Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista
  1. #31
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Ser riktigt grymt ut, man får alltså gå ner/in i huset?
    Det är inget jag vet säkert. Jag gick in igenom en dörr men såg att det brunnit där och vågade inte gå längre in. Sen gick jag 2m in i ett dushrum men möttes av en jävla stank(typ ifrån ett dött djur eller kanske ett människolik? ) samt en massa grafitti(som de hade sprayat på riktigt fina kakelväggar). Fyfan för de som vandaliserar sånna objekt...
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  2. #32
    fan va roligt ska göra något sånthär till sommaren

  3. #33
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Det är inget jag vet säkert. Jag gick in igenom en dörr men såg att det brunnit där och vågade inte gå längre in. Sen gick jag 2m in i ett dushrum men möttes av en jävla stank(typ ifrån ett dött djur eller kanske ett människolik? ) samt en massa grafitti(som de hade sprayat på riktigt fina kakelväggar). Fyfan för de som vandaliserar sånna objekt...
    Aha, härligt med duschrummet
    Indeed, riktigt dumt gjort ..


  4. #34
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Hemma hos mig ute i skogen finns det två totalt övergivna hus helt ruttna o det ligger saker överallt utspritt på tomten. Finns även folkabubbla rostfria navkapslar i en lada till ett av husen ^^

  5. #35
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Aha, härligt med duschrummet
    Indeed, riktigt dumt gjort ..
    De va inte kul! Ligger förövrigt en nattklubb i en av byggnaderna!
    Jo, tycker det borde vara hårdare straff för sådanna brott!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #36
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    De va inte kul! Ligger förövrigt en nattklubb i en av byggnaderna!
    Jo, tycker det borde vara hårdare straff för sådanna brott!
    Haha, förstår det
    ________

    Var bara tvungen att börja läsa lite på flashback om UE och fysatan vad vad roligt det hade vart att gå ner i all dessa tunnlar under Stockholm t.ex.


  7. #37
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Haha, förstår det
    ________

    Var bara tvungen att börja läsa lite på flashback om UE och fysatan vad vad roligt det hade vart att gå ner i all dessa tunnlar under Stockholm t.ex.
    Dog inte en kille när han gick i tunnlarna under slussen?
    Klistra denna i första med!
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddsobjekt
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  8. #38
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Dog inte en kille när han gick i tunnlarna under slussen?
    Klistra denna i första med!
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddsobjekt
    Jo, tyvärr
    Men det hade vart en riktig upplevelse att vara där under, jävligt försiktig måste man nog vara också..


  9. #39
    här har ni även en väldigt bra sida http://www.jornmark.se/
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  10. #40

  11. #41
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Trodde inga fjuniga moppepojkar tyckte sånt här var roligt. Senast var jag inne i en övergiven nattklubb här i Örebro, tror ingen annan i hela Örebro varit inne i den (utan tillstånd) sen den lades ner, har en nödutgång från klubben som går ner i min källare (bor i lägenhet) så kikade in där, lite speciellt då nattklubbar troligtvis inte är standard ue
    Outa den inte! Men ta gärna lite bilder.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  12. #42
    undvika militärskyddsområden, det är ju det som är mest intressant
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  13. #43

  14. #44
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    undvika militärskyddsområden, det är ju det som är mest intressant
    Det är olagligt av flera anledningar. Tänk om du tex trampar på en blindgångare/blir träffad av något eller dyl, då är det inte lika kul. Sen tror jag inte någon här vill sitta 6 månader/1 år i fängelse eller betala feta böter för att struntat i en skylt.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #45
    ja men gör ju det på egen risk gäller att smyga som en tiger... men satan vilka fete militär anläggningar det finns under jord ;P finns ju ett antal nerlaggda plomberade som man får gräva in sig
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  16. #46
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    ja men gör ju det på egen risk gäller att smyga som en tiger... men satan vilka fete militär anläggningar det finns under jord ;P finns ju ett antal nerlaggda plomberade som man får gräva in sig
    Bara man inte drar dit ensam, har läst på flashback att dörrarna till de anläggningarna lätt går i baklås och då är det inte så kul om ingen vet var man är. Det bästa är ju om man får tillstånd/kollar så att det inte är ett skyddsområde.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  17. #47
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Finns tusentals roliga ställen att besöka, speciellt militära/ andra anläggningar under marknivå!

    Oljeberget på Torpa, jönköping är det bästa stället jag har besökt. Finns gånger
    50meter under jord, allt fungerar där nere och allt är i samma skick som ner det lades ner för ca 40år
    sedan.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  18. #48
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Finns tusentals roliga ställen att besöka, speciellt militära/ andra anläggningar under marknivå!

