det men skadar aldrig att kika har ju alltid 535an också
    Kan själv rekommendera E61'an starkt, riktigt nice bil faktiskt. Köp isåfall gärna en med fullutrustning som tex komfortstolar, läder, panorama, navi.prof, aktiv styrning, utökad klima osv. Svindyrt som nytt men kostar inte så mycket extra på beg bilen.

    Skillnaden då är att du får betala massor i värdefall, vilket knappt finns på din 540 då den har "gått ned sitt" en bil för 200k tappar ju lätt 100k på 3 år, troligen mer då du kör mycket. I slutändan så kör du nog billigare med 540in ändå.

  3. #5283

  4. #5284
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Nu när ni ändån är inne på småbilar, hur är Polo och åka längre sträckor med?
    Om det är polo 6n (94-00) du snackar om så är det absolut inga problem. Har åkt/kört Malmö-stockholm 3 gånger i en med color concept, dvs recaro sportstolar och dom är helt otroligt sköna! Har även kört Malmö-Rudskogen (Norge, strax utanför Oslo) i min egen, med vanliga stolarna och det var inte heller några problem alls. Det är förvånansvärt komfortabla bilar! Notera att alla turer Malmö-Stockholm varit i en sänkt, så stötig i all ära, men ändå inga problem!

  5. #5285
    Kärlek <3



    Nu kommer någon kommentera något dumt eller komma med någon förklaring varför det var si och så , But i don't care

  6. #5286
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Om det är polo 6n (94-00) du snackar om så är det absolut inga problem. Har åkt/kört Malmö-stockholm 3 gånger i en med color concept, dvs recaro sportstolar och dom är helt otroligt sköna! Har även kört Malmö-Rudskogen (Norge, strax utanför Oslo) i min egen, med vanliga stolarna och det var inte heller några problem alls. Det är förvånansvärt komfortabla bilar! Notera att alla turer Malmö-Stockholm varit i en sänkt, så stötig i all ära, men ändå inga problem!
    må nog va men jag tror nog endå att man åker bekvämare i en större bil.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  7. #5287
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    må nog va men jag tror nog endå att man åker bekvämare i en större bil.
    Stop stating the obvious. Ska du åka bekvämt är det väl rätt självklart att du inte bör titta på en småbil?


    Men finns fortfarande bättre och sämre småbilar, så antagligen var det det som Björviken svarade på, och även det frågan handlade om.

  8. #5288

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Kode, kungälv
    Inlägg
    264
    Med tanke på vart bensinpriset är påväg är det väl lätt värt att spara och investera i en Diesel =)! Det ska jag i alla fall. Blir "ny" Audi A4/6/8 (som vanligt...) Orkar inte lägga upp bilder, så jag gör så här: http://www.garaget.org/mkII

  9. #5289
    Ingen som har något vettigt att säga till mig om varför jag inte kan spela upp låtar från mitt usb minne i Audin våran?

  10. #5290

  11. #5291
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Har du testat med något annat usb minne? För min polare var det samma sak i hans s40, var någon fil på själv usb minnet man skulle ändra, ifall den inte stämde överrens. Kommer inte riktigt ihåg, hur det var eller hur man ändrade.. men testa med något annat usb minne om du inte redan gjort det.
    Har testat mellan två usbminnen, same fucking fel. Blir lagomt less, ska man behöva bränna skivor för att spela upp musik i en modern bil..haha.

  12. #5292

  13. #5293
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Bilen ska vara en brukis som ändå inte är döden att köra polo köper Jag inte, inget som tilltalar mig

    Bmwn hade Jag glömt! Helt klart intressant om Jag hittar en med lite utrustning, m-paket blir nog svårt dock :/
    Minin kanske är en "dum" bil, men fan så rolig
    Nya Polo GTi då? 1.8t motor i den
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  14. #5294
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    nej fyfan vad drygt det är med skivor, finns ju fan inget värre.. men vad står det på skärmen när du trycker i minnet?

    Edit: du har inget sånt aux uttag då? så du kan koppla in mobilen? Iofs vet jag inte om det finns, antar att de sitter blaupunkt stereo i den ifall ni lirar org.
    Inget, det är bara mutat.

    Jo har aux men då ska jag köpa en sladdjävel, får väl prova det, kan ju inte kosta många kronor? Blaupunkt vet jag inte, är en 05a haha.

