Sidan 2 av 9 Första 1234 ... Sista
  1. #31
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Går flygteknik, men vill bli stridspilot alternativt flygtekniker inom försvaret.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  2. #32
    Går samhäll/media. Vill bli sportjournalist.

  3. #33
    Jag ska gå ekonomi>juridik på gymnasiet och sedan plugga vidare till jurist och i slutändan bli advokat! (Går i 9:an)

    Men om jag skulle ändra mig så ska jag bli egen företagare, vilket är bra då jag ska gå ekonomi!

  4. #34
    Jaegarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2011
    Ort
    Sala
    Inlägg
    689
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Går flykteknik och vill bli flygtekniker...
    Åhfan, det har jag funderat på också! Vilken skola går du på?
    Och det som alla säger, är det så mycket plugg och sånt? Eller är det bara bullshit?
    Killar med smak kör Volvo med flak!

  5. #35

    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    linköping
    Inlägg
    1 239
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Går flygteknik, men vill bli stridspilot alternativt flygtekniker inom försvaret.
    Precis det jag med vill, måste man gå flygtekniska för det ? ( pilot altså)
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

  6. #36
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Okej, kommer du att köra dumper och Rotneblondiner(stavning) senare?

    Låter inte helt fel! Vill du bli mäklare/bilförsäljare pga lönen eller för att du gillar yrkena?



    Går du transport eller bilmeck?
    Säljare för att syrran är det. Känner att jag inte riktigt platsar i verkstaden. Mäklare vet jag inte varför, har alltid velat bli det. Gillar träffa folk och se representabel ut!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  7. #37
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Säljare för att syrran är det. Känner att jag inte riktigt platsar i verkstaden. Mäklare vet jag inte varför, har alltid velat bli det. Gillar träffa folk och se representabel ut!

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Okej, stämmer det att mäklaryrket(fastighet) är helt provisionsgrundande dvs du tjänar inget om du inte säljer?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  8. #38
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Mina val nu som jag ska göra i februari blir Fordon , Industri och VVS .
    Kommer jag in på fordon så blir det antingen lärling här i stan eller gå transport i kr-hamn och bli lastbilschaffis då det finns bra med jobb där.

    Kommer jag in på industri skola tänkte jag mig skola i Kr-hamn och utbilda mig till svetsare .

    VVs - rörkrökare (rörmockare) , endel svets inom det också m.m
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  9. #39
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Citat Ursprungligen postat av Jaegarn Visa inlägg
    Åhfan, det har jag funderat på också! Vilken skola går du på?
    Och det som alla säger, är det så mycket plugg och sånt? Eller är det bara bullshit?
    Jag tycker inte alls det är mycket plugg på flygteknik, jämför jag med typ NV så tycker jag det är sjukt chill.

    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Precis det jag med vill, måste man gå flygtekniska för det ? ( pilot altså)
    Nejdå på flygteknik blir man flygtekniker (mekaniker) men man kan ju läsa vidare till pilot endå
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  10. #40
    Efter att varit på studiebesök på en fordons utbildning idag så var de fan asroligt att köra grävmaskin får se om man väljer den inriktningen istället för gruvarbetare...

  11. #41
    Lastbilschaufför? Måste väl ändå finnas NÅGOT jobb du gillar som är roligare.

  12. #42
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Lastbilschaufför? Måste väl ändå finnas NÅGOT jobb du gillar som är roligare.
    Klart det finns jobb som är roligare , men man kan vidare utbilda sig när man har tröttnat och jag tänker INTE vara arbetslös allt förlänge efter skolan
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  13. #43
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Blir nog att jag går EL och sedan inriktar mig mot Automation.
    Har velat fram och tillbaka mellan EL och bland annat Fordon(transport, mest för att man får jobb direkt samt att det är ju inte allt för dålig lön), men som sagt, just nu så kollar jag mest på EL - Automation.


  14. #44

  15. #45
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Håller på att utbilda mig till civilingengör just nu så det blr väl troligtvis något i den stilen men skulle vilja starta eget också!