    Oljeberget på Torpa, jönköping är det bästa stället jag har besökt. Finns gånger
    50meter under jord, allt fungerar där nere och allt är i samma skick som ner det lades ner för ca 40år
    sedan.
    Var finns information om detta?

    Fotoförbud?

  19. #49

  20. #50
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Var finns information om detta?

    Fotoförbud?
    Sök på Oljeberget Jönköping så kan du leta upp bilder på olika forum bla Flashback.


    Jag kan tipsa om http://28dagarsenare.se/ där har ni massor med intressant!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  21. #51
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Lite bilder från i höstas när jag och en kompis var nere i ett bergrum mitt ute i skogen

    Några bilder blev lite suddiga tyvärr

    http://imageshack.us/g/862/dsc0162n.jpg/
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  22. #52
    Som sagt förut finns massor att utforska vid militär anläggningar! Har själv utforskat övergivna militär magasin nära där jag bor! Är ju flygtokig, magasinen hade ju en liten port över den breda porten för en stabilisator så man kan ställa in flygplan därinne. så var tvungen bryta mig in i dem. Det fanns inget flygplan men skidor, skåp, mobila elverk, stängsel.
    skulle haft a-traktor istället!

  23. #53
    Citat Ursprungligen postat av Vargen Visa inlägg
    Lite bilder från i höstas när jag och en kompis var nere i ett bergrum mitt ute i skogen

    Några bilder blev lite suddiga tyvärr

    http://imageshack.us/g/862/dsc0162n.jpg/
    mer sånt vill vi se! mäktigt kanske ge en liten beskrivning dit i pm ?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  24. #54
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    mer sånt vill vi se! mäktigt kanske ge en liten beskrivning dit i pm ?
    Ja, riktigt fint är det Dess värre just nu är att anläggningen är plomberat med betong, så det går inte att komma in där mera om man inte vill jobba fört men om du ändå vill veta så kan jag skriva i PM
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  25. #55
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Finns ju de så kallade Katakomberna under Paris också, där en man tydligen gått vilse och tyvärr (vad jag har läst) dött. Finns någon dokumentärliknande film på YT om man söker på "Paris catacombs lost man" där de är nere under Paris. Riktigt stort är det!
    Som pAd105 skrev också, kolla 28dagarsenare.se, ett svenskt UE-forum


  26. #56

  27. #57
    Ska undersöka i Luleå!

  28. #58
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Ni som är ue-intreserade kan jag rekomendera att åka till Norrköping. Finns mer än vad man tror

    Oxelbergen: Ett bergrum mitt i stan, dock väldigt nerklottrat.

    Bilder:
     


    Uploaded with ImageShack.us


    Lindöberget: Ligger vid Norrköpings Hamn. Rätt stort bergrum.

    Bilder:
     


    Uploaded with ImageShack.us


    Kvillinge: En bergrum som ägs av telia. Går inte att gå in(övervakat med videokamror). Lite runt om bergrumet finns lite bunkrar som man kan gå in i med lite grejor kvar.

    Bilder:
     


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us


    Hultsbruk: Ligger lite utanför Norrköping. Tror det är i bruk. Jag och några polare gick upp för trappan och öppna upp en svetsad "gallerlucka" som visade sig vara en nödutgång. Vi gick ner för trappan som var där inne(gick ner ca 20 meter ner i berget men där tog det stopp av en till svetsad lucka.

    Bilder:

     


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us


    Hultsbruk: Finns även ett ödehus där också med allt kvar. Möbler, mat, tv, tidningar, stereo, en bil mm. Tror gubben lämnade huset 2004.

    Bilder:
     


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us


    Fiskeby: Ett ödehus. Inget kvar inne i huset.

    Bilder:
     


    Uploaded with ImageShack.us


    Klinten: Bergrum, gamal radarcentral för marinen. nyplomberat för inte så länge sedan. Mycket fin där inne. Fler bilder här: http://imageshack.us/g/862/dsc0162n.jpg/
    Bilder:
     


    Uploaded with ImageShack.us



    Finns mera grejor som jag vet om, men det är inget jag vill skriva öppet om
    Senast redigerat av Vargen den 2011-12-31 klockan 16:04.
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  29. #59
    HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    Svalöv, Skåne
    Inlägg
    1 451
    Har lite bilder som jag tog for nagra veckor sedan vid en nerlagd militaranlaggning, e pa semester nu men kan ladda upp lite bilder nar jag e tillbaks i nasta vecka.
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Abk kommer gå lös med sin kebab

  30. #60
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    tjernobyl vill jag åka o se
    Här är lite bilder.
    http://englishrussia.com/2006/09/13/...-of-chernobyl/
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in