  15. #5295

  16. #5296
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Ingen som har något vettigt att säga till mig om varför jag inte kan spela upp låtar från mitt usb minne i Audin våran?
    Kanske har med filsystmet att göra? Usb minnet borde ha fat32 eller vas det nu heter. Blir sånt problem när man använder usb minnen mellan Windows och Mac bara för Mac tillåter bara fat32 medans Windows kan köra fat16 har jag för mig..

  17. #5297

  18. #5298
    Ska prova köra aux..då kan jag testa via telefonen. Vi har ett usb uttag, en ipod ingång och en aux ingång..höger vänster ni vet. Minneskort går inte.
    Har provat att formatera till NTFS men det fungerade inte alls, fat16 gick det inte ens att formatera till, men problemet är ju att det fungerat förut och inte nu. Har inte ändrat någonting.

    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Aha okey, ne jag är inte heller säkert, vet bara att dom satte in blaupunkt runt 2000, men lär väl inte ha ändrats.
    Inte en aning, står inte Blaupunkt någonstans iaf.

  19. #5299
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Kan vara att USB-minnet är för stort?

    På min billiga stereo med USB och SD så funkar inte USB-minnen på över 4 GB och SD-kort över ca 10 GB.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  20. #5300
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    må nog va men jag tror nog endå att man åker bekvämare i en större bil.
    Nu svarade Jesper halvdant på ditt uttalande. Men jag vill bara tillägga att det var inte vad han frågade om. Han frågade om hur en Polo var att åka, och jag svarade.

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Stop stating the obvious. Ska du åka bekvämt är det väl rätt självklart att du inte bör titta på en småbil?


    Men finns fortfarande bättre och sämre småbilar, så antagligen var det det som Björviken svarade på, och även det frågan handlade om.


    Citat Ursprungligen postat av MkII Visa inlägg
    Med tanke på vart bensinpriset är påväg är det väl lätt värt att spara och investera i en Diesel =)! Det ska jag i alla fall. Blir "ny" Audi A4/6/8 (som vanligt...) Orkar inte lägga upp bilder, så jag gör så här: http://www.garaget.org/mkII
    Jo, för Dieselpriset är ju inte högre än bensinen

  21. #5301
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Nu svarade Jesper halvdant på ditt uttalande. Men jag vill bara tillägga att det var inte vad han frågade om. Han frågade om hur en Polo var att åka, och jag svarade.
    jo de e sant^^
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  22. #5302
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Jo, för Dieselpriset är ju inte högre än bensinen
    Knappast för att få billigare bränsle man köper en diesel, då skulle man ju istället satsa på etanol.. En motsvarande dieselbil drar ju ca 30% mindre än en bensinare.

  23. #5303
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Knappast för att få billigare bränsle man köper en diesel, då skulle man ju istället satsa på etanol.. En motsvarande dieselbil drar ju ca 30% mindre än en bensinare.
    Sen kollar ju inte många vad diesel skatten ligger på 7000 kr e rätt så avskräckande

  24. #5304
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Knappast för att få billigare bränsle man köper en diesel, då skulle man ju istället satsa på etanol.. En motsvarande dieselbil drar ju ca 30% mindre än en bensinare.
    etanolbil e sjukt värt att äga idag ja! med tanke på dagens priser
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  25. #5305
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Älskar Turtle Black Shine S60n ser så mycket fräschare ut nu!

  26. #5306

  27. #5307
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Här är bild på rimsen, detta är den som är värst skadad, sen den till höger har sina repor med.
    Black chrome? Det är underbart.
    Nej stod faktiskt Black Shine på flaskan Ja det är det verkligen, ska få sig en rejäl genomgång sen i helgen

  28. #5308

  29. #5309
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    aah det är möjligt, men plasten blir som ny efter några gånger. Dock tråkigt att man får göra det ganska ofta om man har sleten plast.
    Yes, jo märkte det bara lite snabbt efter igår, gjorde världens skillnad Jo men som tur är är den inte riktigt sliten, behöver bara fräschas upp lite

    Edit: Vet inte om jag visade upp min framtidsplan här men, skulle bara på en R-front där med så.

    Senast redigerat av Hast den 2011-04-13 klockan 20:54.

  30. #5310
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Dubbelpost men det får det vara värt.

    Fy fan va ful asså..
    Bentley Testsu GTR w/ 22" Parlaro

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in