Sidan 32 av 57 Första ... 22303132333442 ... Sista

Ämne: Datortråden!

  1. #931
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja, klart det är prisvärt att köpa den för 350 kr men om man ska köpa ny dator är det imo lika bra att lägga 500 kr till för att få en quad som är klart snabbare än den där
    +1

  2. #932
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Är runt 4lappar ~~
    http://www.inet.se/kundvagn/visa/367477/2011-04-13
    Borde funka, blev ~300kr över budgeten, men jag var tvungen att slänga med dendär kylaren (AMD's stockkylare låter som ett jetplan)..
    CD/DVD spelare/brännare kan du ta från din nuvarande dator


  3. #933
    Jag har av någon anledning stängt av uppspelningen av spellistor/låtar via länkar till Spotify... Hur fixar man så att det fungerar igen?

    Mvh

  4. #934
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Kan man på något sätt ändra de skärmupplösningar som finns på datorn? Har typ bar 800*600 och 1024*768, vilket båda är värdelösa. Någon som vet hur?

  5. #935
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Kan man på något sätt ändra de skärmupplösningar som finns på datorn? Har typ bar 800*600 och 1024*768, vilket båda är värdelösa. Någon som vet hur?
    uppdatera dina grafikdrivrutiner
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  6. #936
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Kan man på något sätt ändra de skärmupplösningar som finns på datorn? Har typ bar 800*600 och 1024*768, vilket båda är värdelösa. Någon som vet hur?
    beror på vad du har för storlek på skärmen, om skärmens maxupplösning bara är 1024*768 (vanligt på 17" skärmar) så kan du bara ha det

  7. #937

  8. #938
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    någon som vet vad felet "blue screen" innebär? vad ska man byta?

    har jag testat att byta grafikkort, processor, hårddisk. alla dom grejjerna funkar prima i en annan data.

    datorn är en köpedator från siba som vi köpte 2009 typ.
    blue screen behöver inte alltid betyda att det är hårdvara fel

  9. #939

  10. #940
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    aah och de ska ja veta? därför ja frågar? du kan ju hjälpa till ist.
    Kan vara något program som gör så att du får bluescreen, exakt när får du det?


  11. #941
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    http://www.inet.se/kundvagn/visa/367477/2011-04-13
    Borde funka, blev ~300kr över budgeten, men jag var tvungen att slänga med dendär kylaren (AMD's stockkylare låter som ett jetplan)..
    CD/DVD spelare/brännare kan du ta från din nuvarande dator
    Athlon kylarna låter ju inte så mkt, har den uppe på skrivbordet och det låter inte alls mycket. Men phenom kylarna låter som ett as ..
    Ride on!

  12. #942

  13. #943
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    eeh jag fick det när ja kika på tv4 play.

    den stängdes ner av programmet men starta bra igen. funka bra sen när ja stängde av den för natten så starta den inte programmen igen dagen efter. den snurrar igång men det kommer ingen bild elle nått.
    kan också bero på dåliga drivrutiner, korrupta systemfiler osv.

  14. #944

  15. #945
    prova att installera om bara, funkar inte det så är det något som är trasigt rent fysiskt, kostar inget att prova

  16. #946
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Kan vara att den blir för varm, min polare hade så...
    Han lämnade in den och då när de kollade igenom den så såg de typ brännmärken på insidan av chassit :S

    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Athlon kylarna låter ju inte så mkt, har den uppe på skrivbordet och det låter inte alls mycket. Men phenom kylarna låter som ett as ..
    Aha.. Har en Phenom II prolle och stock-kylaren lät som ett jetplan.
    Men i det paketet jag länkade så la jag till en annan kylare för att både minska ljudnivån och kyla lite bättre.


  17. #947

  18. #948
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jag har testat de mesta. tryckt in alla cd jag fick med datan men den funkar iaf inte
    Kan vara att den blir för varm, för min polare vart det så... brännmärken på insidan av chassit när de kollade den XD


  19. #949
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Upp till bevis, nu får vi se om jag lyckas med att få in mac på min pc! Ska alltså köra både windows och snow leopard

  20. #950
    När jag ska spela upp vissa "lånade" filmer i VLC så blir bilden bara grå. Det brukar vara när de är i 720p eller mer. Kan det vara så enkelt som att skärmen inte klarar av att spela upp det?

  21. #951
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    När jag ska spela upp vissa "lånade" filmer i VLC så blir bilden bara grå. Det brukar vara när de är i 720p eller mer. Kan det vara så enkelt som att skärmen inte klarar av att spela upp det?
    näe, har svårt att tro det

    gissar att någon codec eller liknande är trasig, provat att installera om vlc?

  22. #952
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    näe, har svårt att tro det

    gissar att någon codec eller liknande är trasig, provat att installera om vlc?
    Näej, det har jag inte. Men min tanke var så att eftersom det bara ar de filmer som är 720p eller mer som krånglar, är det säkert att de inte beror på det då? Är inte så kunnig egentligen... Men jag får väl testa att ominstallera det imorn då

  23. #953
    är 97% säker på att det inte är skärmens fel, troligtvis är det ett mjukvarufel av en eller annan sort

  24. #954
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Upp till bevis, nu får vi se om jag lyckas med att få in mac på min pc! Ska alltså köra både windows och snow leopard
    najs! försökte förut, gick åt helvette

  25. #955

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Någon som är bra på att göra korta filmsnuttar på ca 5-10 sekunder? Är någon som kan göra "intro" till Modern Warfare 2 Videos jag söker... Hör gärna av er om ni kan tänka er att hjälpa mig!
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  26. #956
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    är 97% säker på att det inte är skärmens fel, troligtvis är det ett mjukvarufel av en eller annan sort
    Testade att ominstallera det nu och det funkade! Tack för svar

  27. #957
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Någon som skulle kunna förklara för mig hur jag går väga om jag vill stänga av datorns "equalizer" eller vad man nu ska kalla det?
    Ta som exempel: Om jag lyssnar på musik på spotify och någon säger något i skype samtidigt så sänks musiken. Vet någon hur jag stänger av det?

  28. #958
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Skulle behöva jättehjälp här

    Har bränt en skiva med 1200 bilder på. Massa på min projektbil, familj vänner osv. Skivan funkade perfekt igår när jag gluttade igenom den.

    Sen nu idag när mor skulle kolla så hittade inte datorn skivan? Stoppar man in den i datorn börjar hårddisken jobba. Men sedan händer det inget mera! Går man in manuellt, dvs Dator ---> och till Dvd enhet (e eller vad det står... Så händer det fortfarande inget. Kommer bara upp en tom sida där dom frågar om man vill lägga till material...

    Och ja, det är rätt skiva Man ser "brännranden" på skivan...

    Snälla hjälp mig!! Massa minnen går ju förlorade

  29. #959
    provat annan dator?

  30. #960
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    provat annan dator?
    Nepp! Har ingen tillgänglig för det just nu! Kan det vara så enkelt? Tycker den borde ha funkat efter att ha startat om burken?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in