  16. #46
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Professionell stuntare / Fotograf är mina drömyrken!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  17. #47
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Går bygg just nu, så det lutar mest åt plattsättare precis som far min. Dock är den allra största drömmen att vara front man i ett metalcore band.

  18. #48

  19. #49

  20. #50
    Civilingenjör har jag alltid tyckt vara lockande! Polis verkar också helt klart intressant, men drömyrket är väll att jobba på KTM
    Nu andas du manuellt!

    Don't drive faster than your guardian angle can fly!

  21. #51

  22. #52
    Lantbrukare går ettan nu! Trivs riktigt bra, antagligen mekaniker inom lantbruksmaskiner eller kreg/spanmålsbonde.
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Förstår inte alls varför folk gnäller på boatians osv..dom håller ju bra mycket bättre än derbi iaf
    Köper/Byter/Säljer

  23. #53

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    VVS:are går i ettan och trivs sjukt bra!

    Bestämmde mig för att ta den linjen för att jag gillar praktiska saker + bra med pengar + att jobb aldrig tar slut + inget slitsamt jobb
    Får se hur du tycker det är när ni är 2 man och ska ner med en värmepump på 400kg i en källartrapp.

    Beror ju helt på vad man jobbar med inom vvs ...
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  24. #54

  25. #55
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Mina val nu som jag ska göra i februari blir Fordon , Industri och VVS .
    Kommer jag in på fordon så blir det antingen lärling här i stan eller gå transport i kr-hamn och bli lastbilschaffis då det finns bra med jobb där.

    Kommer jag in på industri skola tänkte jag mig skola i Kr-hamn och utbilda mig till svetsare .

    VVs - rörkrökare (rörmockare) , endel svets inom det också m.m
    jag kan säga dig att inom rörmokeri så svetsar du gas, gas är förbannat tråkigt!
    Jag går industri och har både svetsat gas, metallbåge(pinne) och mig/mag. mig/mag och metallbåge är roligt men gas är ju bara en pest..
    Själv har jag valt inriktning- cnc, planerna går väl till att bli cnc-operatör och jobba i norge, samtidigt som jag bor på gränsen till norge.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #56
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag kan säga dig att inom rörmokeri så svetsar du gas, gas är förbannat tråkigt!
    Jag går industri och har både svetsat gas, metallbåge(pinne) och mig/mag. mig/mag och metallbåge är roligt men gas är ju bara en pest..
    Själv har jag valt inriktning- cnc, planerna går väl till att bli cnc-operatör och jobba i norge, samtidigt som jag bor på gränsen till norge.
    jo de är sant
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  27. #57

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    jag kan säga dig att inom rörmokeri så svetsar du gas, gas är förbannat tråkigt!
    Jag går industri och har både svetsat gas, metallbåge(pinne) och mig/mag. mig/mag och metallbåge är roligt men gas är ju bara en pest..
    Själv har jag valt inriktning- cnc, planerna går väl till att bli cnc-operatör och jobba i norge, samtidigt som jag bor på gränsen till norge.
    Vi får kurs för pinne också , om vi inte svetsar det så varför får vi kursen ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  28. #58
    äldre.... Men vet inte går flygteknik, antingen ska jag utbilda mig till tekniker och leva på det i livet eller försöka leva på enbart på min kreativitet. vad vet jag inte ännu....
    skulle haft a-traktor istället!

  29. #59
    Beror på vilken skola du söker eller om man har lätt att lära tekniska saker och framförallt vill.... tror 5/22 klarar utbildningen på min skola. Lärarna är inte dåliga om ni undrar
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Jag tycker inte alls det är mycket plugg på flygteknik, jämför jag med typ NV så tycker jag det är sjukt chill.



    Nejdå på flygteknik blir man flygtekniker (mekaniker) men man kan ju läsa vidare till pilot endå
    skulle haft a-traktor istället!

  30. #60
    Går teknik och vet inte riktigt vad jag vill bli. Troligen blir det civilingenjör av något slag men det beror lite på vilken inriktning jag väljer i två:an.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in