Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

  2. #2
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Kanske är för litet munstycke? Oftast när man gasar och den dör berore det ju på det, men kan ju också vara skit i förgasaren men du sa ju att du hade bytt, så låter konstigt! Men vad har du för munstycke?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  3. #3

  4. #4
    Sebbos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Göteborg, Hisingen.
    Inlägg
    52
    Felinställd förgasare kan påverka livslängden av stiftet.

    Har du test om du har ginsta med samma stift? (som kan vara sönder?)
    Vad händer om du testar ett annat stift?

    Kan mycket väl vara så att din CDI har helt enkelt gått sönder.
    På besök efter att senast varit här 2012. Kul att MNF lever.

  5. #5
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Har rengjort förgasaren, har 110 munstycke ska ha ett större. Men knappast muntycket som påverkar gnistan? :S
    Okej, nej det låter ju inte så troligt. Men som Sebbo sa, Pröva ett annat stift.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  6. #6

  7. #7

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Har testat med 3 olika stift.
    Har testat med ett hårdare och ett lika som orginal, ingen skillnad.
    Har testat med 3 olika cdi-boxar alla fungerande.
    Kollat stödkontakten? Den är ett sorgebarn

  8. #8

  9. #9

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Stödkontakten? hmm vad är det? beskriv gärna lite mer..
    Den gör att mopeden inte skall kunna startas med sidostödet nere. den är en ständig orsak till att det trasslar.

    Den kan jamma sig och göra så tändspolen inte får någon ström.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Den gör att mopeden inte skall kunna startas med sidostödet nere. den är en ständig orsak till att det trasslar.

    Den kan jamma sig och göra så tändspolen inte får någon ström.
    Tror kanske att det kan va den med.

  11. #11

  12. #12

  13. #13

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Tror kanske att det kan va den med.
    Kolla den till att börja med, f.ö. tämligen billig att byta ut med om den är kass. Oftast orsak nr 1 till att scootrar krånglar i tändningen.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Kolla den till att byta med, f.ö. tämligen billig att byta ut med om den är kass.
    Varför byta ut när man bara kan dra ihop kablarna?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  15. #15

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Varför byta ut när man bara kan dra ihop kablarna?
    Ibland är det inte så lätt. då den reglerar även startmotorn, mm.
    Då kan det vara bättre att skruva loss den och naja upp den någonstans i ramen

    Mr Palmer: den är ett EU-krav att den finns, som en "säkerhetsgrej" som har en ganska tvivelaktig nytta.

  16. #16
    Sebbos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Göteborg, Hisingen.
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Har testat med 3 olika stift.
    Har testat med ett hårdare och ett lika som orginal, ingen skillnad.
    Har testat med 3 olika cdi-boxar alla fungerande.
    Ingen skillnad till vad? Fungerar alla tre stiften?
    Har du gnista på alla tre stift?

    Du skriver att du testat med tre olika cdi-boxar, men vad är resultatet?
    Alla fungerar? Hur menar du? Har du gnista på stiftet?

    Eller syftar du på att alla boxar du testat sitter på fungerande mopeder men ingen fungerar på din?
    Du får vara mer specifik i din beskrivning.

    Testa du byta tändspole? Glapp i tändkabel? Överslag i tändhatt? Är alla kontakter och kablar fräscha och fina?
    På besök efter att senast varit här 2012. Kul att MNF lever.

  17. #17

  18. #18

  19. #19

  20. #20
    Ris i föggen?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?
    Haha

  22. #22

  23. #23

  24. #24
    Sebbos avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Göteborg, Hisingen.
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ingen gnista med något av dem 3 olika stiften.
    Testat med 3 olika CDI boxar ingen skillnad.

    Alltså det vi ha rbytt är;

    *Cdi box
    *Tändlägesgivare
    *Tändplatta
    *Stift
    *Tändhatt
    *Tändspole
    *Svänghjul


    Har ingen sån där funktion att den inte går att starta när stödet är nere.
    Alla kablar ser bra ut!
    Hmm helt död då.

    Nånstans sitter felet. Ang dessa:

    *Tändlägesgivare
    *Tändplatta

    Tändlägesgivare (antar att du menar pickup) får man ju med när man byter tändplatta.
    Köpte du den ny? (dom är ju inte så dyra)

    Mina kostar: 749:- och det inkluderar svänghjulet.

    Säker på att du har jord? Har du mätt med multimeter?'
    Kollat så du inte den jordar bort gnistan? Korstslutning i dödarknappen på styret?
    (antar att du har en så i allafall och om inte det, tändningslåset då?)
    På besök efter att senast varit här 2012. Kul att MNF lever.

  25. #25
    Ärligt talat är det inte billigare att köpa en ny?

  26. #26
    Kolla så att du inte helt enkelt bara har glapp mellan tändkabeln och tändspolen eller tändspolen o cdin ! , för så var de på en polares moppe "
    "Don't waste your whole life tryin' to get chedder, hold your head high and don't cry homie it gets better"

  27. #27
    Har köpt alla delar ifrån en skrot. Han testar självklart alla delar och ser så att dem funkar... Har dessutom testat med 3 olika tändlägesgivare och funkar fortfarande inte...
    Har bra jord! Mätt med multimeter. Hur kollar man om den jordar bort gnistan? Har testat med en annan dödarknapp (alltså hela handtaget komplett) Inge fel på det heller.

    Ärligt talat är det inte billigare att köpa en ny?
    Köpa ny vad?

    Citat Ursprungligen postat av TearZ Visa inlägg
    Kolla så att du inte helt enkelt bara har glapp mellan tändkabeln och tändspolen eller tändspolen o cdin ! , för så var de på en polares moppe "
    Har kollat det och var inge glapp där inte...


    Känns ganska hopplöst det här... är enormt trött på skiten då jag han köra 3 mil sen gick den sönder, bytte motor och sen gick den bra i 1 mil sen paja den skiten också...

    Någon som vet om det är stor skillnad mellan "äkta" och "kopia" liggande minarelli när det gäller fästen?

  28. #28

  29. #29
    drar motorn runt om du kickar eller el startar

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in